avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 543 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Legislaţie europeană, CEDO, UE, ... Egiptean cerere azil politic - formalitati, drepturi, ...
Discuție deschisă în Legislaţie europeană, CEDO, UE, proceduri europene

Egiptean cerere azil politic - formalitati, drepturi, cetatenie romana

Sunt un student la doctorat din Egipt.
Dupa cum stiti acolo este un mic razboi.
Doresc sa stiu urmatoarele intrebari:
1 Ce sanse am daca aplic pentru un azil politic , ca familia mea sa sufere deoarece informatia ca as cere aici azil politic sunt sigur ca ar afecta situatia familiei mele?
2 Daca prin acest azil ppolitic primesc dreptul de a fi scolarizat pe gratis ( din partea statului Roman ) deoarece eu platesc circa 4000 euro/an in prezent
3 ce drepturi primesc si cat de repede ajung la cetatenia romana?
4 daca aveti sugestii va rog sa-mi dati de stire..
Cu respect , va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: tgeorgescu , utilizator 23:51, 27 Martie 2013
Simplul fapt ca sunteti student la doctorat si ca situatia s-a inrautatit in Egipt nu e un motiv suficient ca sa primiti azil politic. Trebuie sa existe o amenintare grava si reala la adresa vietii dvs. sau a integritatii corporale, pe care autoritatile egiptene sa n-o poata rezolva. De obicei astfel de amenintari exista din cauza de persecutii politice (partide declarate indezirabile), rasiale (de ex. daca sunteti evreu), religioase (daca sunteti crestin), de orientare sexuala (daca sunteti homosexual sau bisexual). In orice caz la primit azil conteaza dovezile oferite si sa aveti o poveste clara, detaliata, fara hiaturi si/sau contradictii, ea trebuie sa fie credibila. Vor fi intrebari cum ar fi: cine v-a amenintat, cand, in ce loc, ce haine purtau, de unde stiti ca n-a fost o gluma proasta, ce va face sa credeti ca se vor tine de cuvant, din ce motiv vor sa faca asta, nu va puteati muta in alt oras si scapa de urmari, etc. A avea carte de membru al unei organizatii interzise poate ajuta, a demonstra eventuale pedepse condamnari din motive politice, rasiale, religioase sau de orientare sexuala ajuta si ele, a cunoaste bine persoane care au capatat statut de refugiati recunoscuti sau sunt cunoscuti in Europa ca oponenti ai regimului sau ca facand parte din underground poate ajuta si asta. Asteptati-va la un interogatoriu dur ca la Politie (in afara de bataie). De cum raspundeti la intrebari depinde aprobarea sau respingerea azilului. Cea mai mica minciuna cu care sunteti prins poate inseamna ca nu veti mai primi azil in Europa.
Multumesc foarte mult de raspunsul dvs. Cred ca este foarte pertinent si bine informat dar doresc niste lamuriri referitoare la intrebarile 1 , 2, 3 , pe care le voi reitera:
Doresc sa stiu urmatoarele intrebari:
1 Ce sanse am daca aplic pentru un azil politic , ca familia mea sa sufere deoarece informatia ca as cere aici azil politic sunt sigur ca ar afecta situatia familiei mele?
2 Daca prin acest azil ppolitic primesc dreptul de a fi scolarizat pe gratis ( din partea statului Roman ) deoarece eu platesc circa 4000 euro/an in prezent
3 ce drepturi primesc si cat de repede ajung la cetatenia romana?

Multumesc in mod anticipat si doresc sa mentionez ca motivul intarzierii si luarii unei decizii depinde mult de aceste raspunsuri precum si de confidentialitatea procesului si siguranta surorii mele si a verisorilor mei care sunt inca acolo si ar putea suporta consecinte grave.
Cu respect astept un raspuns si multumesc anticipat.
In regimul comunist, cei care aveau rude plecate definitiv in strainatate erau suspectati de nesupunere fata de regim. In ce masura ar fi asta valabil in Egipt nu cunosc, de ex. Egiptul nu e stat comunist. In Occident se aud povesti ca iranieni care au primit azil politic in tarile vestice isi petrec vacantele in Iran. Acest lucru nu este normal la un refugiat recunoscut, care ar trebui sa faca tot ce-i sta in putinta pentru a evita reintoarcerea in tara din care a fugit, atat timp cat acelasi regim ramane la putere. Ma rog, daca zvonul e adevarat, inseamna ca in Iran nu se pedepseste faptul de a fi primit azil politic, ci doar infractiunile politice comise in mod real. Asa ca in caz ca in Egiptul ajung islamistii sa impuna statul religios ne-am putea astepta sa aplice o politica similara cu cea din Iran. De fapt, aceste lucruri ar trebui sa le stie egiptenii mai bine ca romanii.

