avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 141 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Trebuie sa platesc 0.85% pt.concedii medicale pe ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Trebuie sa platesc 0.85% pt.concedii medicale pe perioada de pre si postnatal ca PFA?

Buna ziua.Sunt pfa(medic dentist),si am intrat din data de 01.03.2013 in concediu prenatal,trebuie sa nasc in jurul datei de 5 mai 2013.Din 2009,am platit la zi,conform venitului declarat si realizat: 5.5% sanatate,si 0.85% concediu medical(plus 16% impozit).
Interbarea:cat sunt in concediu pre si postnatal(cele 126 zile) si am activitatea suspendata,sunt obligat sa platesc in continuare cele 0.85% pt.concedii medicale?Am fost astazi la Casa de Sanatate,ca sa predau concediul medical pt.luna Martie,iar doamna care a preluat pt.plata,sustine ca DA,deoarece altfel nu poate sa-mi plateasca pentru perioada respectiva (126 zile) concediul pre si postnatal.Mentionez,ca pana la data intrarii in concediu am la zi platita tot(16% impozit,5.5% sanatate,0.85% concediu medical).
Daca trebuie sa platesc care este baza legala,sau daca nu la fel(inclusiv art.din lege).
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:39, 15 Mai 2013
1. Din OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:

Art. 2.
(1) Concediile medicale şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, la care au dreptul asiguraţii, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţã, sunt:
a) concedii medicale şi indemnizaţii pentru incapacitate temporarã de muncã, cauzatã de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii;
b) concedii medicale şi indemnizaţii pentru prevenirea îmbolnãvirilor şi recuperarea capacitãţii de muncã, exclusiv pentru situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncã sau boli profesionale;
c) concedii medicale şi indemnizaţii pentru maternitate;