avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 691 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie Alimentara
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie Alimentara

Buna ziua. Sunt student in anul 1 si nu primesc pensie alimentara. Mama mea a murit acum 2 ani , ea fiind despartita de tata de cand aveam eu 5 ani. Insa el nu mi-a platit niciodata pensia alimentara. Dupa moartea mamei mele am reluat legatura cu tatal meu. El a plecat in Ungaria la lucru. Ideea este ca as vrea sa il oblig la plata pensiei alimentare, fiindca veniturile mele sunt mici, mai stiu ca intr-un fel este obligat sa imi plateasca pensie alimentara atata timp cat studiez si sunt la o scoala. In sentinta de divort specifica plata pensiei. Ce ar trebui sa fac?
Cel mai recent răspuns: homonai , utilizator 16:11, 1 Noiembrie 2012
Probabil ca pensia stabilita in sentinta de divort este una foarte mica dat fiind ca au trecut atatia ani.
Daca este inst a stabilit in procent te-ar ajuta mai mult, tatal fiind obligat sa achite pensia.

Acum in sentinta ar trebui sa scrie ca plata se va face pana la 18 ani sau pana la 26 de ani daca esti in continuarea studiilor. Daca scrie ca doar pana la 18 ani sau daca suma aratata este una foarte mica va trebui sa introduci o cerere de majorare a pensiei de intretinere.

Conditia ar fi insa sa nu realizezi venituri. Ori tu vorbesti despre venituri insuficiente ? La ce fel de venituri te referi?
Eu primesc pensie de urmas dupa mama, alte venituri nu exista. Si vreau sa il oblig pe tata sa-mi plateasca pensia care mi se cuvine de la el pentru a ma putea descurca. Pentru ca el niciodata nu a platito. Si vreau sa stiu ce ar trebui sa fac.