avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 303 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Amenajare regie proprie
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Amenajare regie proprie

Buna ziua, rog daca ma poate ajuta cineva in legatura cu aceasta amenajare in regie proprie, sunt persoana juridica si vreau sa-mi reamenajez biroul cu angajatii proprii care sunt angajati pe specific, adica zugrav...etc.
Am nevoie de vreo autorizatie de la ITM? Am avut control de la iei (protectia muncii) si imi tot spun ca nu am acel cod caen de constructii de la registrul comertului, cu toate ca specificul firmei nu are nici o legatura cu constructiile.
Ce ar trebui sa fac? Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 16:47, 19 Februarie 2013
Nu inteleg ce legatura poate fi intre codul CAEN al activitatilor pe care le deruleaza firma dvs. pentru beneficiari (altele decat ctii.), in baza unor contracte de prestari servicii, pentru care firma dvs. taie facturi si incaseaza bani, autorizarea de catre ITM a unor activitati de zugraveli in interiorul firmei, cu forte proprii si faptul ca dvs. aveti in schema de personal angajati zugravi, care desfasoara aceasta activitate numai in cadrul firmei (va zugraveste biroul).
Activitatile pentru care este necesara autorizarea firmelor prestatoare de servicii, de catre ITM sunt cele mentionate in anexa 5 la Normele metodologice de aplicare a legii ssm aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare.
Cum zugravii angajati de firma dvs. nu presteaza activitati de ctii. pentru beneficiari, ci numai in interiorul firmei nu aveti nevoie de autorizatie de la ITM pentru aceasta activitate.
Va multumesc frumos ptr raspuns, dar domnii inspectori ne cer certificat constator de la registrul comertului pe activitatea de constructii (mi se pare o aberatie avand cod caen ptr farmacii). Domnii mai sus mentionati imi cer acel certificat constator :(
Nu este nici o aberatie , aceasta este legea iar obtinerea acelui cod CAEN pe certificatul constatator nu este un capat de tara , se obtine printr-o sipla declaratie.
Inteleg ca sunteti o societate comerciala, in aceste conditii autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca nu se face prin Inspectoratul Teritorial de Munca si oricum autorizarea nu are legatura cu activitatile din anexa nr. 5 a NM de aplicare a Legii 319/2006.
Dumneavoastra va incadrati in cadrul persoanelor juridice pentru care autorizarea functionarii, inclusiv din punctul de vedere al securitatii si sanatatii in munca, se efectueaza in temeiul Legii nr. 359/2004 cu modificari si completari ulterioare
Autorizatia de functionare se obtine in baza declaratiei pe propria raspundere si da dreptul angajatorilor sa desfasoare activitatile pentru care au obtinut certificatul. Se considera ca pentru activitatile declarate sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
Asa cum la inceput declarati si obtineti prin certificatul constatator dreptul de a desfasura activitati proprii de birou la sediul firmei la fel si pentru alte domenii de activitate care se desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora tr sa obtineti autorizatia de functionare.
Asa ca daca la sediul societatii sau la un punct de lucru desfasurati activitatea de constructie, fie ea si in regie proprie, tr sa o declarati la biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului prin depunerea unei noi declaraţii-tip pe propria răspundere corespunzătoare modificărilor intervenite privind activitatile desfasurate cu proprii lucratori.
Pentru a depune declaratia pe propria raspundere in prealabil tr sa luati masuri pentru evaluarea riscurilor privind activitatea de constructii ce va fi desfasurata, elaborarea planului de prevenire si protectie, elaborarea de instructiuni, instruirea lucratorilor respectivi conform prevederilor legale etc.