In caz de returnare fortata in Egipt, in cel mai rau caz poate fi mentionat faptul ca ati cerut azil politic si n-ati primit (desi nici aceasta comunicare nu se prea obisnuieste), iar motivele pentru cerut azil nu se comunica. In orice caz daca aveti motive reale pentru a primi azil, in mod normal autoritatile egiptene le-ar cunoaste deja in amanunt, altfel nu poate fi vorba de o persecutie politica, religioasa, rasiala sau de orientare sexuala. Azil se ofera de obicei persoanelor persecutate de autoritati sau cel mult de forte paramilitare tolerate de autoritati. Exceptie ar face faptul de a fi comis niste infractiuni politice sau de orientare sexuala pe care autoritatile nu le cunosc (de exemplu daca ati fi homosexual in secret si autoritatile din Egipt n-ar sti acest lucru).

Azil economic nu exista, iar azilul politic nu se ofera pentru a scapa de dificultatile pe care le are intreaga populatie, din alte motive decat persecutia. Pentru azil politic trebuie sa aveti motive foarte serioase, nu se ofera pentru ca va plac binefacerile civilizatiei europene. Parerea mea e ca daca va ganditi la bani si castig, nu prea aveti motive serioase de a primi azil politic. Azil politic nu cere omul ca sa se imbogateasca sau sa traiasca din banii statului, ci ca altfel il tortureaza si-l omoara regimul din tara de bastina. Iar faptul ca nu va place Fratia Musulmana nu e suficient pentru a primi azil, ci trebuie sa existe o amenintare reala a Fratiei Musulmane asupra persoanei dvs.

Si nici n-ar trebui sa va ganditi ca o faceti pentru a primi cetatenia romana. Din cate stiu, cetatenia romana se acorda dupa cinci ani de sedere legala in Romania (sau trei ani de casatorie cu un cetatean roman). Nu e obligatoriu sa cereti azil politic pentru a primi cetatenia romana. Ba chiar daca vi se refuza azilul, puteti fi expulzat din Romania.

Daca ati primi recunoasterea statului de refugiat ati primi drept de munca si de rezidenta in Romania, fara posibilitatea expulzarii (in afara de a fi comis frauda de imigrare). Nu cunosc cum afecteaza costurile studiilor. De obicei cautatorii de azil sunt cazati in zone dedicate acestora, pana cand li se recunoaste statutul de refugiati sau sunt expulzati. Asta poate presupune obligatia de a nu parasi locatia sau obligatia de a va prezenta saptamanal acolo pentru a va fi verificata prezenta. Nu cunosc in ce masura se procedeaza asa in Romania, dar asta e tipicul din tarile vestice.
Ultima modificare: Joi, 28 Martie 2013
tgeorgescu, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Azil politic canada Catalin PMM Catalin PMM Salut ma numesc Catalin si doresc sa cer azil politic in Canada ma aflu aici Deja , Mentionez ca am foarte multe motive sa nu revin in tara ( Romania) Am 20 de ... (vezi toată discuția)
Azil politic canada ANAVANESA1983 ANAVANESA1983 Buna ziua...am si eu o familie de etnie roma care vrea sa plece in Canada vor sa isi lase rezidenta aici in Spania si sa plece in Canada in cautare de azil ... (vezi toată discuția)
Reținerea documenteleor in canada !! ajutor !! GRoxana GRoxana Buna ziua , Am intrat ca refugiat in Canada împreuna cu soția și fiica mea in data de 17 .01.2019 , actele (pașaportul , buletinul ) ne au fost oprite de ... (vezi toată discuția)