avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 206 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Furt calificat
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Furt calificat

Buna seara tuturor. Am sa va impartasesc o problema si anume: am un fost prieten care toata viata i-a placut \" sa se joace de-a furtul calificat \". A facut deja aproape 2 ani de inchisoare si vad ca nu s-a potolit. Specific: maicasa nu era in tara si ce-i drept il mai ajutam si eu cu cate ceva. Fiindu-mi prieten, l-am vizitat de foarte multe ori la penitenciar pentru ca mai nimeni nu-l vizita. Ce-i drept, aveam incredere in el ca si in mine. Eu lucrez ca sofer pe taxi si ma mai ajuta la diferite probleme ale masinii ( de exemplu, il puneam sa aprinda farurile si eu urmaream sa nu fie vreun bec ars, etc. ). Ce-i drept, pana la prima condamnare, mie unul nu mi-a furat nici o scama. Dupa ce s-a liberat, baiatul iar s-a apucat de furt. L-am rugat intr-o zi sa ma ajute ca aveam probleme cu semnalizarea pe spate si el a profitat de ocazie si mi-a furat din torpedoul masinii portofelul cu cca. 200 roni. Am uitat sa spun ca mi-a spus ca nu are treaba si ma poate ajuta ( este disponibil ). Dupa ce am venit din spatele masinii, l-am vazut ca vorbea la telefon ( sau se prefacea ) si de-odata mi-a spus ca trebuie neaparat sa ajunga intr-un loc ( sa poata sa fuga cu portofelul cat mai are timp ) si dus a fost. Nici prin cap nu mi-a trecut ca mi-a furat portofelul. Dupa catva timp cand am vrut sa ma duc sa cumpar tigari am observat ca in torpedo nu mai am portofelul. Il sun. Respinge apelul. De cate ori l-am sunat ori nu a raspuns, ori respingea apelul. L-am intalnit intr-o zi si l-am luat la bataie de l-am zvantat si mi-a spus ca deja mai are un dosar penal tot pentru furt calificat si acolo vrea sa specifice ca eu l-am trimis la furat pentru mine. El profita de ocazie ca la penitenciar l-am vizitat ( deci eram trecut in fisa lui ca fiind ruda ) si la un dosar anterior la care si-a ispasit pedeapsa m-am oferit sa-i fiu martor in circumstantiere. Acum dupa cele povestite, as vrea sa va intreb daca eu pot pati ceva daca acest individ spune ca eu l-am indemnat sa fure ( sa nu care cumva sa creada doamna sau domnul judecator ca exista vreo legatura intre noi amandoi in privinta furtului vazand ca \" mi-am dat pielea la sare \" si l-am si vizitat la penitenciar de nenumarate ori si i-am fost si martor in circumstantiere la dosarele pentru care si-a ispasit pedeapsa ). Eu, fereasca Dumnezeu, n-am avut de-a face niciodata cu politia, procuratura, judecatoria, etc. Am cazierul ALB. Nu am nici antecedente penale. Deci asta nelamurire o am, sa nu cumva sa se creada ca eu l-am indemnat la furt. El \" mi-a promis asta \" pentru ca l-am batut. Eu lucrez, am familie, nu mi-a trebuit vreodata sa fur sau sa indemn pe altul sa fure pentru mine. Am uitat sa spun ca acum individul este plecat din tara si dosarul este pe rol ( a furat si de la altul si acea persoana i-a deschis dosar penal ). Si pentru el cum se procedeaza cu judecarea dosarului daca este plecat din tara? Il mai poate condamna daca nu este in tara? L-as fi dat si eu in judecata, dar am zis, lasa ca-l bate Dumnezeu mai tare. S-a liberat conditionat ( mai avea 14 luni de executat, dar pentru buna purtare a fost liberat conditionat ). La vreo 3 luni dupa liberare a luat iar darul furatului. Cred ca il asteapta iar ani grei de detentie. In incheiere as dori sa specific ca daca stiam ce podoaba este, nu ma mai oboseam sa ma duc la vizite la el sau sa ma bag ca martor in circumstantiere. Asta inseamna sa faci bine cuiva, tot raul se rasfrange asupra mea. Ce ma sfatuiti?

Multumesc.
Ultima modificare: Joi, 14 Februarie 2013
johnion, utilizator
Cel mai recent răspuns: johnion , utilizator 21:48, 18 Februarie 2013
E timpul sa va treziti sa vedeti pe cine ajutati si cu cine aveti de-a face !

1) Mergi la politie si declara furtul portofelului cu cei 200 lei. Da o declaratie. Dar cand s-a produs acest lucru,cate zile,saptamani au trecut?

2) Nu trebuia sa-l bati,era ok doar sa-l denunti. Daca si-a scos certificat medico-legal ? Daca a facut sau face plangere la politie ca l-ai batut? Daca face acest lucru,vei avea dosar penal ptr.vatamare corporala,dar speram ca nu i-ai invinetit fata ca sa-si scoata certificat medico-legal,si ca nu va face plangere timp de 60 zile.

3) Nu te speria de vorba lui ca le spune la politie ca tu l-ai pus sa fure. Are peste 18 ani,el raspunde in dreptul sau.. Intelegi?

4) Mergi la politie si declara cea ce ai spus si aici,insa mare atentie.....vorbeste cu politistul cu care vorbesti sa faceti in asa fel incat sa scrieti tot ce ti-a facut ( furt portofel,amenintare ca l-ai fi trimis sa fure),insa in declaratie sa eviti faptul ca l-ai batut,dar politistului ii poti spune ca l-ai batut,dar nu si in declaratie,ptr ca astfel acest amic pe care l-ai vizitat-ajutat,o sa aiba apoi dovada marturia ta din declaratie si apoi cine stie ce se va mai intampla !?

