Buna ziua! Am lucrat anterior la o societate comerciala, in prezent lucrez in alta parte. Dat fiind faptul ca la locul actual de munca mi s-a pierdut cartea de munca, am solicitat la ITM si mi s-a aprobat eliberarea de duplicat de pe cartea mea de munca, urmand ca eu sa le prezint adeverintele cu vechimea in munca de la fiecare angajator anterior, insa societatea comerciala (angajatorul anterior) ma tot amana de cateva luni pt. eliberarea acelei adeverinte, motivand ca trebuie sa discute cu contabila firmei. Sunt obligati sa-mi elibereze acea adeverinta? Ce pot sa fac in aceasta situatie?
Hotărârea nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților
art.7
......
(6) La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să îi elibereze acestuia un extras din registru, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.
.....
Codul Muncii
art.34
.....
(5) La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat sa elibereze un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, durata activitatii, salariul, vechimea in munca, in meserie si in specialitate.
.....