assistec24 a scris:
Buna Ziua,
Sunt un utilizador nou, si am nevoie de ajutorul dvs. intr-o problema:
sunt un roman emigrat inm Portugalia de 10 ani, si de peste 15 ani sunt pensionat medical pe caz de invalidadfe gradul 2.
Am lasat in Romania o procura pentru ridicarea pensiei, procura prin care inputernicesc o ruda sa imi incaseze pensia.
Din nefericire, in ultimii ani persoana in cauza nu-mi mai trimite nici un talon pentru ca eu sa stiu valoarea pensiei ce o primesc, si la repetatele mele cereri de a sti valoarea actuala a pensiei ce o primesc, raspunsul (cand vine...) e evaziv...
In prezent nu am control asupra acestei informatii (situatie ce dureaza de 5 ani) si am nevoie sa stiu daca cineva imi poate spune CARE ESTE VALOAREA MEDIE a unei pensii de invalidade de gradul doi, in conditiile in care am 7 ani de desconturi (am lucrat 7 ani inainte ca un accident sa ma aduca in starea de invalidade).
De asemenea, cineva mi-ar putea spune daca o pensie din Romania poate fi transferata intr-o alta tara din UE (Portugalia)
Multumesc anticipat pentru atentia Dvs.
Dvs. puneti in discutie mai multe si voi incerca sa raspund punctual:
1. Mininisterul Muncii ofera pe site-ul sau mai multe date statistice dar nu si care este valoarea medie a unei pensii de invaliditate gradul II. Din tot ceea ce ofera site-ul Ministerul Muncii, apreciez ca cea mai apropiata valoare ar fi cea de 682 lei RON.
2. Pentru a ridica drepturi de pensie, orice persoana trebuie sa aiba o procura speciala, valabila 6 luni. Din mesajul dvs. nu rezulta cand ati dat ultima procura rudei dvs. Daca au trecut mai mult de 6 luni, imputerniciti pe altcineva sa va ridice pensia (procura poate fi intocmita la misiunile diplomatice sau oficiile consulare din tara in care domiciliati).
3. Daca doriti sa stiti care este situatia, trimiteti o petitie casei teritoriale de pensii. Chiar daca dureaza pana primiti raspunsul, tot nu trec 5 ani! Nu uitati sa scrieti in petitie numarul dosarului dvs. de pensie!