avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 799 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Student strain cu domiciliul in Romania
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Student strain cu domiciliul in Romania

Buna ziua,
Sunt studentă in cadrul A.S.E., Bucureşti, cu statut actual de student în an universitar 2011-2012 înterupt pe caz medical.
În iunie 2009 am absolvit liceul in Bucureşti, şi am fost admisă cu statut de bursier al statului român din Rep. Moldova, în urma concursului de admitere la A.S.E. Bucuresti. La depunerea dosarului la admitere, am declarat că sunt cetăţean român dar ca încă nu deţin acte de identitate care să confirme acest lucru, mi s-a comunicat că, potrivit Art.36. din "Metodologia de şcolarizare a cetățenilor de origine etnică română din Republica Moldova", puteam concura doar pe locurile acordate etnicilor români din Rep. Moldova.
Ulterior, când am solicitat să mi se acorde bursă de studiu ca urmare a notelor obţinute, mi s-a adus la cunoştinţă că bursele de student străin nu se cumulează cu nici o altă bursă, iar potrivit Art. 66. din Regulament privind activitatea didactică pentru studiile universitare de licenţă al A.S.E.-ului : „Studenţii străini, de origine etnică română din afara graniţelor ţării sau cetăţenii români cu domiciliul stabil în străinătate îşi păstrează statutul dobandit în anul I,pe întreaga durată planificată de studii (bursier al statului român, studii cu taxă sau scutire de taxă) dacă acced în anul următor.În cazul în care aceşti studenţi nu acced în anul următor, se vor afla în una dintre situaţiile precizate de art.39.Anul de studii, după eventuala reînmatriculare, sau anul suplimentar se frecventează în regim cu taxă. După promovarea acestuia, studenţii respectivi îşi pot relua statutul financiar iniţial, pentru o perioadă, care să nu depăşească durata legală a studiilor universitare de licenţă.” Astfel nu puteam beneficia de o altă bursă pe perioada celor trei ani de studiu în afara de cea de student bursier din Rep. Moldova.
În toamna anului 2011, datorită unei serioase probleme de sănătate, am depus o cerere la Decanatul facultăţii mele şi la Rectorat, prin care ceream întreruperea pe caz medical a anului universitar 2011-2012 cu suspendarea primirii bursei pe această perioadă, pentru a putea fi reluată ulterior, odată cu statutul de bursier la reînmatricularea în anul universitar 2012-2013, conform consultării pe care am primit-o din partea Direcţiei Parteneriate Internaţionale şi Românii de Pretutindeni, din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării.
În scrisoarea primită de Academia de Studii Economice din Bucureşti, la data de 18.10.2011, din partea Direcţiei Generale Relaţii Internaţionale şi Europene a Ministerului Educaţiei şi Cercetării,cu privire la situatia mea, se comunică, conform Hotărârii de Guvern nr. 689/1994, Hotărârii de Guvern nr. 844/2008 şi Metodologiei de şcolarizare a cetățenilor de origine etnică română din Republica Moldova: “în cazul în care aceşti cetăţeni de origine română obţin carte de identitate românească, beneficiază de toate drepturile propriilor cetăţeni, dar nu mai pot beneficia de locurile oferite etnicilor români cu domiciliul în străinătate.”.
Necătând la cele menţionate mai sus, bursa de student străin a continuat sa-mi fie introdusă pe card, din octombrie 2011 până în februarie 2012. Având în vedere faptul că mi s-a refuzat suspendarea bursei pentru anul următor, am considerat că este normal să primesc în continuare bursa de student străin, mai ales că în prevederile Hotărârii 689/1994 se menţionează faptul că cifrele de şcolarizare prevăzute pentru cetăţenii români cu domiciliul stabil în România nu sunt afectate de înscrierea la studii a studenţilor străini din Rep.Moldova, pentru aceştia din urmă fondurile necesare pentru burse se asigură prin bugetul de venituri şi cheltuieli al Ministerului Învăţământului. Aşadar am cheltuit aceşti bani pe tratamente şi analize. În data de 09.03.2011 am fost sunată de la Biroul Relaţii cu Străinii şi informată că banii au ajuns la mine dintr-o greşeală şi că trebuie să îi returnez.
Mai mult decat atat, de la facultate am fost informata ca la eventuala reinmatriculare in anul urmator mi se va acrorda statutul de student roman in regim de taxa.Desi media notelor obtinute pe perioada celor doi ani de studiu m-ar incadra la buget. Mi se comunica faptul ca potrivit Art.39 din Metodologie" În cazul în care un student de etnie română, bursier al statului român, obţine cetăţenia română pe parcursul anilor de studii, va putea să-şi continue studiile ca bursier al statului român, doar dacă actele de identitate indică domiciliul stabil în străinătate. În cazul în care domiciliul stabil este în România, va putea continua studiile cu taxa în lei, în cuantumul stabilit de senatele fiecărei instituţii de învăţământ superior din România."
Ce pot face pentru a-mi mentine statutul de student strain?In cazul in care nu-mi pot pastra statutul, au dreptul sa ma treaca in regim de taxa din moment ce eu indeplinesc conditiile necesare pentru loc de buget?
In acelasi timp tot de la facultate mi se spune ca eu voi trece la statut de roman dar pe locul de student strain.Au dreptul sa nu-mi mai acorde bursa si sa mi-o ceara inapoi?

Alte discuții în legătură

Suspendare burse studenti republica moldova ContSters294646 ContSters294646 buna! sunt student bursier( fara taxa, cu bursa) si nu am luat anul trecut bursa pe semestrul 2 pt ca am avut restanta pe sem 1( in conditiile in care la alte ... (vezi toată discuția)
Studii universitare pentru rezident roman la aceleasi taxe ca un cetatean roman Anda Mateiu Anda Mateiu Buna ziua! ca rog frumos daca ma puteti ajuta cu o informatie; sotul meu este rezident roman, avand carte de identitate pentru membrii familiei valabila pe 5 ... (vezi toată discuția)
Intrebare legata de bursele pentru studenti. Alexandru1707 Alexandru1707 Buna ziua, as avea o intrebare legata de acordarea burselor pentru studenti. Eu am urmat un program de studii timp de un an, unde am beneficiat de bursa de ... (vezi toată discuția)