avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 646 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Infintare pfa
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Infintare pfa

Buna ziua. Va rog sa ma ajutati cu actele necesare infintarii unui pfa si cate coduri de activitate pot fi inregistrate.
Cel mai recent răspuns: Costy S , Alte profesii 13:04, 19 Septembrie 2012
[ link extern ]

Ca si coduri CAEN puteti trece acelea pentru care aveti studii
Primul pas ar fi prezentarea la Registrul comertului cu buletinul pentru a va face rezevarea de denumire. Specimenul de semnatura il puteti face la notar sau il dati la registru.
Ultima modificare: Miercuri, 19 Septembrie 2012
leuca_luminita, utilizator
1
NR. l
Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea funcţionării a
persoanelor fizice autorizate*:
1. Cererea de înregistrare (original cod 11-10-180);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3. Carte de identitate sau paşaport (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
4. Documente care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizată);
5. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de
Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6. Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate (original);
7. Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia
specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 1 sau model 2, după
caz).
8. Dacă este cazul:
- precizare din care să rezulte că titularul dreptului de proprietate înţelege să afecteze folosinţa spaţiului în vederea
stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate (declaraţie, etc.);
- documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectaţiune (declaraţie pe proprie răspundere);
- documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf);
9. În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activitate economică autorizată şi recunoscută într-un alt stat membru al UE
sau al Spaţiului Economic European, documentaţia care atestă funcţionarea legală, obţinută în celalalt stat (fotocopie şi
traducere în limba română certificată olograf).
10. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.
NOTÃ:
􀀩 Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate olograf pentru conformitate cu originalele de către persoana fizică
autorizată; în cazul persoanelor fizice nerezidente, se depun copii certificate şi traducerea realizată de un traducător
autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public.
􀀩 Soluţionarea cererii revine în competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal care
poate dispune prin rezoluţie motivată administrarea şi a altor acte doveditoare.
􀀩 Redactarea actelor, acordarea de îndrumări pentru completarea corectă a cererii de înregistrare, efectuarea
formalităţilor de depunere a documentelor şi de reprezentare a persoanei fizice la oficiul registrului comerţului de
pe lângă tribunal pot fi efectuate, prin birourile de asistenţă şi reprezentare care funcţionează în cadrul primăriilor.
􀀩 Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
􀀩 Documentele se depun la ORC în raza căruia persoana fizică autorizată îşi stabileşte sediul profesional, la ghişeu, prin
corespondenţă sau prin biroul de asistenţă şi reprezentare din cadrul primăriilor.
􀀩 Obţinerea certificatului de cazier fiscal pentru persoanele fizice autorizate se efectuează de către oficiul registrului
comerţului de pe lângă tribunal, cu plata taxelor şi tarifelor legale.
* Prezentul fluturaş constituie un ghid general pentru informarea comercianţilor în legătură cu obligaţiile ce le revin pentru îndeplinirea formalităţilor
legale, în vederea efectuării înregistrărilor în registrul comerţului şi/sau autorizarea funcţionării în baza declaraţiilor tip pe propria răspundere.
2
*
* *
I. Dovezile privind sediul profesional / puncte de lucru pot fi făcute, la alegerea solicitantului, cu unul dintre
următoarele documente:
1. Certificat de rol fiscal/rol agricol, în termen de valabilitate, sau
2. Contract de vânzare-cumpărare, intabulat*, sau
3. Contract de schimb, intabulat*, sau
4. Contract de închiriere înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice, pentru cel încheiat între persoane fizice
şi persoane juridice ori între persoane fizice, sau
5. Contract de subînchiriere, sau
6. Contract de concesiune, intabulat*, sau
7. Contract de leasing imobiliar, sau
8. Contract de comodat, în original, în formă autentică sau sub semnătură privată, însoţit de actul doveditor al
proprietarului, intabulat*, sau
9. Contract de donaţie, în formă autentică, intabulat*, sau
10. Contract de uz, sau
11. Contract de uzufruct, sau
12. Extras de carte funciară, în termen de valabilitate la depunere, sau
13. Certificat de moştenitor, sau
14. Act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, intabulat*, sau
15. Hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea (intabulată*) sau folosinţa/uzufructul, sau
16. Hotărâre judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, intabulată*, sau
17. Proces verbal de recepţie a construcţiei, intabulat*, sau
18. Act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite.
II. Documentele privind pregătirea sau experienţa profesională se atestă, după caz, cu unul dintre următoarele
documente:
- diploma;
- certificatul sau adeverinţa prin care se dovedeşte absolvirea unei instituţii de învăţământ;
- certificatul de calificare profesională sau de absolvire a unei forme de pregătire profesională, organizată în
condiţiile legii în vigoare la data eliberării acestuia;
- certificatul de competenţă profesională (cartea de meşteşugar, carnetul de muncă al solicitantului, declaraţie
de notorietate cu privirea la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea, eliberată de
primarul localităţii respective în mod gratuit, în cazul meseriilor tradiţionale artizanale);
- atestatul de recunoaştere şi/sau echivalare pentru persoanele fizice care au dobândit calificarea în străinătate;
- atestatul de recunoaştere a calificării dobândite în străinătate, în afara sistemului de învăţământ;
- orice alte dovezi care să ateste experienţa profesională.
III. Specimenul de semnătură al persoanei fizice autorizate se depune la oficiul registrului comerţului odată cu
cererea de înregistrare şi poate fi dat în faţa notarului public, în formă legalizată, ori în faţa directorului ORC
sau a înlocuitorului acestuia, care va certifica semnătura.
IV. Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal,
ordin de plată etc.
V. Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă,
se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.
* Pentru actele încheiate şi transcrise anterior intrării în vigoare a Legii nr. 7/1996 a cadastrului şi publicităţii imobiliare, se va aplica prevederea art. 58
din lege.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pfa - infiintare melindaszekely melindaszekely vreau sa imi fac PFA imi puteti spune va rog ce demersuri trebuie facute si de ce acte am nevoie ? va multumesc (vezi toată discuția)
Vreau sa devin pfa Bogdan62 Bogdan62 Ce trebuie sa fac pentru a deveni PFA,acte,pasi,etc.Ce impozite,si taxe se platesc si care este procentul lor?Exista scutiri,inlesniri ,pt persoanele care ... (vezi toată discuția)
Infiintare pfa mamu mamu Buna ziua Ma poate ajuta cineva cu cateva raspunsuri concrete,doresc sa imi deschid un PFA sa lucrez ca instalator tehnico-.sanitare. Ce trebuie sa ... (vezi toată discuția)