Cele 2 alineate se refera la faze distincte ale procesului penal.Astfel, daca sotul dvs. va fi trimis in judecata, cum pentru infractiunea pentru care s-a pus in miscare actiunea penala legea prevede pedeapsa inchisorii de 5 ani sau mai mare, va fi necesara asitenta juridica , fie din oficiu, fie aparator ales.
Ok! Eu am inteles ce spune-ti dumneavoastra! Eu sunt studenta anul - I - In cadrul unei facultati de Stiinte Juridice , specializare Drept ! Nu am ajuns sa fac Dreptul Penal, dar cunosc acest caz si nu pricep cum se aplica si daca se aplica in acest caz Art 171 alin (3)din Codul de Procedura Penala ! Este vorba de un caz de tentativa de santaj,incadrare din cate stiu 2ani -7ani!inculpatul a fost retinut pentru cateva ore impreuna cu alti inculpati ,dupa care ii s-a dat drumul ,restul inculpatilor ramanand in arest preventiv (unii nu toti ).In aceste cateva ore ii s-a adus la cunostinta ca este retinut la fel ca si ceilalti pentru un santaj,dar nu si daca el este acuzat de acest santaj. A fost eliberat ,nu a fost retinut nici 24 ore,nici nu ii s-a luat nici o declaratie in acest timp,doar ii s-a adus la cunostinta cea ce am spus mai sus. Dupa vreo luna a fost sunat sa se prezinte la judecatoria x la domnul procuror y. S-a prezentat .Acolo si at i s-a prezentat ca este acuzat de tentativa de santaj cu incadrare intre 2 si 7ani ) si ii-a fost prezentat dosarul si declaratiile a doua persoane (parti vatamate ) care spuneau 1 " Nu il cunosc pe ..... si nu l-am vazut in data cutare i locul cutare " si parte vatamata 2 " nu stiu daca a fost in data cutare in locul cutare , era inca o pers.intr-o masina....asa mai departe ,dar nu stiu daca era el sau altcineva,posibil sa fi fost,nu stiu "( am declaratiile ,din acest motiv stiu ) asa partii acuzate ii s-a luat o declaratie , a dat-o ,pe loc ,fara sa fie asistat de avocat din oficiu sau ales ( nu intru in detalii fiindca nu este cazul,si este sigur tot ce spun intrucat eu l-am insotit in acea zi fiindu-mi ruda ) in ace