avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 727 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Posibilitatea schimbarii autoturismului in perioada de ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Posibilitatea schimbarii autoturismului in perioada de garantie!

Buna ziua! Va rog sa ma indrumati intr-o problema! Este vorba despre o masina Ford Focus luata in august 2010 noua.
- In luna ianuarie 2011 am sesizat aparitia in bord a erorii Power Steering Malfunction cu avertizare ESP, am fost la service in Constanta (unul vestit cu reprezentante in toata tara), a gadilat un senzor si gata.
- In luna august 2011 a aparut iar aceeasi eroare, au diagnosticat si am fost programat pentru inlocuirea senzorului.
- In luna septembrie 2011 au schimbat acel senzor.
- In luna decembrie 2011 a aparut iar eroarea. Pe 08.12.2011 am fost la acelasi service si au recalibrat acel senzor. Pe 11.12.2012 a aparut iar eroarea si la recomandarea celor de la Ford Romania am fost programat la alt service in Bucuresti pe 16.12.2011 (primul din tara pentru Ford).
- In lunai ianuarie 2012 a aparut aceeasi eroare si bineinteles ca am fost iar la service-ul din Bucuresti. Acestia mi-au spus ca au facut tot ce le-au spus reprezentantii Ford Europa.
- Pe 01.02.2012 a aparut iar eroarea. Am vorbit cu reprezentantii Ford Romania care m-au trimis iar la service. Am vorbit cu cei de la service si s-au oferit chiar sa vina la mine sa o diagnosticheze.
Va rog sa ma indrumati cu ce as putea face. Mentionez ca reviziile sunt facute la termen, masina are 45000 Km, iar toate interventiile si reviziile au fost facute la service autorizat Ford Romania.

Intrebarea este: pot cere schimbarea masinii? Cum pot face asta? Cunoasteti cazuri asemanatoare?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Gheorghe Velisaru , Consultant proprietate industriala 09:06, 20 Februarie 2012
E posibil ca eroarea sa se datoreze nu senzorului, ci computerului de bord, care trateaza informatia venita de la senzor, sau unui contact imperfect (intrerupere aleatoare) pe firul de la senzor la computer. Nu ati spus daca s-a mai inlocuit senzorul dupa prima interventie sau ce au facut la service-urile urmatoare cand ati revenit de n ori la acelasi defect: doar resetat calculatorulde bord ca sa dispara eroarea sau si alte inlocuiri de piese.
Daca autoturismul este luat pe persoana fizica, faceti plangere la OPC. Eventual, in paralel, faceti o plangere si la Ford cel MARE (USA). Aveti mai jos linkul

[ link extern ] /

Descrieti toata tarasenia si eventual sugerati-le ca veti recomanda la toti prietenii/cunoscutii sa nu isi cumpere Ford in Romania, ci o alta marca de masina, dat fiind imposibilitatea service-urilor de aici sa va rezolve defectul. Mai mult ca sigur ca va va contacta de urgenta reprezentanta din Romania. Mai ales acum, cand Ford se pregateste sa produca masini la Craiova...
Dupa parerea mea specialisti care au diagnosticat defectul masini dvs. s-au axat numai pe sistemul de semnalizare a functionarii directie masini Trebuie inlocuit STIRING UNIT.Acesta este un mecanism hidraulic actionat de un motor electric controlat de un calculator si acesta trebuie setat ptr fiecare masina in parte.Va urez succes in remedierea acestei defetiuni care dupa mine este minora.
Buna ziua!

Din pacate si eu trec prin probleme foarte asemanatoare, dar cu o masina Renault Laguna 3, cumparata in septembrie 2009, inca in garantie, numai ca mie imi apare eroare "Check injection system." Eroarea a aparut de 7 ori de cand am cumparat masina.

Un extras modificat dintr-un mail pe care l-am trimis la Renault Vocea Clientului:
"Acest mesaj a aparut la următoarele date:

