avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 720 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... inchidere abonament telefonie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

inchidere abonament telefonie

Imi cer scuze daca am postat in rubrica gresita, dar nu imi dau seama unde sa incadrez subiectul.
Problema este urmatoarea:

am avut un abonament la o firma de telefonie mobila si am solicitat închiderea lui întrucât urma sa plec din tara. inchiderea a fost programata pe 06.05.2012 (adica Duminica). inainte de inchidere s-a mai emis o factura pe luna aprilie pe care trebuia sa o platesc pana pe 27.04., dar nu am putut fiind foarte ocupat si am platit-o pe 07.05.2012. Prin urmare, mi-au suspendat cererea de reziliere si pe 07.05.2012 au mai emis o factura pentru inca o luna de zile. In contract nu am gasit nimic legat de supendarea cererii de reziliere, ci doar se precizeaza ca contractul poate fi denuntat unilateral de catre client cu 30 de zile inainte de data inchiderii (lucru care l-am si facut). Explicatia lor a fost ca nefiind balanta 0 (zero) nu se poate face inchiderea.

Intrebarea mea este daca au procedat legal cand mi-au emis inca o factura pentru inca o luna avand in vedere ca eu denun?asem contractul in termenul stabilit de 30 de zile.

[Editat - pe forum nu este permisa postarea numelor persoanelor fizice si juridice cu care aveti probleme. Multumesc pentru intelegere]
Ultima modificare: Marți, 8 Mai 2012
Ares-3, moderator
~ Conținut șters la cerere ~
~ Conținut șters la cerere ~

In opinia mea a doua factura nu ar trebui sa o platiti. Cel mult le datorati penalitati pentru zilele intarziere de la data platii primei facturi, in niciun caz plata unei luni in plus iar de suspendarea unei cereri de reziliere inca nu am auzit.

Anuntati in scris firma (mail sau scrisoare cu confirmare de primire) ca refuzati sa platiti a doua factura (cu nr. ... din data de ....) si cereti anularea ei pentru ca ati cerut rezilierea in data de ..., in concluzie nu le datorati decat plata unei luni de abonament, plata pe care ati si facut-o in data de ... iar dovada este copia dupa chitanta cu nr. ...
Precizati ca in caz contrar, va veti adresa ANPC.

Va sfatuiesc sa faceti acest lucru pentru ca o reclamatie la ANPC trebuie precedata de incercarea de rezolvare pe cale amiabila a problemelor client – firma si atasarea la reclamatie a dovezii ca ati facut acest lucru dar nu ati avut succes.

Cititi acest topic, este un mic ghid de intocmire a unei reclamatii:
www.avocatnet.ro/content/for...

Pastrati facturile si chitanta cu care ati platit prima factura, veti avea nevoie de copii dupa ele si pentru ANPC.
BODEALEX a scris:

Renunţarea unilaterală din partea clientului este posibilă doar în anumite situaţii:
- la expirarea perioadei mentionaţe în oferta comercială care a stat la baza încheierii contractului, cu acordarea unui preaviz de minimum 30 de zile, prin scrisoare recomandată cu dovada de primire şi cu condiţia achitării tuturor datoriilor catre companie;




tocmai aici e nelamurirea mea. De unde reise aceasta conditie ?
in contract si in TGC nu am gasit nicaieri o astfel de conditie. in TGC la art. 1.17 (1) a) (iii) se precizeaza ca incetarea contractului poate avea loc prin denuntarea unilaterala de catre client, dupa perioada minima contractuala cu un preaviz de 30 de zile, fara nici o alta prevedere in legatura cu achitarea datoriilor (pe care oricum le-am achitat ulterior + penalitati).
Ultima modificare: Marți, 8 Mai 2012
Ares-3, moderator
Acel paragraf citat de dvs. se refera la posibilele facturi neachitate pana la data notificarii de reziliere.

Alte discuții în legătură

Prelungire tacita abonament orange gabriel_gavrila gabriel_gavrila buna! am solicitat (telefonic la relatii cu clientii) rezilierea unui contract de abonament voce si trecerea numarului pe cartela preplatita. abanamentul este ... (vezi toată discuția)
Despagubiri incetare contract gabriel_gavrila gabriel_gavrila buna! am o situatie neplacuta cu cei de la RTC. in nov. 2013 am prelungit contractul pentru 3 servicii RTC (voce+net+tv). Nu am beneficiat de luni gratuite ... (vezi toată discuția)
Probleme la rezilierea contractului cu operator telefonie stc1 stc1 Buna ziua. In februarie 2012 am reziliat un contract de internet cu un anume operator de telefonie prin intermediul ANPC. Adica am trimis un mail cu ... (vezi toată discuția)