avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 561 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Trebuie sa platesc 0.85% pt.concedii medicale pe ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Trebuie sa platesc 0.85% pt.concedii medicale pe perioada de pre si postnatal ca PFA?

Buna ziua.Sunt pfa(medic dentist),si am intrat din data de 01.03.2013 in concediu prenatal,trebuie sa nasc in jurul datei de 5 mai 2013.Din 2009,am platit la zi,conform venitului declarat si realizat: 5.5% sanatate,si 0.85% concediu medical(plus 16% impozit).
Interbarea:cat sunt in concediu pre si postnatal(cele 126 zile) si am activitatea suspendata,sunt obligat sa platesc in continuare cele 0.85% pt.concedii medicale?Am fost astazi la Casa de Sanatate,ca sa predau concediul medical pt.luna Martie,iar doamna care a preluat pt.plata,sustine ca DA,deoarece altfel nu poate sa-mi plateasca pentru perioada respectiva (126 zile) concediul pre si postnatal.Mentionez,ca pana la data intrarii in concediu am la zi platita tot(16% impozit,5.5% sanatate,0.85% concediu medical).
Daca trebuie sa platesc care este baza legala,sau daca nu la fel(inclusiv art.din lege).
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 12:39, 15 Mai 2013
Faceti o sesizare (pe e-mail) la Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS) la: [ link extern ]

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Calcul indemnizatie pre si post natal (126 zile) cand avem si venituri extra-salariale, ca persoana fizica gaby_carey gaby_carey Anterior celor 6 luni raportate la luna in care voi intra in pre si postnatal (luate toate 126 zile odata in sept 2014 - dupa nastere), am avut pe langa ... (vezi toată discuția)