Ares_3 a scris:
adelaida_07 a scris:
Solicitati in scris motivarea refuzului, aveti dreptul sa cunoasteti aceste motive. In relariile dintre banca si client nu exista un raspuns de genul " nu va pot spune motivul"...
De ce ar fi obligata banca sa raspunda la o astfel de solicitare? Nu e institutie publica.
OUG 50/2010 (aprobat si modificat prin Legea 288/2010)
Art. 32
(1) In cazul in care respingerea cererii de creditare
se bazeaza pe consultarea unei baze de date, creditorul informeaza consumatorul imediat si in mod gratuit, in scris sau, la solicitarea expresa a consumatorului, in forma aleasa de acesta si agreata de creditor, in legatura cu rezultatul acestei consultari si cu identitatea bazei de date consultate.
(2) Informatiile se pun la dispozitie, cu exceptia cazului in care furnizarea unor astfel de informatii este interzisa prin norme nationale ce transpun legislatia europeana sau care creeaza cadrul legal pentru aplicarea acesteia ori furnizarea informatiilor contravine obiectivelor de ordine publica sau de securitate publica.
Adica, daca CEC Bank a consultat o baza de date (precum Biroul de Credit, CRB ,
Mfinante.ro , Recom.ro. noulportal.just.ro etc etc) si a decis sa respinge cererea de credit, pt ca ceva nu a fost in regula cu angajatorul respectiv. Consumatorul in acest caz are drept sa cere un raspuns in scris.