avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 435 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Răspunsuri în comunitate ENEL a schimbat contorul fara sa ma anunte
Discuție deschisă în Răspunsuri în comunitate

ENEL a schimbat contorul fara sa ma anunte

Buna ziua,
Astazi am descoperit contorul schimbat alaturi de un bon de miscare semnat doar de angajatul Enel. E normal sa il schimbe fara ca eu sa fiu de fata ?
Cel mai recent răspuns: harris_bmb , utilizator 12:34, 4 Aprilie 2013
Exista posibilitatea ca masura sa faca parte din planul general de inlocuire contoare,dupa cum la consumatorii individuali la casa se va monta contorul in exteriorul proprietatii la nivelul stalpului de bransament
Nu este normal dar scuze exista :)
Indignata de aceeasi situatie care s-a petrecut anul trecut, am facut sesizare scris si iata ce raspuns am primit:
"....suntem in masura sa va informam faptul ca in baza sesizarii dumneavoastra, s-a luat lagatura cu persoanele abilitate ale firmei delegate cu schimbarea periodica a contorilor aflati in gestiunea operatorului de distributie zonal, XX, si s-a constatat ca inlocuirea contorului s-a efectuat deoarece era in pericol sa expire din punct de vedere metrologic. Dorim sa va facem cunoscut ca, potrivit Ordinului Biroului Român de Metrologie Legală, nr.48/2010, inlocuirea si verificarea metrologică a contoarelor se realizeaza odată la 8 ani si este obligatorie. Totodata va mentionam ca grupul de masura seria 8587402, a fost montat si verificat anterior, in data de 24.06.2003.
Am mai fost informati ca, in prealabil s-a efectuat instiintarea la locul de consum situat la adresa din Strada xyz Bucuresti, prin afisarea la intrarea in scara blocului a listei cu apartamentele ale caror contoare urmau sa fie inlocuite. (neadevarat)

Coroborat cu prevederile din Regulamentul de furnizare a energiei electrice la consumatori, aprobat prin HG 1007/25.06.2004 care stipuleaza ca : „inlocuirea grupurilor de masura sau a elementelor componente defecte si/sau cu durata normala de functionare epuizata se realizeaza de catre operatorul de retea pe cheltuiala acestuia.” si avand in vedere pozitionarea contorului ce deservea locul dumneavoastra de consum, identificat prin seria BBB, s-a recurs la inlocuirea contorului ce se afla in pericol sa depaseaca perioada de exploatare din punct de vedere metrologic.
Tinem sa va mentionam ca lipsa semnarii Bonului de Miscare Contor, a fost adus la cunostinta operatorului de distributie zonal, pentru ca pe viitor sa nu mai fim pusi in fata acestor situatii.

Am luat la cunostinta nemultumirea dumneavoastra privind comportamentul si modul de lucru al colegului nostru imputernicit de operatorul de retea sa efectueze inlocuirea periodica a contoarelor, pentru care va multumim. Reclamatia dumneavoastra a fost transmisa catre departamentul care se ocupa cu solutionarea spetelor de genul acesta, si in urma analizei efectuate, angajatul in cauza a fost sanctionat.
De asemenea in urma sesizarilor depuse de catre clientii X SA, prestatorul de servicii a dispus reinstruirea personalului sau."

Acest raspuns la sesizarea facuta l-am primit dupa 2 luni dar nu ma las imbatata cu apa rece, cum se spune in popor.
Puteti face sesizare la care veti primi un raspuns asemanator pentru ca sunt standard si va trebui sa ne multumim cu atat. Nici-o clipa nu cred ca operatorul respectiv a afisat intentia de a interveni pentru schimbarea contorului cum nu cred nici faptul ca a fost cineva sanctionat.
L.C.
Aparatul de masura si celelalte elemente componente dispuse in firida protejata si sigilata de furnizor, sunt in proprietatea furnizorului de energie electrica.
Limita de proprietate intre furnizor si consumator o reprezinta locurile de conexiune a instalatiei electrice a consumatorului la aparatura existenta in firida.
Avand acces fara restrictii la firida, au procedat corect.
Disconfortul unui beneficiar este generat de faptul ca, nefiind prezent, nu a avut posibilitatea intreruperii alimentarii cu energie electrica a tuturor consumatorilor casnici aflati in locuinta sa, pentru o perioada scurta de timp (cateva zeci de minute).
Ultima modificare: Vineri, 28 Septembrie 2012
eraz, utilizator
:)
Pana la un punct sunt de acord cu Dvs. @eraz dar, in cazul meu, bonul de miscare era semnat cu numele meu in caseta beneficiarului (adica eu). Nu stiu cum se numeste exact aceasta fapta (eu nu l-am mandatat pe angajat sa semneze in numele meu...) dar m-a deranjat si am facut sesizarea la care am primit raspunsul de mai sus.
Daca s-a procedat corect, de ce afirma prestatorul ca a luat masuri de sanctionare a operatorului si in plus vor proceda la reinstruirea angajatilor?:D
L.C
Inscrierea numelui pe bon trebuia sa genereze si semnatura proprie a beneficiarului. "S-a omis" probabil din criza de timp si din cauza neidentificarii cutiei postale:) Masura luata de institutie constituie un raspuns pentru incheierea procedurii amiabile, in conformitate cu ROF si ROI specific.
Ultima modificare: Vineri, 28 Septembrie 2012
eraz, utilizator

Alte discuții în legătură

Perioada neacoperita in facturarea energiei electrice monamour monamour Buna ziua, Ma confrunt cu o situatie putin bizara, ciudata si de neinteles, cel putin pentru mine. Am o garsoniera in carelocuiesc socrii mei, ambii ... (vezi toată discuția)
Adresa de instiintare !buna seara!ma confrunt cu urmatoarea situatie;am primit o adresa ... got2i got2i Buna seara!Ma confrunt cu urmatoarea situatie;am primit o adresa de instiintare de la Enel in care sunt anuntat ca s-au facut verificari la instalatia de ... (vezi toată discuția)
Enel si facturile de regularizare savuM savuM buna ziua Vin cu o alta problema pe care o avem cu toti ENEL.In luna februarie am primit o factura de regulalizare in valuare de 2600 ron{ap 3 ... (vezi toată discuția)