avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 323 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Probleme garantie aparat foto SONY TX20 - WATERPROOF
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Probleme garantie aparat foto SONY TX20 - WATERPROOF

Salut,

Recent am achizitionat un aparat waterproof SONY DSC-TX20. Am facut cateva poze in apa, apoi a 3-a zi a inceput sa mi se reseteze aparatul - intr-un final nu a mai pornit.

Cum m-am intors in tara m-am dus cu el la garantie. Dupa 2 zile sunt sunat si mi se spune ca a intrat apa la obiectiv (el fiind in spatele unei sticle) si la portul usb. Reparatia nu se face pe garantie datorita faptului ca nu am inchis eu capacul de la usb bine (se inchide foarte usor etans - nu necesita mare filozofie). Am sunat la call center la sony si am explicat problema. Dupa aproximativ 2 ore de discutii am renuntat la convorbire datorita faptului ca ei sustineau in continuu ca eu n-am inchis bine capacul de la portul usb si p-acolo a intrat apa in aparat.

Intrebarea mea este urmatoarea:

Cum / ce trebuie sa fac sa-i conving ca ei trebuie sa repare aparatul pe garantie (mie mi s-a cerut 1/2 din suma aparatului pentru a fi reparat) sau sa-mi dea altul nou eventual sa-mi restituie banii?

Daca am omis ceva va rog sa-mi spuneti.

Va multumesc,
Stefan
Cel mai recent răspuns: stefan8871 , utilizator 00:47, 23 August 2012
Multe se rezolva cu o vizita la OPC
Salut,

Am de gand sa fac asta. Ideea e ca am mai re-citit manualul de utilizare si am vazut ca eu ca utilizator trebuie sa merg anual sa fie inlocuite chederele care etanseaza porturile usb/hdmi + bateria.

In conditiile in care eu am camera de 2 saptamani pot presupune ca chederele sunt in stare foarte buna. Ei au testat aparatul cu "aparete profesionale" si sustin ca nu intra apa camera.

Am vazut ca pentru audiente este doar marti de la 9-10. Chiar se rezolva mai repede daca merg in audienta sau este suficient sa depun reclamatie?

Multumesc,
Stefan
Verificati atent garantia aparatului daca contine acest defect
Daca nu este prevazut ca acest defect/impediment intra in lista de garantie nu se mai justifica sesizare la ANPC,deoarece solutia va fi fara echivoc si defavorabila dvs
asa cum v-a sfatuit @ynocentta, cititi cu atentie conditiile de acordare a garantiei si vedeti daca astfel de defecte sunt acoperite de garantie

apoi procedura este urmatoarea:

se incearca in primul rand rezolvarea pe cale amiabila

mergeti cu aparatul la magazinul de unde l-ati achizitionat, reclamati defectarea acestuia in scurt timp de la achizitionare si solicitati inlocuirea pe motiv ca aparatul nu corespunde specificatiilor (nu este water proof). solicitati un raspuns scris ptr respingerea inlocuirii aparatului.
mergeti apoi la un service autorizat Sony. daca nu vor sa repare aparatul pe garantie solicitati un raspuns scris cu motivele respingerii reparatiei.

in ambele situatii comportati-va ca un client european care isi cunoaste drepturile:) si amenintati cu OPC-ul si instanta de judecata. de multe ori are efect.

daca nu se rezolva pe cale amiabila treceti la pasul 2, trimiteti o reclamatie la ANPC insotita de toate documentele, factura, certificat de garantie, refuzul de inlocuire si reparare. reclamatia poate fi trimisa si pe email.

personal am procedat in modul descris mai sus si in final am reusit sa dobor vanzatorul de rea -credintaX-( care nu a vrut sa imi inlocuiasca produsul (un amarat de laptop).
Ultima modificare: Miercuri, 22 August 2012
cyan, moderator
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri!

Tocmai ma pregateam sa le trimit un mail pe adresa lor de suport din romania si sa le cer inlocuirea sau restituirea banilor inainte sa vorbesc la ANPC.

Pana acum am primit raspunsul lor de a nu repara aparatul pe garantie doar verbal, le voi spune sa-mi dea si in scris apoi voi face reclamatia la ANPC in functie de raspunsul de pe mail. Aparatul l-am dus la un service autorizat sony pentru investigatii, initial repararea lui pe garantie.

Alte discuții în legătură

Produs garmin in garantie, raspuns anpc Unimatrix088 Unimatrix088 Am cumparat un ceas Garmin de top in 2017, in august 2018 a fost inlocuit ca avea o problema de fabricatie, la ceasul inlocuit a aparut o noua problema, un pin ... (vezi toată discuția)
Bună ziua, am achiziționat un procesor (pentru desktop), a ... BOZO13 BOZO13 Bună ziua, am achiziționat un procesor (pentru desktop), a venit defect, l-am returnat pentru recuperarea banilor, am anunțat vânzătorul că nu ... (vezi toată discuția)
Schimbare produs refuzata ContSters369090 ContSters369090 Buna ziua, Scurt istoric cu problema mea: - cumparat telefon Sony Xperia Z1 Compact de la un retailer mare, cu garantie la producator (Sony). - s-a ... (vezi toată discuția)