avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 652 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale autorizatie functionare
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

autorizatie functionare

Buna ziua,
Recent am apelat la un avocat pentru infiintarea unei societati comerciale. In afara faptului ca pretul initial nu a fost cel real (mi s-au mai cerut bani pentru diverse alte lucruri), mi s-au cerut 350 lei pentru autorizatie de functionare.:O
Obiectul de activitate al fimei este transporturi rutiere, iar printre obiectele secudare se afla si comertul.
Poate cineva sa ma lamureasca ce este cu aceasta autorizatie de functionare de la registrul comertului?
-Sunt doua notiuni diferite autorizarea functionarii si autorizatie de functionare?
-Ambele se fac la Registrul Comertului?
-Care e taxa pentru autorizatia de functionare?
Multumesc foarte mult.
Cel mai recent răspuns: anidar , utilizator 15:20, 22 Noiembrie 2008
Executarea de transporturi rutiere presupune existenţa unei licenţe de transport şi a licenţelor de execuţie pentru fiecare autovehicul.

Ar fi posibil ca acea sumă să fie destinată obţinerii licenţei de transport - după înmatricularea societăţii. E doar o supoziţie.

De ce nu cereţi detalii avocatului pe care l-aţi angajat?

Liviu S.Bordaş
Pe langa detalii, trebuie sa-i solicitati factura pentru obtinetrea licentei de transport pe care o poti deconta pe firma.
Multumesc pentru raspuns. Licenta de transport nu este necesara (autovehiculul este de pana la 3.5 tone).
Mi s-a spus ca este vorba de autorizatie de functionare pentru sediu, necesara oricarei firme si ca daca nu o fac acum o pot face in termen de 3 luni de la infiintarea firmei.

Sa inteleg ca veti desfasrura activitate la sediu?
Si, chiar daca ar fi asa, acest lucru se declara o data cu infiintarea societatii si depunerea dosarului la ONRC - este obligatoriu. Dvs, presupun,ca desfasurati la sediu activitate de birou, iar transporturile le veti efectua "pe teren".
Avocatul ar fi trebuit sa depuna Declaratia model 2 ( eventual si model 1, daca nu vreti la sediu Activitati de birou).
Uitati-va in actele pe care vi le-a adus si vedeti in Certficatul Constatator ce scrie ( daca desfasurati sau nu vreo activitate la sediu sau in alta parte).
eu cred ca vi s-au cerut cei 350 lei doar pt autorizatia provizorie de functionare , mai bine zis acel "certificat constatator" care insa trebuie definitivata prin indeplinirea tuturor conditiilor legale: licente...etc.
E drept daca transportati marfa pana la limita de 3,5 tone nu sunt necesare, din cate stiu eu, licente de transport etc. Ce depaseste 3,5 tone implica o autorizare mai riguroasa atat pentru societate cat si pentru angajatii - soferi. Trebuie sa vorbiti cu cei de la ARR pentru a vedeea ce pasi trebuie sa urmati. Nu e greu, dar va necesita ceva timp si bani

Alte discuții în legătură

Nedumerire..... hubble hubble in 2007 am infiintat o societate cu asociat unic. la registrul comertului am declarat ca nu doresc punct de lucru la sediul social, pentru ca nu aveam de gand ... (vezi toată discuția)
Casa de expeditie - necesita licenta ? barbq barbq as vrea sa infiintez o casa de expeditie. e obligatoriu sa obtin o licenta de la ARR ( Autoritatea Rutiera Romana ) ca sa pot functiona ? am un prieten care ... (vezi toată discuția)
Licenta transport marfa pt autoutilitara de 3,5 tone?! Alexandracatalina1990 Alexandracatalina1990 Buna ziua! Infiintez zilele acestea un srl care se va ocupa in principal de relocari/mutari de locuinte , dar si transport de diverse obiecte, marfa la cererea ... (vezi toată discuția)