avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1272 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu medical - anjagatorul refuza plata salariului
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu medical - anjagatorul refuza plata salariului

Buna ziua,
sunt in concediu medical din cauza iminentei de avort (insarcinata, am anuntat la locul de munca "ca la carte") si am aflat ca firma a platit salariile tutoror angajatilor, numai mie nu si unui coleg, care si-a dat demisia. Ce pot face in aceasta situatie?
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:34, 25 Februarie 2013
Din OUG 158/2005:

Art. 47. - (1) Constituie contraventii faptele savarsite prin incalcarea dispozitiilor art. 6 alin. (3) si (4).
(2) Constituie contraventii urmatoarele fapte, savarsite prin incalcarea obligatiilor prevazute la art. 36 alin. (3):
a) refuzul nejustificat de plata a indemnizatiilor;

Art. 48. - (1) Contraventiile prevazute la art. 47 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cele prevazute la alin. (1) si (2), cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei;

Art. 49. - Constatarea contraventiilor prevazute la art. 47 si aplicarea amenzilor corespunzatoare se fac de catre organele de control ale CNAS si ale caselor de asigurari de sanatate.

Asadar faceti o sesizare in scris la CNAS/CJAS.
In cazul in care angajatorul refuza sa plateasca drepturile salariale , salariatul se poate adresa ITM-ului si/sau poate promova o actiune in instanta - Tribunalul in raza caruia are domiciliul sau locul de munca , actiunea este scutita de plata taxelor judiciare.

p.s.
Casa de asigurari de sanatate nu se ocupa de plata salariilor , asa cum s-a precizat in mesajul initial ...
Ultima modificare: Luni, 25 Februarie 2013
Cornel Vasile, Consilier juridic

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură