avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 308 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie

Buna seara.Sunt insarcinata in luna a-V-a si as dori da stiu daca beneficiez de indemnizatie.Sunt angajata din 01.12.2010 primele 6 luni cu doar 4 ore pe zi ,iar din luna a -IV-a pana in luna a-VIII-a a.c. am in fiecare luna 5 zile de C.F.S.iar din luna octombrie sunt in concediu medical.Am inteles de la unele mamici ca daca am cel putin 1 zi C.F.S. nu beneficiez de indemnizatie.Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 20:11, 12 Noiembrie 2012
1. - Veti putea beneficia de indemnizatie pentru CCC indiferent daca ati avut CIM cu program normal (8 ore pe zi) sau cu timp partial.
- Perioadele de concedii medicale si de concediu de maternitate sunt considerate perioade asimilate celor de obtinere de venituri salariale si deci eligibile pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC.

2. De asemenea sunt eligibile, pentru a beneficia de indemnizatie pentru CCC, si fractiunile de luna, in conditiile prevazute de OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor:

Art. 4
(1) In calculul celor 12 luni prevazute la art. 2 alin. (1) se includ si fractiunile de luna in care s-au realizat venituri supuse impozitului, precum si cele in care solicitantii s-au aflat in situatiile prevazute la art. 2 alin.(5) si (6), considerate luna intreaga.

(2) Prin fractiune de luna se intelege efectuarea a cel putin jumatate din zilele lucratoare din acea luna in care persoana indreptatita a realizat venituri supuse impozitului ori s-a aflat in una sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. 2 alin. (5) si (6).