avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 647 soluții astăzi

Curs practic: Cum aplicăm TVA la tranzacții cu servicii și bunuri în UE/non-UE? | Lector: Delia Cataramă - Tax Partner, Viboal FindEx. Vezi agenda și participă → 

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... inceput de pfa - indrumari
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

inceput de pfa - indrumari

Buna ziua,
Am deschis un PFA si sincer mi-ar placea sa stiu , dupa ce ies cu certificatul de la ONRC care e urmatorul pas? Cam ce mi-ar trebui sa-mi incep activitatea ( ma refer tipizate, si cam tot ce inseamna inceputul unui PFA)

Multumesc anticipat! :D
Cel mai recent răspuns: dumitru elena , utilizator 14:54, 5 Iunie 2012
Prima data inregistrarea la Administratia fiscala..
poate va lamuriti citind linkul..

[ link extern ]
[ link extern ]
1. Primul drum la ANAF pt depunerea declaratiei estimative de venituri pt anul 2012.
Va cumparati de asemenea Registrele pt contabilitatea in partida simpla: registru jurnal de incasari si plati, registru inventar, registrul unic de control. Registrele trebuiesc snuruite, numerotate si inregistrate la ANAF.
2. Va confectionati stampila. O sa va trebuiasca certificatul de inregistrare de la Registrul Comertului.
3. Va comandati Facturier si Chitantier. Trebuie stampila si certificatul de inmatriculare.
4. Treceti apoi cu o copie a declaratiei estimative inregistrate la ANAF pe la Casa de Pensii si pe la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
Succes !
daca activitatea presupune prestare de servicii sau vanzare de produse direct catre persoane fizice veti avea nevoie de casa de marcat fiscalizata la finante.

Super...ce dilemaa mai am..partea cu asigurarile la pensii si sanatate...daca eu am pensie privata...cum fac? ar trebui sa discut cu cei de la banca unde am incheiat asigurarea? si inca o intrebare, daca eu am un cont deschis ( al meu personal) trebuie facute modificari pt a-l folosi ca si pfa ? sau il folosesc pur si simplu ?Multumesc mult pentru raspunsuri!!
Asigurarea este una privata de pensii pe care ati facut-o optional. Va trebui insa sa platiti si la stat.
In privinta contului bancar - nu il veti putea folosi pe cel al dvs. In momentul in care deveniti persoana fizica autorizata vi se atribui de catre ANAF si un cod fiscal.
PFA este distinct de persoana dvs fizica. Titularul contului bancar va fi PFA identificat cu un sediu si un cod fiscal.

Alte discuții în legătură

Acte necesare dosar anaf paultrefu paultrefu Am primit acum câteva zile actele de la registrul comerțului pentru o intreprindere individuală(frizerie micuță la țară). Acum am fost la anaf să văd ... (vezi toată discuția)
Ce obligatii ii revin titularului de pfa? hdm hdm - Dupa inregistrarea la Registrul Comertului a unui P.F.A., ce obligatii mai revin titularului? (vezi toată discuția)
Stampila pfa VvalentinaA VvalentinaA Buna ziua, M-am infiintat de curand ca PFA (in domeniul de consultata in IT si creare de programe la comanda) si nu am apelat la serviciile vreunui ... (vezi toată discuția)