Succes.

Rog moderatorii sa stearga raspunsul nr 4,asta dupa ce @johnion va raspunde.
Tarzan2012 a scris:

E timpul sa va treziti sa vedeti pe cine ajutati si cu cine aveti de-a face !

1) Mergi la politie si declara furtul portofelului cu cei 200 lei. Da o declaratie. Dar cand s-a produs acest lucru,cate zile,saptamani au trecut?

2) Nu trebuia sa-l bati,era ok doar sa-l denunti. Daca si-a scos certificat medico-legal ? Daca a facut sau face plangere la politie ca l-ai batut? Daca face acest lucru,vei avea dosar penal ptr.vatamare corporala,dar speram ca nu i-ai invinetit fata ca sa-si scoata certificat medico-legal,si ca nu va face plangere timp de 60 zile.

3) Nu te speria de vorba lui ca le spune la politie ca tu l-ai pus sa fure. Are peste 18 ani,el raspunde in dreptul sau.. Intelegi?

4) Mergi la politie si declara cea ce ai spus si aici,insa mare atentie.....vorbeste cu politistul cu care vorbesti sa faceti in asa fel incat sa scrieti tot ce ti-a facut ( furt portofel,amenintare ca l-ai fi trimis sa fure),insa in declaratie sa eviti faptul ca l-ai batut,dar politistului ii poti spune ca l-ai batut,dar nu si in declaratie,ptr ca astfel acest amic pe care l-ai vizitat-ajutat,o sa aiba apoi dovada marturia ta din declaratie si apoi cine stie ce se va mai intampla !?

Succes.

Rog moderatorii sa stearga raspunsul nr 4,asta dupa ce @johnion va raspunde.


Nu i-am lasat urme de lovituri. S-a intamplat prin luna Iunie 2012 treaba cu furtul portofelului. Deci mie nu mi-e frica de altceva decat de faptul ca ar putea spune in instanta ca l-am pus eu sa fure pentru mine. Mai am o intrebare: cand il va judeca la acest nou dosar, judecatorii se vor uita si in dosarele care si-a ispasit pedeapsa? V-am spus ca in fisa lui la vizite la penitenciar sunt trecut ca ruda. Si plus faptul ca a fost liberat conditionat si nu a trecut termenul. Am facut asta pentru ca nu prea il vizita nimeni. Maicasa era plecata din tara. Deci ma gandesc sa nu se interpreteze asazisa " instigare la furt " ( precum ca eu l-am trimis la furat pentru mine ). Deci astea intrebari le am, daca judecatorii se vor uita in vechile dosare si ma vad in fosta fisa de vizita ca figurand ca ruda si martor in circumstantiere in vechile dosare. Ce parere aveti? Deci treaba cu " instigarea la furt " sau ma rog, cum se numeste in termeni juridici cand trimit pe cineva sa fure pentru mine. Ce ziceti, e posibil sa fie crezuta treaba asta din partea domnilor judecatori? Multumesc si scuze.

Nu cred ca o sa aveti legatura in asta. Adica daca l-ati vizitat,nu inseamna ca l-ati si obligat sa fure ptr dvs.
Judecatorii se vor uita si la cazierul lui, dvs puteti sa faceti de pe acum o plangere la politie in care sa spuneti ca acesta v-a amenintat ca o sa le spuna ca l-ati obligat sa fure ptr dvs. Cred ca e mai bine sa mergeti la audienta la politie si sa vb cu ei despre acesti lucru.
Bun, dar el cum o sa mai fie judecat daca nu este in tara? Sau mai bine spus, il mai poate baga la puscarie daca nu este in tara? Amintesc urmatoarele:

-a fost liberat conditionat.
-maicasa era plecata din tara, tata nu are si eu figuram ca ruda pe fisa lui la vizite deoarece nu prea il vizitau si alte persoane ( asta ma gandesc, sa nu se banuiasca dracia asta de trimis la furt ).

Daca il baga iar la puscarie, sigur va face si restul pedepsii care nu a facut-o. Cum se procedeaza cand inculpatul nu este in tara? Ma scuzati ca poate am devenit cicalitor.
Multumesc.
Ultima modificare: Joi, 14 Februarie 2013
johnion, utilizator
Nu va mai faceti griji atatea ! Daca e plecat din tara,si trebuia sa se prezinte la tribunal, este datoria politiei sa-l caute,si probabil ca va cere extradarea lui din tara unde se afla.daca-l gasesc.
Faptul ca l-ati vizitat la inchisoare,nu are nici o legatura cu parasirea tarii sau alte abateri ca: Furt,viol,crima,etc pe care el le face sau le va face. Nu sunteti complicele lui la astfel de actiuni. Poate daca se va cauta cine l-a vizitat la inchisoare,si va cauta,politia doar va pune o serie de intrebari cu privire la persoana respectiva,in rest nu are ce sa va faca.

Cam asta este tot.

Alte discuții în legătură

Furt buletin urgent emy2001 emy2001 Cand e sa ai ghinion parca toate iti merg pe dos.Asera mi s-a furat portofelul in care aveam 200 ron si ceva maruntis dar mai grav aveam buletinul in el.Va rog ... (vezi toată discuția)
Furt intre rude georgia2 georgia2 Mama este unicul proprietar al unei case. Momentan este plecata in afara tarii, si acolo locuieste sora ei, care are doar mutatie. Este straina de orice drept ... (vezi toată discuția)
Proces civil FarFromSane FarFromSane Buna seara, As fi recunoscator daca ati putea sa ma ajutati cu niste informatii privind urmatoarele. Un agent imobiliar i-a furat prietenei mele 500 Euro ( ... (vezi toată discuția)