avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 739 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Costurile aferente garantiilor
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Costurile aferente garantiilor

Am urmatoarea dilema: eu vand niste produse electronice pe care le achizitionez de la un furnizor extern (tara din UE). Aceste produse le vand insotite de certificatuld e garantie eliberat de furnizorul meu.
In cazul unui defect in garantie:
- pot sa ii indic clientului meu sa trimita echipamentul in service direct la furnizorul meu?
- in cazul in care clientul meu imi trimite mie echipamentul, pot sa ii facturez costurile de curierat aferente expeditiei echipamentului de la mine la furnizorul meu?
Cel mai recent răspuns: pop_m , utilizator 10:48, 16 Martie 2012
NU.
Potrivit Legii 449/2003 privind vânzarea produselor si garantiile asociate acestora, Art. 2:
Art.2 - În sensul prezentei legi, urmãtorii termeni se definesc astfel:
......
d) producãtor:
6. reprezentantul înregistrat în România al unui operator economic care nu îsi are sediul în România sau, în cazul inexistentei acestuia, importatorul produsului

De aici rezulta faptul ca, fata de consumatorul final din RO, Dvs. aveti calitatea de producator, cu toate drepturile si obligatiile ce va incumba.
Pentru a desfasura in mod legal aceasta activitate, in primul rand trebuie sa solicitati ANPM inscrierea in Registrul de punere pe piata a produselor electrice si electronice.
De asemenea, este necesar sa respectati inclusiv prevederile Legii 608/2001 privind evaluarea conformitatii produselor.
Ca urmare,
1. nu aveti dreptul sa indrumati consumatorul final catre furnizorul Dvs pentru remedierea produselor aflate in garantie, ci sunteti obligat sa asigurati service-ul pentru produsele comercializate.
2. pentru produsele aflate in garantie nu puteti factura consumatorului final costurile de curierat aferente expedierii produselor catre furnizorul Dvs.
Vedeti in acest sens prevederile Legii 449/2007
Art. 10. - În cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzãtorului sã i se aducã produsul la conformitate, fãrã platã, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau sã beneficieze de reducerea corespunzãtoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acest produs, în conditiile art. 13 si 14.
si urmatoare
Ultima modificare: Joi, 15 Martie 2012
juridic dana, utilizator
Va multumesc mult de raspuns
Aceste conditii se aplica si la comertul online? pentru ca, din cate am vazut, practica generala e ca daca eu iau un echipament de la un vanzator cu magazin online, si acel echipament se defecteaza, eu expediez echipamentul la vanzator pe banii mei. Conform textului de lege mentionat de dumneavoastra vanzatorul ar trebui sa suporte toate taxele de curierat...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Import produse din spatiul ue TudorS24 TudorS24 Situatie: Avem deschis un SRL si urmarim sa comercializam produse cumparate din spatiul UE prin intermediul unui magazin online. Puteti sa ne exemplificati ... (vezi toată discuția)
Vanzatorul poate sa nu ofere garantie la produse la care producatorul ofera doar 2 saptamani. Octavian1978 Octavian1978 Comercializez o serie de instrumente stiintifice si senzori, importati din China. Producatorul ofera 2 saptamani garantie - practic sa verifici individual ca ... (vezi toată discuția)
Garantie produs ContSters256555 ContSters256555 Buna ziua, Zilele trecute am comandat un Laptop online de la Altex, in oferta respectiva se mentiona la \\"specificatii produs\\" termenul de garantie de 2 ... (vezi toată discuția)