Buna,
Am avut un abonament cu o firma de telefonie mobila, care a expirat, dar abonamentul mi s-a prelungit automat in fiecare luna. La un moment dat am depus cere de incetare si mi s-a spus ca trebuie sa platesc factura curenta pana la o anumita data, altfel abonamentul nu poate fi oprit. Asa s-a si intamplat, am ratat intervalul si am tot platit pe acest abonament pe mai multe luni, dar fara sa-l folosesc (plecat din tara). Cu o alta ocazie am depus cererea de incetare, dar am ratat iarasi intervalul de plata si am platit la zi dupa o perioada scurta, dar abonamentul nu mi l-au oprit (e mult mai greu decat pare sa platesti facturi daca ne esti in tara). Plecat din tara si fara sa folosesc acel sim, am tot fost facturat si binenteles acum sunt asaltat de recuperatori. Vreau sa stiu daca am vre-o sansa sa scap de aceste penalizari/facturari de caritate. Daca nu platesti o luna, nu inteleg dece nu mi-au suspendat abonamentul fara sa-mi factureze si alte luni...adica inteleg...hotia cu acte sau fara este sport national din pacate. Corect era sa mi se inchida acest abonament in momentul cand am platit la zi (ceea ce am facut de 2 ori). Mi se pare abuziva acesta obligatie de a plati in termenul dat de ei, atunci cand tu ai cerut incheierea colaborarii. In primul rand nu ar trebuii sa poate sa-ti prelugeasca automat contractul de capul lor. Multumesc
[Editat - 2.11 din Regulament: Identificarea unor persoane, fie fizice sau juridice, in mesajele postate sau in titlul topicului, nu este de dorit. Nu uita ca pe forum se discuta probleme juridice, iar nu implicarea lui X sau lui Z in ele.]
Buna seara .
La expirarea unui contract cu executare succesiva de prestari servicii,cum este si cel de telefonie mobila,durata prelungirii este nedeterminata,daca nu se convine altfel de ambele parti.
Deci,dupa expirarea abonamentului,puteati face oricand cerere de reziliere a abonamentului. Avand in vedere ca nu toate firmele de telefonie,practica cererea scrisa pentru reziliere,ci pe cea telefonica,ca , asa cum si spun chiar ei la inceputul convorbirii,ca ,,aceasta convorbire este inregistrata....", chiar aceasta convorbire,stocata in baza de date a firmei,este dovada rezilierii contractului,in lipsa acceptarii unei cereri scrise, bineanteles,cu un termen de preaviz de 30 de zile,asa cum solicita acestia, deci cu plata a inca unei luni de abonament , de la data rezilierii.
Cu stima,
Marius Bote.
Atentie la contractele de telefonie mobila ca ele contin, scrise marunt, astfel de clauze de genul celei descrise mai sus: "daca clientul nu reziliaza contractul, in scris, cu 30 de zile, inainte de data de expirare, contractul se prelungeste automat, cu o durata egala cu cea initiala".... In acest context se pastreaza si penalizarile pentru denuntare unilaterala inainte de termenn (acestea se aplica in special daca clientul a beneficiat de telefon sau tableta gratuite sau alte avantaje la semnarea contractului).
Atentie, la acele sume prevazute drept penalizare, ca acestea ajung la recuperatori, chiar daca firma este formal de acord sa incheie contractul la solicitarea dvs. Va suna recuperatorii peste un an, doi, si va anunta o suma mare de plata cu tot cu penalizari. Deci, mare atentie cum inchideti contractul... Daca firma va vinde, ulterior creanta, e greu sa va judecati cu recuperatorii.