avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 583 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Dupa infiintare pfa ce acte sunt necesare si la ce ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Dupa infiintare pfa ce acte sunt necesare si la ce institutie imi exprim optiunea pentru p.f.a. norma de venit sau in sistem real?

dupa infiintarea de pfa coafor ce acte trebuie sa mai am,in vederea unui control de la
OPC,garda financiara ,...
multumesc
Cel mai recent răspuns: Loredana_84 , utilizator 13:34, 1 Aprilie 2013
Dupa infiintare se depune la ANAF declaratia 220 privind veniturile estimate.
REGISTRE EVIDETA conform OMFP nr. 1040/2004
PFA in sistem real conduce contabilitatea in partida simpla. Pt aceasta se procura registrele prevazute de Ord MFP nr 1040/2004: Registrul-jurnal de incasari si plati (14-1-1/b ) si Registrul-inventar (14-1-2/a) necesare pentru conducerea contabilitatii in partida simpla care se inregistreaza la fisc dupa numerotarea si snuruirea acestora.
Tot in Ordinul MFP nr. 1040/2004 se prevad documentele utilizate si modul de conducere a contabilitatii. Pe forum gasiti precizari si comentarii cu privire la organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla.
PFA pe baza normei de venit nu conduce aceste registre.
Se mai procura:
- de la DGFP Registrul unic de control in care se consemneaza de organele de control toate verificarile efectuate asupra PFA-ului;
- Registru inventar (cod 14-1-2) pentru inregistraea rezultatelor inventarierii anuale (sunt discutii ca trebuie sau nu trebuie acest registru);
- Jurnalele de vanzari si cumparari pt intocmirea Declaratiei 392 si urmarirea cifrei de afaceri (pt plafonul de 35.000 Euro).
Jurnalele Vanzari si Cumparari sunt obilgatorii pentru toate persoanele impozabile si neimpozabile pentru operatiunile efectuate in desfasurarea activitatilor economice.
Jurnalele Vanzari si Cumparari nu sunt formulare tipizate stabilite de MFP. Fiecare persoană poate să îşi stabilească modelul acestor documente. Modelele orientative ale jurnalelor şi registrelor care trebuie întocmite conform art. 156 din Codul fiscal sunt propuse în anexele nr. 1-4 ale OMEF nr. 1372/2008.
Aceste documente prevăzute se pot întocmi manual sau prin utilizarea sistemului informatic, după caz.

Poate si acest material va ajuta cu ce "sa nu faceti" si care sunt urmarite de OPC [ link extern ]
pentru pfa in sistem real,imi trebuie casa de marcat?
multumesc
Da, va trebuie.
Unde anume se opteaza pentru norma de venit sau pfa in sistem real? La ORC la constituire sau la Finante? Si ce act se completeaza in acest sens, care ma incadreaza intr-un fel sau altul (norma de venit/in sistem real)?

Alte discuții în legătură

Cum se grupeaza dosarele de contabilitate la un neplatitor pfa? ella93 ella93 Eu si prietenul meu avem un obiect de activitate vanzari online de imbracaminte. Cum pot tine o evidenta a contabilitatii? Ce ar trebui sa depun? Ce ar trebui ... (vezi toată discuția)
Registre la pfa norma fixa sub_bass2002 sub_bass2002 Daca am un pfa cu norma fixa trebuie sa conduc registru incasari si plati, sau nu trebuie nimic daca impozitul este fix? (vezi toată discuția)
Ii cu doua obiecte de activitate Laura 86 Laura 86 Buna ziua, O intreprindere individuala avand doua obiecte de activitate cum anume trebuie sa isi tina contabilitatea? Intr-un singur registru de incasari si ... (vezi toată discuția)