avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 281 soluții astăzi

Curs practic de implementare e-Factură / e-Transport. Reguli de aplicare și discuții practice. Vezi detalii și participă → 

Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general SEMNATURA ELECTRONICA
Discuție deschisă în Contabilitate în general

SEMNATURA ELECTRONICA

Daca o societate poate avea doua semnaturi electronice, pe doua calculatoare, pentru depunerea declaratiilor la ANAF.
Cel mai recent răspuns: certSIGN , utilizator 11:14, 18 Martie 2013
O soc.poate detine 2 semnaturi.
O societate poate detine n certificate digitale calificate pentru depunerea declaratiilor la ANAF. Certificatele digitale calificate pot fi emise:
- pentru n persoane avand n adrese de mail unice
- pentru o singura persoana cu n adrese de mail.

De asemnea cu un singur certificat se pot depune declaratii pentru n societati. Certificatul este stocat pe un dispozitiv criptografic. Pentru utilizarea certificatului pe n calculatoare



Pentru depunerea declaratiilor la ANAF utilizatori trebuie sa se inregistreze in sistem. procedura este relativ simpla, cu toate ca pare stufoasa:

Pasul 1: După ce ai obţinut certificatul digital de la certSIGN, vei semna Documentul de confirmare a certificatului digital accesand adresa [ link extern ] .

Pasul 2: Dacă ai primit documentul de confirmare, trebuie să accesezi www.anaf.ro și să-l încarci la rubrica potrivită:
• pentru certificatele reînnoite - secțiunea Declarații electronice , subsecțiunea Reînnoire certificate calificate
• pentru certificatele noi (anul 1) - secțiunea Declarații electronice , subsecțiunea Înregistrare certificate calificate

In cazul in care certificatul a fost reinnoit, procedura s-a incheiat. Daca sunteti in primul an va rugam sa continuati cu pasii urmatori (4,5,6…)


Atenţie! Documentul respectiv trebuie să aibă extensia .pdf.

Pasul 4: Odată validat documentul de confirmare, trebuie să completezi si
următoarele informaţii:
• Codul Unic de Identificare (CUI) al agentului economic pentru care se vor
transmite declaraţiile fiscale;
• Denumirea;
• Adresa acestuia.

Pasul 5: Portalul ANAF va afisa în continuare Formularul 150 - „Cerere pentru
utilizarea unui certificat digital calificat”, ce va conţine datele introduse
la Pasul 4. Acesta trebuie:
- tipărit;
- completat;
- semnat olograf;
- stampilat de agentul economic pentru care se vor depune declaraţiile
fiscale.


Atenţie! Dacă doriţi să depuneţi declaraţii fiscale pentru mai multe companii, apăsaţi linkul “Continuă cu înregistrarea unui alt CUI” si procedura se reia ca mai sus.

Pasul 6: Următoarele acte conform Ordinului ANAF nr. 2520/1 Octombrie 2010 si completarilor aduse acestuia prin Ordinul ANAF nr. 2568/10 Octombrie 2010 publicate in Monitorul Oficial:

• Formularul 150 - „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”
completat, semnat si stampilat de către agentul economic pentru care se
depun declaraţiile la care se adauga urmatoarele documente:
1) Documentul de identitate al titularului certificatului digital calificat in original si copie.
2) Documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat de reprezentant legal al contribuabilului pentru care doreste sa semneze declaratiile fiscale.
3) Documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului de certificat calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. ACEST DOCUMENT SE DEPUNE IN CAZUL IN CARE TITULARUL CERTIFICATULUI NU ARE CALITATEA DE REPREZENTANT LEGAL AL CONTRIBUABILULUI REPREZENTAT.


Pasul 7: Organul fiscal va verifica documentele depuse de tine si îţi va confirma la
adresa de email menţionată în cerere dreptul de utilizare a serviciului
“Depunere declaraţii on-line” pentru fiecare firmă în parte.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Declaratii online VIORICA_ VIORICA_ buna, se tot vorbeste de depunerea declaratiilor online. este obligatariu? nu se mai pot depune la AF direct? (vezi toată discuția)
Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. obtinere. etape. - atentie! din 1 iulie 2011 declaratia 112 se depune doar online! Valentin_buzau Valentin_buzau [b]Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. Obtinere. Etape. - Atentie! Din 1 iulie 2011 Declaratia 112 se depune doar ONLINE! ... (vezi toată discuția)
Semnatura electronica margele margele Am o Intreprindere Individuala si am achizitionat un certificat digital pe numele meu. Cand depun formularul 150 la ANAF imi trebuie si de la Reg. Com. un ... (vezi toată discuția)