avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 539 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Probleme administratie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Probleme administratie

Buna ziua, inainte de toate va precizez ca este vb despre ap in care sta mama mea,care este gestionat de un administrator fara baza legala,fara cursul de calificare, si o asociatie de locatari din o mie noua sute toamna…blocul are o scara cu 15 apt din care 3 sau 4 au central proprie, inca vreo 3 cu apometre, iar restul fara absolute nimic. Pana nu demult si al mamei a fost unul din cele fara apometre. S-au intamplat decese in aceasta fam,iar in urma lor a ramas o singurapers la intretinere. La un mom dat observ ca pe lista de intretinere figurau in continuare 4 pers (care erau decedate sau plecate definititv)in loc de una singura care locuieste si acum acolo. Din ziua aia au inceput discutiile si am observant indeaproape toate neregulile pe care le produce acest administrator. Am cerut listele de intretinere,facturile si chitantele de utilitati din luna in care intr un apt cu o suprafata de 78mp cu o singura pers care este mai mult din 3 sferturi din zi, plecata la munca,iar la intretinere avea de plata 700 de lei, si mi-au fost refuzate. Am anunat in scris ca in acest apt s-au montat apometre noi si ca din mom ala se va plati ca s-a consumat.A refuzat sa le citeasca pentru ca nu aveau sigiliu.Aici intrebarea mea este, nu ar fi trebuit sa aiba o firma cu care sa lucreze vis a vis de ap de masurat consumul de apa sau caldura?? Am chemat firma sa imi sigileze apometrele. Apoi a mai aparut o pb de genul, ca nu toti au apometre in case, apa calda o pune la pausal….Am anuntat in scris ca nu am calorifere in nicio camera deoarece au fost scoase in timpul zugravelii. Nu s-a luat in considerare ca instiintarea a fost facuta ulterior. A fost intr-adevar facuta ulterior pentru ca admin, fiind vecin de palier a fost in casa si a vazut toti pasii, stia despre ce e vb dar din reavointa, considera ca sesizarea legata de caldura a fost facuta tarziu si nu poate da inapoi…..am trimis la primarie un mesaj electronic cerand un audit financiar, inca cei de acolo m-au redirectionat catre Corpul Experţilor Contabili din România..nu stiu ce sa fac pentru ca acest om trebuie verificat!!!! Neaparat!! A mai facut cineva un audit administratoriului? Ce ar trebui sa fac? Mentionez ca s-au strans aproape 40 de mil restanta la intretinere,bani care vor fi platiti doar daca de dovedeste a fi o suma corecta!!
1-Administratorul de imobil,legal poate presta responsabilitatea si obligatiile aferente functiei numai daca detine atestat emis de autoritatea publica locala
2-La momentul decesului sau in cazul in care persoanele nu mai locuiau efectiv in imobil ati informat oficial presedintele de asociatie ,solicitand scoaterea din evidenta a acelor persoane ?
3-aspectul ca apometrele nu esrau sigilate constituie in parte motiv pentru ca index consum sa nu fie luat in considerare
Montarea apometrelor nu a fost realizata prin unitate specializata care sa aplice sigiliu ?
4-Calcul cotelor individuale intretinere se realizeaza in baza evidentelor oficiale respectiv a informarilor asumate individual de proprietari
5-Puteti contacta personal CECCAR,detaliati situatia cu care va confruntati si negociati obiectivele si costul unei expertize financiar contabile
6-Atentie sporita cu acumularea de restante,care sunt generatoare de penalitati
Daca sumele nu sunt achitate in termen ,asociatia are dreptul sa desfasoare demersuri in instanta de judecta pentru recuperarea acestora
1. Stiu ca administratorul trebuie sa aiba un atestat autorizat. Si stiu sigur ca nu are asa ceva.
2. Este adevarat ca nu am facut o solicitare in scris.Nu o zic ca fiind o motivatie, dar in momentele alea cine s-ar mai fi gandit? si mai ales cand administratorul,vecin si prieten cu familia, era cu noi in casa in tot acest timp, luand parte la discutiile interne. Adica macar ne putea anunta "oameni buni, faceti asa..."...ma rog...scopul scuza mijloacele,nu?
3. apometrele fiind montate de un instalator, pers fizica,m-am bazat pe faptul ca aparatele au fost cumparate de la o firma specializata, cu garantie, nounoute....si nu am stiut ca este neaparat necesara sigilarea acestora. Nu avem de unde sa stim toate lucrurile astea, pentru ca altfel nu mai ajungeam aici.