In NM de aplicare a Legii 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006 cu modificari si completari ulterioare este prevazut:

ART. 3
In vederea asigurarii conditiilor de securitate si sanatate in munca si pentru prevenirea accidentelor si a bolilor profesionale, angajatorii au obligatia sa obtina autorizatia de functionare din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca, inainte de inceperea oricarei activitati.
ART. 5
Asumarea de catre angajator a responsabilitatii privind legalitatea desfasurarii activitatii din punct de vedere al securitatii si sanatatii in munca se face pentru activitatile care se desfasoara la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora.
ART. 9
Certificatul constatator, emis in baza declaratiei pe propria raspundere, da dreptul angajatorilor sa desfasoare activitatile pentru care au obtinut certificatul.


In Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare sunt prevazute printre altele si urmatoarele:

ART. 5
(1) Prin autorizarea funcţionării, în sensul prezentei legi, se înţelege
asumarea de către solicitant a responsabilităţii privitoare la legalitatea
desfăşurării activităţilor declarate.
ART. 15
(1) În vederea eliberării de către biroul unic din cadrul oficiului registrului
comerţului de pe lângă tribunal a certificatului de înregistrare conţinând codul unic de înregistrare sau, după caz, a certificatului de înscriere de menţiuni, solicitantul are obligaţia să depună, o dată cu cererea de înregistrare şi actele doveditoare, declaraţia-tip pe propria răspundere, semnată de asociaţi sau de administratori, din care să rezulte, după caz, că:
b) persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de
legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip.
(2) Orice modificare cu privire la cele declarate atrage obligaţia
solicitantului de a depune la biroul unic din cadrul oficiului registrului
comerţului de pe lângă tribunal o nouă declaraţie-tip pe propria răspundere
corespunzătoare modificărilor intervenite.
ART. 17
(1) Procedura de autorizare a funcţionării pe baza declaraţiei-tip pe propria
răspundere se desfăşoară prin intermediul biroului unic din cadrul oficiului
registrului comerţului de pe lângă tribunal, la care solicitantul are obligaţia
înregistrării sediului social sau secundar.
ART. 17^1
(1) Biroul unic din cadrul oficiului registrului comerţului de pe lângă
tribunal, pe baza declaraţiilor-tip prevăzute la art. 15, eliberează solicitanţilor certificate constatatoare care atestă că:
b) s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă că
sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în
domeniul
sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii,
pentru activităţile declarate;
c) s-a înregistrat declaraţia-tip pe propria răspundere, din care rezultă
modificările intervenite faţă de declaraţia-tip anterioară.
Multumesc frumos, o intrebare mai am, exista vreo modificare la legea 319/2006?
Legea nr. 51/ 19.03.2012 pentru modificarea si completarea Legii inspectiei muncii nr. 108/ 1999, la art. 20 abroga art. 39 al.(3) din Legea nr.319/ 2006.
Prin Legea nr. 108/ 1999 republicata in Mo nr. 290/ 03.05.2012 se introduce la art. 23 lit.b) amenda contraventionala de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru neindeplinirea sau indeplinirea partiala de catre entitatea controlata a masurilor dispuse de inspectorul de munca, la termenele stabilite de acesta.
Daca aveti si alte intrebari/ nelamuriri este mai bine sa deschideti o noua discutie, decat sa completati o discutie mai veche cu intrebari noi.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Domeniul de activitate-restaurant suciugeorgeta suciugeorgeta Spuneti-mi va rog in afara de un inspector de personal o firma cu domeniul de activitate restaurant,de ce persoana mai are nevoie pentru a fi in ordine in ... (vezi toată discuția)
Autorizare ssm in alt judet pentru sediu secundar/punct de lucru al unei sucursale ... cyan cyan Autorizare ssm in alt judet sediu secundar al unei sucursale . O societate pe actiuni are sediul principal in Bucuresti si mai multe sucursale in tara care ... (vezi toată discuția)
Autorizatia ssm marianadavid marianadavid Buna seara, Societatile comerciale cu cod caen restaurante trebuie sa obtin aautorizatia din punct de vedere ssm de la ITM? Ce societati trebuie sa aiba ... (vezi toată discuția)