- 22.04.2010 (12,451 km) - s-a facut revizia (mai devreme decat era necesar); solutia data de Renault Romania a fost schimbarea uleiului si stergerea erorii; schimbul uleiului l-am platit eu;
- 26.11.2010 (21,090 km) - solutia data de Renault Romania a fost din nou schimbarea uleiului si stergerea erorii; schimbul uleiului l-a platit Renault Romania;
- 03.21.2011 (26,113 km + după mai putin de 1 km + dupa 200 km) - solutia data de Renault Romania a fost schimbarea uleiului, stergerea erorii, rescrierea softului calculatorului de injectie si regenerare filtru particule (iesit pe autostrada cu un mecanic si mers 100km la 4000+ turatii); interventia a fost platita de Renault Romania;
- 09.12.2011 (34,918 km) - solutia data de Renault Romania a fost schimbarea uleiului si stergerea erorii . Dealerul a spus ca nu mai are nicio solutie pentru rezolvarea problemei. Schimbul uleiului l-a platit Renault Romania;
- 18/12/2011 (40,392 km) - m-am dus la dealer pentru a citi din nou mesajele, care au fost trimise apoi catre la Renault Romania; Renault Romania ne-a comunicat ca nu mai schimba uleiul pe banii lor.

Vreau sa precizez ca toate interventiile si reparatiile au avut loc la acelasi concesionar autorizat.

Eroarea a aparut iar la data de 18.12.2011, avand 40.392 km la bord, am revenit in service. Service-ul a citit jurnalului electronic al autoturismului. Atunci Renault Romania ne-a spus ca nu mai plateste schimbul de ulei ci doar o regenerare fortata a filtrului de particule. Nu am acceptat si am trimis plangeri la Renault Franta (de 2-3 ori) si Renault Romania, care in final a zis ca alta solutie nu a gasit si ca totusi ei sunt "atat de buni la suflet" si schimba iar uleiul de banii lor. In aceste conversatii le-am cerut mereu sa vina cu solutie REALA la problema mea, dar fara rezultate.

La fiecare aparitie a mesajului de eroare „CHECK INJECTION SYSTEM.” s-au dezactivat in mod automat functiile „CRUISE CONTROL” si „SPEED LIMITER”.

M-am consultat cu 2 avocati, iar astazi le trimit "Convocarea la conciliere directa". Daca nu vin la negocieri sau vin si nu ajungem la o intelegere, in 2-3 saptamani deschid procesul. Trebuie sa vedem cum ii atacam - schimbul masinii sau banii inapoi.
Din ce oras e dealerul de la care ai cumparat masina? Pentru ca cel mai probabil in proces te vei indrepta in primul rand asupra lor (si apoi asupra Ford Romania), pentru ca ei ti-au vandut masina. Asta e important de stiut, pentru ca unde are sediul social dealerul, acolo se tine procesul.
Inlocuirea filtrului de particule si a uleiului este o tratare magareasca acestei defectiuni defectul poate fi ; filtrul de combustibil neadecvqat s-au infundat[ eu schimb filtru de combustibil la renaultul meu la fiecare revizie pe care o fac la 8000 de km ][fabricantul recomanda la 10000de km]dar combustibilul nostru lasa de dorit.o recomandare ptr posesorul masini cu probleme incercatii sa schimbati treapta de vitezad cu motorul mai turat la 2500-3000 de turati pe minut ,deasemeni mergeti in regim de croaziera cu cel puti 1800-2500 de turatii pe minut.Alta recomamdare in comert sint lichide care conform reclamelor curata injectoarelor. Nu le cunosc si nu leam incercat efectul.Folositi combustibil numai de la pompele unor firme consacrate omv petrom lukoil feritiva de pompele unor firme micii ,daca santeti nevoit sa alimentatii la asemenea pompe cereti buletinul de analiza care trebuie sa insoteasca fiecare incarcatura de combustibil al statiei respective. in ultimul caz daca santeti an garantie solicitatii sa va inlocuiasca injectoarele ptr ca sant scumpe un set de injectoare costa peste 3000 de roni, daca vi sa expirat garantia sant firme in Bucuresti care curata si calibreaza aceste injectoare VA urez succes .CU RESPECT G. VELISARU [profesia mea este mecanic]

Alte discuții în legătură

Schimbare auto in perioada garantiei Mella87 Mella87 Buna ziua! Am si eu o problema. Am achizitionat in iulie 2012 in sistem leasing (preluare de leasing) auto ford mondeo care avea in bors afisaul \\\\"engine ... (vezi toată discuția)
Schimbare masina mihu_lucian mihu_lucian Buna ziua, As dori sa stiu in ce conditii se poate cere schimbarea unei masini (sau restituirea contravalorii), achizitionata noua, la care au aparut prea ... (vezi toată discuția)
Procedura verificare service auto Tonyde Tonyde Buna ziua! Exista o procedura legala, un protocol prin care un service auto sa prezinte documentat ce au lucrat la masina si ce se intampla cu piesele ... (vezi toată discuția)