avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 591 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Schimbare denumire mijloace fixe
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Schimbare denumire mijloace fixe

Stie cineva daca se poate schimba denumirea unui mijloc fix dupa ce acesta a fost inregistrat? Motivul acestei schimbari ar fi acela ca la momentul inregistrarii nu s-a tinut cont de anumite aspecte importante iar acum denumirea face aproape imposibila identificarea in teren a mijlocului fix. Doresc sa arata faptul ca este vorba despre o societate comerciala din industrie care are foarte multe mijloace fixe imprastiate pe o ditanta foarte mare. Scopul modificarii denumirii este acela de a se putea identifica rapid facandu-se o corelare intre denumire si locatie. In fine, problema era daca seste posibila o astfel de operatiune sau nu din punct de vedere legal si cum s-ar putea face ea? Eu am cautat si nu am gasit nimic. Sper ca experienta celor de pe acest forum sa ma ajute sa gasesc un raspuns. Va multumesc mult !
Ultima modificare: Marți, 30 Octombrie 2012
Emil Lasconi, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: miha7070 , utilizator 10:43, 31 Octombrie 2012
Nu am intalnit in practica o situatie similara, dar ma gandesc ca atata timp cat nu se schimba valoarea mijlocului fix, se poate opera modificarea, pe baza unui Hotarari AGA in care se explica motivul care a stat la baza.
Mai degraba o nota explicativa si asta numai daca tineti neaparat. Fiind vorba de o situatie singulara, nu cred ca va fi o problema sa aveti vreo confuzie cu privire la identificarea mijlocului fix respectiv, totusi, in cazul unui control, vi se poate solicita o astfel de nota explicativa si ar fi indicat sa o aveti deja. Daca programul informatic in care se lucreaza evidenta contabila a societatii are optiunea de modificare in meniul mijloace fixe, atunci este in regula, totul este sa va permita programul. In paralel, puteti avea o fisa a mijlocului fix, cartonasele acelea de carton, mult utilizate in trecut, unde veti trece corect denumirea MF, valoarea, amortizarea aferenta etc.
In opinia mea nu se poate, deoarece in momentul achizitionarii mijlocului fix acestuia i s-a intocmit si o nota de receptie.

Conform Normei specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobata prin OMEF 3512/2008, Nota de receptie si constatare de diferente (Cod 14-3-1A) serveste ca:

- document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru incarcare in gestiune;
- document justificativ de inregistrare in contabilitate.

Acest formular se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:
- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;

- bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.

In alte cazuri receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).

Formularul se intocmeste in doua exemplare, la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, dupa caz, pe masura efectuarii receptiei. In situatia in care la receptie se constata diferente, Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita. In cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la factura sau la avizul de insotire a marfii. Datele de pe verso formularului se completeaza numai atunci cand se constata diferente la receptie.

Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numarul facturii/avizului de insotire al marfii etc., dupa caz;
- numarul curent; denumirea bunurilor receptionate; U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
- numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;
- pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.

In conditiile in care nu se inscriu datele valorice in Nota de receptie si constatare de diferente, este obligatoriu ca aceste date sa se regaseasca intr-un alt document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a valorii bunurilor.
Cf. OMFP 3512/2008 -norme metodologice
pct.10. In documentele justificative si in cele contabile nu sunt admise stersaturi, modificari sau alte asemenea procedee, precum si lasarea de spatii libere intre operatiunile inscrise in acestea sau file lipsa. Erorile se corecteaza prin taierea cu o linie a textului sau a cifrei gresite, pentru ca acestea sa poata fi citite, iar deasupra lor se scrie textul sau cifra corecta. Corectarea se face in toate exemplarele documentului si se confirma prin semnatura persoanei care a intocmit/corectat documentul justificativ, mentionandu-se si data efectuarii corecturii.
11. In cazul documentelor justificative la care nu se admit corecturi, cum sunt cele pe baza carora se primeste, se elibereaza sau se justifica numerarul, ori al altor documente pentru care normele de utilizare prevad asemenea restrictii, documentul intocmit gresit se anuleaza si ramane in carnetul respectiv.
La corectarea documentului justificativ in care se consemneaza operatii de predare-primire a valorilor materiale si a mijloacelor fixe este necesara confirmarea, prin semnatura, atat a predatorului, cat si a primitorului.
12. In cazul completarii documentelor prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, corecturile sunt admise numai inainte de prelucrarea acestora, mentionandu-se data rectificarii si semnatura celui care a facut modificarea. Documentele prezentate in listele de erori, anulari sau completari (pe baza carora se fac modificari in fisiere sau in baza de date a unitatii) trebuie sa fie semnate de persoanele imputernicite de conducerea unitatii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Proces verbal predare primire 17pyd 17pyd Receptia unor bunuri materiale si inregistrarea in contabilitate se poate face pe baza unui proces verbal de predare primire incheiat intre 2 societati? Este ... (vezi toată discuția)
Nota de recepti lilicrin lilicrin Pentru realizarea de note de receptie exista un formular anume sau un program? Multumesc pt ajutor. (vezi toată discuția)
Nir si registru de casa Endelus Endelus buna ziua. ma pregatesc sa devin administrator al unui srl si am cateva nelamuriri: ce este acela un nir si cum se completeaza sau ce este acela un registru ... (vezi toată discuția)