avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 711 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Legislatie returnare produs
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Legislatie returnare produs

Am citit in site articolele ce contin acest subiect, insa fiind multe variante de raspuns, as dori sa stiu ultima lege pe care se bazeaza returul de produse. Am achizitionat de la magazin un fier de calcat .....care nu calca si o matura electrica cu acumulator ..care nu matura.
Am bonul de la magazin. Ce-as putea sa le spun ? ca nu sunt multumita de produse? In cate zile (maxim) le pot duce inapoi ?
Multumesc,
Cel mai recent răspuns: Adriana68 , utilizator 09:30, 24 Ianuarie 2013
Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora
[ link extern ]

Art. 1. - Prezenta lege reglementează aspecte privind vânzarea produselor, inclusiv a celor executate la comandă, şi garanţiile asociate acestora, în vederea asigurării protecţiei consumatorului.
Art. 5. - (1) Vânzătorul este obligat să livreze consumatorului produse care sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Se consideră că produsele sunt în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare dacă:
a) corespund descrierii făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat consumatorului ca mostră sau model;
b) corespund oricărui scop specific solicitat de către consumator, scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la încheierea contractului de vânzare-cumpărare;
c) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate în mod normal produsele de acelaşi tip;
d) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.
Art. 16. - Răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajată dacă lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani (respectiv = termenul de garanție care poate fi mai mic), calculat de la livrarea produsului.
Art. 17. - Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre lipsa de conformitate în termen de două luni de la data la care a constatat-o.
Art. 18. - Până la proba contrară, lipsa de conformitate apărută în termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezumă că a existat la momentul livrării acestuia, cu excepţia cazurilor în care prezumţia este incompatibilă cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

Dacă nu te ințelegi cu vânzatorul (citește termenii garanției dați de producător), poți depune o plângere la ANPC.
Cum depuneţi o reclamaţie?
[ link extern ] >
:luck: :)
Ultima modificare: Miercuri, 23 Ianuarie 2013
lia_alexe, utilizator
MULTUMESC,

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Returnare. Alexandruuu Alexandruuu Buna ziua. Am o intrebare. Acum cateva zile mi-a fost cumparat cadou un telefon samsung B5722 dual sim dintr-un magazin Vodafone din Piata ... (vezi toată discuția)
Inel de logodna schimbat alora005 alora005 Buna seara, In data de 30.12.2014 logodnicul meu a cumparat pentru mine un inel de logodna de la un magazin de bijuterii din Bucuresti. Inelul era cu cateva ... (vezi toată discuția)
Returnare produs cumparat pro_Narcis pro_Narcis Buna ziua. Am cumparat un motoferastrau de la PRAKTIKER iar la prima utilizare am obs ca motorul nu are puterea necesara pentru a taia lemnele. Mai exact ... (vezi toată discuția)