avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 666 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale obiect de activitate
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

obiect de activitate

vreau sa-mi fac o firma, pe langa obiectul principal de activitate care consta in prestari servicii doresc sa trec si alte domenii: comert etc. trebuie sa solicit autorizatii ptr toate sau numai ptr ce activitati desfasor in prezent?
Cel mai recent răspuns: Florina PITEI , Avocat 16:47, 28 Februarie 2005
LLEGISLATIE INCIDENTA:

Legea nr. 359/2004, privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice - astfel cum a fos modificată prin OUG nr. 75/2004:

***Art. 4. - Autorizarea funcţionării solicitanţilor se face cu îndeplinirea procedurii prevăzute de prezenta lege şi de actele normative speciale, armonizate cu prevederile prezentei legi.
***Art. 5. - (1) Prin autorizarea funcţionării, în sensul prezentei legi, se înţelege asumarea de către solicitant a responsabilităţii privitoare la legalitatea desfăşurării activităţilor declarate.
(2) Activităţile cu impact semnificativ asupra mediului vor fi autorizate din punct de vedere al protecţiei mediului de către autorităţile competente de protecţia mediului, la sediile acestora. Procedura de autorizare şi lista activităţilor cu impact semnificativ asupra mediului vor fi stabilite prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.
***Art. 15. - (1) În vederea eliberării de către biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal a certificatului de înregistrare conţinând codul unic de înregistrare sau, după caz, a certificatului de înscriere de menţiuni, solicitantul are obligaţia să depună, o dată cu cererea de înregistrare şi actele doveditoare, declaraţia-tip pe propria răspundere, semnată de asociaţi sau de administratori, din care să rezulte, după caz, că:
a) persoana juridică nu desfăşoară, la sediul social sau la sediile secundare, activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani;
b) persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor (P.S.I.), sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip.
(2) Orice modificare cu privire la cele declarate atrage obligaţia solicitantului de a depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal o nouă declaraţie-tip pe propria răspundere corespunzătoare modificărilor intervenite.
(3) Oficiul registrului comerţului de pe lângă tribunal înregistrează în registrul comerţului datele din declaraţiile-tip prevăzute la alin. (1) şi (2).
***Art. 17 ind. 1. - (1) Biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal, pe baza declaraţiilor-tip prevăzute la art. 15, eliberează solicitanţilor certificate constatatoare care atestă că:
a) s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă că la sediul social sau secundar nu se desfăşoară activităţile prevăzute în actul constitutiv sau modificator;
b) s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă că sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor (P.S.I.), sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile declarate;
c) s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă modificările intervenite faţă de declaraţia-tip anterioară.
(2) Certificatele constatatoare prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se eliberează o dată cu certificatul de înregistrare sau certificatul de înscriere de menţiuni.
(3) Pentru sediul social şi pentru fiecare sediu secundar se va elibera câte un certificat constatator care atestă că s-au înregistrat declaraţiile-tip prevăzute la art. 15.
***Art. 41. - (1) Constituie contravenţie şi se sancţionează, potrivit legii, cu amendă cuprinsă între 10.000.000 lei şi 100.000.000 lei, desfăşurarea oricărei activităţi de către persoanele juridice prevăzute la art. 2 cu nerespectarea prevederilor prezentei legi.
(2) Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunii prevăzute la alin. (1) se realizează de organele de control ale autorităţilor publice competente prevăzute la art. 17 ind. 2 alin. (2).

Prin urmare, vă recomand să solicitaţi autorizarea tuturor activităţilor pe care intenţionaţi să le desfăşuraţi în perioada imediat următoare înfiinţării societăţii, urmând ca pe parcurs, în funcţie de activităţile desfăşurate, să solicitaţi şi avizarea acestora noi activităţi.

Autorizarea este necesară exclusiv pentru activităţile efectiv desfăşurate de societate, nu pentru toate activităţile cuprinse în actul constitutiv.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Domeniul de activitate-restaurant suciugeorgeta suciugeorgeta Spuneti-mi va rog in afara de un inspector de personal o firma cu domeniul de activitate restaurant,de ce persoana mai are nevoie pentru a fi in ordine in ... (vezi toată discuția)
Autorizare ssm in alt judet pentru sediu secundar/punct de lucru al unei sucursale ... cyan cyan Autorizare ssm in alt judet sediu secundar al unei sucursale . O societate pe actiuni are sediul principal in Bucuresti si mai multe sucursale in tara care ... (vezi toată discuția)
Amenajare regie proprie Adriana Laura Adriana Laura Buna ziua, rog daca ma poate ajuta cineva in legatura cu aceasta amenajare in regie proprie, sunt persoana juridica si vreau sa-mi reamenajez biroul cu ... (vezi toată discuția)