avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 145 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisie contract de 2 ore/zi
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisie contract de 2 ore/zi

Sunt student si am contract pe proiecte cu salarizare si prezenta de 2 ore zi.Programul s-a extins la peste 8 ore zi fara nici un contract separat sau completare la vechiul contract .Sunt student si doresc sa mi dau demisia cu incetarea imediata a contractului.HR nu doreste dect cu preavizul de 15 zile .Ce posibilitate am sa incetez contractul imediat ,sunt extenuat si cred ca voi face depresie deorece ma suprasolicita si nu mai ajung la facultate . Daca imi iau concediu medical pentru cele 15 zile se mai prelungesc cele 15 zile de prezenta? Sunt obligat sa lucrez mai mult decat am stipulat in contarct ? Ma tot agata de importanta proiectelor fara sa vada lipsa mea de continuitate si de oboseala pshica.
Un sfat va rog
Multumesc

Nota : lucrez de aproximativ 70 de zile
Ultima modificare: Marți, 9 Octombrie 2012
cerb, utilizator
Cel mai recent răspuns: ela david , utilizator 14:53, 9 Octombrie 2012
Art. 81.C.Mun
(1) Prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz.
(2) Angajatorul este obligat sa inregistreze demisia salariatului. Refuzul angajatorului de a inregistra demisia da dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de proba.
(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.
(4) Termenul de preaviz este cel convenit de parti in contractul individual de munca sau, dupa caz, cel prevazut in contractele colective de munca aplicabile si nu poate fi mai mare de 20 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie, respectiv mai mare de 45 de zile lucratoare pentru salariatii care ocupa functii de conducere.
(5) Pe durata preavizului contractul individual de munca continua sa isi produca toate efectele.
(6) In situatia in care in perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator.
(7) Contractul individual de munca inceteaza la data expirarii termenului de preaviz sau la data renuntarii totale ori partiale de catre angajator la termenul respectiv.
(8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.

Pueti demisiona fara preaviz prelevandu-va de punctul (8) al art. 81 C Mun.
1. Va redau din Codul muncii:

Art. 81
(1) Prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz.

(2) Angajatorul este obligat sa inregistreze demisia salariatului. Refuzul angajatorului de a inregistra demisia da dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de proba.

(3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia.

(4) Termenul de preaviz este cel convenit de parti in contractul individual de munca sau, dupa caz, cel prevazut in contractele colective de munca aplicabile si nu poate fi mai mare de 20 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie, respectiv mai mare de 45 de zile lucratoare pentru salariatii care ocupa functii de conducere.

(5) Pe durata preavizului contractul individual de munca continua sa isi produca toate efectele.

(6) In situatia in care in perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator.

(7) Contractul individual de munca inceteaza la data expirarii termenului de preaviz sau la data renuntarii totale ori partiale de catre angajator la termenul respectiv.

(8) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca.


2. - Puteti sa lipsiti nemotivat si veti fi concediat pentru absente nemotivate.
- Aceasta procedura nu va afecteaza in viitor, la alta angajare, dar va imbunatateste starea de sanatate.
@ cerb

Puteti face o cerere de incetare a c.i.m. cu acordul partilor - art.55 lit.b C.mun. In acest caz, nu se acorda preaviz.

Concediu medical prelungeste durata de preaviz .. pe perioada concediului medical , termenul de preaviz este suspendat.
Nu doresc prin acordul partilor .
Cum pot stipula ca nu si-au respectat contractul ,faptul ca mi-au prelungit programul ,si sa nu ma mai prezint la firma (chiar daca ma prezint ca o persoana neserioasa)?
Nu mi afecteaza pe viitor daca lipsesc si renunt la orice mi-ar oferi domniile sale ?
Multumesc
Mie mi se pare mai realista incetarea CIM prin demisie. Azi.Fara preaviz , intucat angajatorul nu si-a indeplinit obligatiile asumate prin contractul individual de munca, mai exact nu va respectat programul de munca de 2 ore/zi.




Alte discuții în legătură

Demisie costin2874 costin2874 Vreau sa imi dau demisia de la firma care lucrez si sa plec la alta firma . La firma la care lucrez nu vreau sa plec cu preaviz :azi vreau sa imi dau demisia ... (vezi toată discuția)
Demisie fara preaviz RZAndreea RZAndreea Buna ziua! Vreau sa va intreb daca este obligatoriu sa stau in preaviz 15 zile daca nu am semnat niciun contract de munca, dar am Revisalul depus...nu mai ... (vezi toată discuția)
Demisie 24 ore tundecsaba tundecsaba Cand pot sa depun o demisie cu 24 de ore? Exista asa ceva? (vezi toată discuția)