avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 768 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Demisie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Demisie

Buna seara,
Lucrez intr-o firma ca muncitor necalificat, in prezent sunt in concediu medical datorita unor probleme de sanatate, as dori sa aflu daca dupa concediul medical imi pot da demisia fara a mai lucra vreo zi in firma.
Cel mai recent răspuns: LIVIU NISTEA , utilizator 15:23, 19 Noiembrie 2012
Conform contractului, perioada de preaviz la demisie este obligatorie pentru salariat.
Deci raspunsul simplu este NU. Nu se poate.

Puteti sa va dati demisia (aceasta nu se aproba) dar nu puteti sa va dati demisia mai devreme de 15, 20 sau cate zile de preaviz aveti.

Nerespectarea acestei obligatii poate duce la desfacerea contractului de munca pentru absente.

Dar, daca angajatorul va aproba demisia cu renuntare la perioada de preaviz, atunci este in regula.

Mergeti cu demisia in 2 exemplare iar pe exemplarul dvs trebuie sa scrie Aprobat si sa semneze.
Atat.

Alberto Kurtyan
Demisia opereaza incetarea contractului de munca, in mod unilateral, fara a fi necesara aprobarea acesteia de catre angajator.

Nu trebuie sa va dati demisia, puteti solicita incetarea c.i.m. cu acordul partilor - art.55 lit.b C.mun. - , situatie in care nu se acorda preaviz.
Daca, pe durata desfasurarii activitatii, angajatorul nu si-a respectat obligatiile din CIM, puteti demisiona cu art. 81(8) din Codum Muncii, fara preaviz.
Ultima modificare: Luni, 19 Noiembrie 2012
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Vreau sa demisionez costelbog costelbog Lucrez la o multinationala si sunt angajat pe o perioada determinata de 3 luni. Am acum 2 luni si 2 saptamani si vreau sa plec.Am gasit in alta parte si nu ... (vezi toată discuția)