avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 253 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Salariu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Salariu

Buna ziua.
Sunt de profesie inginer si sunt angajatul unei societati din Slatina din anul 2008 luna octombrie. Aceasta societate are peste 2000 de angajati.
In momentul angajarii salariul de incadrare a fost 1400 ron, respectiv salariul net 1080 ron.
Pana in momentul de fata salariul meu a ramas acelasi, nu a crescut absolut deloc desi conform contractului colectiv de munca salariul fiecarui angajat a crescut anual. Am fost de nenumarate ori la departamentul resurse umane sa cer explicatii dar in zadar, din contra eu sunt cel apostrofat, ba mai mult intreband despre cresterile salariale mi s-a spus ca nu am dreptul. De mentionat ca in aceasta societate esti bine vazut, bine platit daca ai "pile, relatii, conexiunui". Consider ca mi s-au incalcat drepturile salariale si imi pot recupera banii numai prin instanta.
In anul 2010 am facut o petitie online pe site-ul Inspectiei Muncii Bucuresti. In aceasta petitie nu mi-am trecut numele si nici numele societatii. Raspunsul ITM Bucuresti a fost sa le trimit numele, respectiv adresa mea.
Recunosc, nu am facut acest lucru fiindu-mi putin teama, respectiv datorita neincrederii in institutiile romanesti.
In acest an in luna februarie am facut din nou o petitie online pe site-ul ITM Bucuresti, de aceasta data trimitandu-le numele, adresa, nr. telefon, respectiv numele societatii unde lucrez. ITM Bucuresti a redirectionat aceasta petitie catre ITM Olt (probabil va intrebati de ce nu am facut aceasta reclamatie de la bun inceput catre ITM Olt. Normal, pentru ca nu am incredere in ei, neincredere justificata).
ITM Olt a mers la societatea unde lucrez fara sa ma contacteze, neluind nicio masura. Nu stiu exact care-i procedura dar cred ca ITM Olt ar fi trebuit sa ma intrebe si pe mine despre ce-i vorba, care-i nedreptatea care consider ca mi s-a facut.
Intre timp departamentul resurse umane a incercat sa-mi spuna ca se va rezola aceasta problema (binenteles numai minciuni) si ca nu trebuie sa chem autoritatile. Astept sfaturi.
Va multumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 9 Martie 2013
Cornel Vasile, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:41, 9 Martie 2013
Daca raspunsul ITM Olt( pe care am inteles ca nu l-ati primit inca) nu va multumeste, puteti sesiza Inspectia Muncii Bucuresti, atasand raspunsul primit de la ITM Olt. Ultima solutie ar fi actionarea in instanta. Succes!
Nu exista stabilita in nicio lege o obligatie in sarcina unei institutii ca in momentul in care efectueaza un control sa anunte petentul ... obligatia subzista doar in a raspunde petentului in termenul legal.

In sesizarea trebuia sa scrieti toate aspectele ... puteti depune o adresa catre forurile superioare ale ITM-ului , MInisterul Muncii si/sau Inspectia Muncii , in care sa mentionati ca controlul efectuat de catre ITM a fost efectuat superficial ...
Daca societtea are un ccm, acest lucru inseamna ca exista reprezentanti sindicali, care in momentul negoierii anuale, va apara si va reprezinta interesele.Cum este posibil ca an de an, contractul colectiv de munca sa prevada niste situatii ireale?
Adresati o notificare sindicatului reprezentantiv prin care sa solicitati sa vi se precizeze cum au fost materializate dispozitiile din ccm, cu privire la cresterile salariale, in ceea ce va priveste.
Asteptati raspunsul, si pe baza lui puteti initia o actiune la instanta impotriva angajatorului
pentru neindeplinirea obligatiilor adumate prin ccm.
ITM Olt nu m-a contactat nici inainte de a merge la societatea unde lucrez, nici dupa ce au fost acolo. Resurse umane mi-au spus ca au fost acolo si ca ar fi bine sa nu mai chem autoritatile.
De mentionat este faptul ca eu am toti fluturasii cu salariul pe care l-am incasat luna de luna din anul 2008, plus actele care s-au semnat pe perioada nedeterminata, acolo precizandu-se : conditiile contractuale raman aceleasi.
ITM-ul trebuia sa va raspunda sesizarii in termen de 30 de zile, maxim 45 de zile de la data inregistrarii petitiei ...

Nici prin instanta nu mai puteti recupera drepturi salariale din 2008 , 2009 si o parte din 2010 .. actiunea pentru aceste perioade va fi respinsa ca fiind prescrisa.

Alte discuții în legătură

Carnet de munca ionutpatru ionutpatru am lucrat la o sectie de confectii in 2008-2009,si in 2012,aproximativ 3 ani,am cerut carnetul de munca intru cat mi-am deschis un magazin,si patroana ... (vezi toată discuția)
Control itm loredana1973 loredana1973 Buna ziua.In mai 2008,in urma unui control ITM,firma unde lucrez,a fost obligata sa faca CCM,pentru ca avea 49 de angajati.Acest CCM nu s-a facut nici in ziua ... (vezi toată discuția)
Salariu restant bogiumirela bogiumirela Am si eu o mica problema si anume; intre data de 01.10.2009 si 28.10.2009 am fost in preaviz la o firma care urma sa-si inchida punctul de lucru la care lucram ... (vezi toată discuția)