avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 403 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... CONCEDIU DE ODIHNA
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

CONCEDIU DE ODIHNA

Salutare , numele meu este Alexandru Folostina , am si eu o intrebare, sunt in concediu medical de un an si jumatate fiind bolnav de cancer , concediu medical se incheie pe 25 aprilie.Tinanad cont ca sunt de atata timp in medical , concediu de odihna care trebuia sa-l iau pe 2011 mai este valabil , daca nu , din concediu de odihna care am dreptul pe 2012 la cate zile mai am dreptul.Sper ca m-am facut intele , multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 07:23, 26 Martie 2012
aveti dreptul la toate zilele de concediu de odihna
[ link extern ]

Codul muncii respectiv, art. 140 alin. 2 este in contradictie cu prevederile Directivei nr. 2003/88/CE, in interpretarea data de Curtea Europeana de Justitie, situatie, in care, in baza art. 148 alin. 2 din Constitutia Romaniei, se aplica prevederile directivei.

Prin urmare, desi art. 145 alin. 2 din Codul muncii republicat nu a fost modificat, durata concediului de odihna nu mai este afectata de concediul medical.
Astfel, hotararea Curtii Europene de Justitie este obligatorie si pentru instantele din Romania, fapt pentru care, dispozitiile art. 145 alin. 2 din Codul muncii potrivit carora concediul de odihna se acorda proportional cu timpul efectiv lucrat nu mai sunt aplicabile pentru situatiile in care salariatii au fost in concediu medical.

Prin urmare concediu medical nu mai diminueaza concediul de odihna.
@ folostina

Pentru a putea beneficia de avantajele hotararii Curtii Europene de Justitie - mai sus mentionata - trebuie actionat in instanta angajatorul ...