4.vorbim aici exact de ce am zis si mai sus. Administratorul stia care este situatia mai bine ca oricine, si nu numai el, ci si alti vecini. Este un bloc din 1990 si tot de atunci oamenii astia sunt vecini....este genul de bloc in care nu poti sa misti ca te stie toata lumea. de accea zic ca aspectele astea puteau sa vina de la el...sa ne anunte ca trebuie sa facem intr-un anume fel si faceam fara doar si poate.
5. cu sigurata o sa fac o intrebare catre ei, pentru ca nu pot sa las lucrurile asa.
6. Nu cred ca ar putea sa fie in stare de asa ceva, in conditiile in care nu este legal administrator, nu avem un comitet executiv, cenzorul nu mai vrea sa ia parte la magariile lui, presedintele la solicitarile mele mi-a afirmat ca nu stia ca este presedinte.....deci....trageti dvs concluziile. ca sa nu mai zic ca modul de calcul este total anapoda...ce tre'sa fie pe CPI nu e pe CPI, ce tre'sa fie pe nr de pers e pe CPi samd.
Am incercat sa il ajut, sa ma ofer sa ma duc peste tot unde este nevoie, ca inainte de a incepe eu reamenajarea ap in care locuieste mama mea, sa depunem dosarul pentru reabilitarea blocului in conditiile in care toate blocurile din jurul nostru aveau schelele deja pe ele.....mi-au fost incovate tot felul de motive, ba ca il costa o caruta de bani sa treaca asotiatia de locatari in cea de proprietari, ca nu poate din cauza ca are datorie la apa nova, ca nu merge din cauza conductei de apa care ne leaga de scara a doua (ptr ca este un bloc de 10 scari dar sunt separate, cu admin separata)....ce sa mai zis? e furaciune pe fata...si reavointa maxima!
Eu inteleg ca administratorul este prietenul familiei dvs., ia parte la discutiile interne si acum dvs. intrebati daca este obligatoriu dupa lege sa aiba atestat eliberat de Primarie.
Mai inteleg ca este mare debandada cu organizarea pe acolo si dvs.colac peste pupaza mai vreti sa ii coaceti administratorului o reclamatie.:(
Toate lucrurile de mai sus le-am aflat si eu ulterior. Nu stau in acel apartament de foarte multi ani, iar acum cand am aflat si eu lucrurile astea mi s-a parut de necrezut. Nu conteaza cat de prieten a fost el cu fam mea, conteaza ca stia niste amanunte importante, niste schimbari reale si ca nu avea niciun drept sa treaca cu vederea peste aceste amanunte. Si da, am aflat tot acum ca nu are atestat. Mi se pare normal sa faca cineva ordine in, vb dvs, debandada asta. intrebarea mea a fost daca a mai facut cineva un audit administratorului, care sunt pasii, si cate sanse am sa scot la lumina ade
Nu se face audit administratorului.
Asociatiile de proprietari isi aleg in adunarea generala un presedinte, membri in comitetul executiv si cenzori. Acestia conduc asociatia cu sau fara administrator.
Administratorul este angajat de comitetul executiv reprezentat de presedinte. Presedintele, membrii comitetului executiv si cenzorii muncesc alaturi de administrator, i-au decizii, aproba cheltuieli, verifica listele de plata..
Verificarea documentelor financiar contabile, a legalitatii cheltuirii banilor asociatiei..., se face luna de luna de cenzorul asociatiei, se dsicuta lunar in comitet si se aproba de presedinte.
Asa ca daca aveti probleme cu administratorul, sesizati presedintele, solicitati rezolvarea concreta a fiecarei probleme.
Daca presedintele, comitetul, cenzorul nu respecta legislatia, puteti sesiza primaria ce are un serviciu special pentru indrumarea si verificarea asociatiilor de proprietari. Acest serviciu poate face verificarea activitatii asociatiei de proprietari si, in limita fondurilor disponibile, poate face vefificarea documentelor din punct de vedere financiar-contabil ori va poate indruma catre un expert contabil (CECCAR) care poate face verificarea contra cost.

Alte discuții în legătură

La asociația de proprietari avem mari probleme cu președintele ... Amanolesei Petru Amanolesei Petru La asociația de proprietari avem mari probleme cu președintele de asociație care comite abuzuri foarte grave. Am votat schimbarea, dar acesta a fugit din ... (vezi toată discuția)
Ce program trebuie sa aiba caseria asociatiei de locatari si ce locatie ? daniela09021968 daniela09021968 Buna ziua, Cu toate că în legislaţia privind funcţionarea asociaţiilor de locatari nu se prevede clar un orar de funcţionare a casieriei, se ... (vezi toată discuția)
Ce program trebuie sa aiba caseria asociatiei de locatari si ce locatie ? daniela09021968 daniela09021968 Buna ziua, Cu toate că în legislaţia privind funcţionarea asociaţiilor de locatari nu se prevede clar un orar de funcţionare a casieriei, se recomandă ... (vezi toată discuția)