Stati putin ca nu vorbeam de administrator ci de comitetul executiv, e cu totul altceva. Comitetul aproba si alte lucruri decit cele legate de administrator. Deci, exista un plafon? Nu a existat nici o AG care sa fi aprobat asa ceva.
Daca proprietarii au experienta negativa a unor comitete, presedinti, administratori..., daca nu au suficienta incredere in cei pe care-i alege, au motive ca in adunarea generala sa hotarasca anumite limite ale cheltuielilor.
In situatiile de mai sus, adunarea generala poate stabili ca administratorul sa poata face anumite cheltuieli neprevazute (pentru o avarie, o urgenta...) in limita unui plafon de 500 lei, de exemplu, fara a discuta cu presedintele, dar pe care trebuie sa-i justifice cu documente...
La fel presedintele sau comitetul pot avea, prin hotararea adunarii generale, aprobarea sa dispuna de cheltuieli pentru o reparatie neprevazuta in buget in limita a 5000 lei, tot ca exemplu, fara a fi necesara hotararea adunarii generale.
Reparatiile mari, modernizarile costisitoare se prevad in bugetul de venituri si cheltuiele, se aproba de adunarea generala, iar comitetul executiv trebuie sa le puna in practica.
Asemenea lucruri nu trebuiesc prevazute in comitet. Nu se pune problema unui plafon si nu se discuta in adunarea generala decat daca proprietarii considera ca trebuie sa aiba un control mai strict, asa cum spuneam poate si in urma unor necazuri in asociatie.
Daca nu a exista nici o adunare generala, este rau! Daca adunarea generala anuala a fost totusi si nu a pus in discutie plafonarea cheltuielilor neprevazute in buget pentu comitetul executiv, inseamna ca proprietarii au avut incredere in membrii comitetului executiv si in presedinte sau nu au stiut ca pot stabili prin hotararea lor acest plafon. Un rol decisiv in adoptarea unei hotarari in acest sens are presedintelec asociatiei care poate explica si determina punerea la vot a unei asemenea hotarari.
OK deci legea nu plafoneaza la o suma de X ron.
Adunarea generala nici nu se pune problema sa fi avut incredere odata ce nici macar nu s-a votat vreodata vreun buget de venituri si cheltuieli, pur si simplu toate cheltuielile si deciziile importante s-au luat de catre adunare, nu de comitet.