avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 460 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Administrarea asociatiei de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Administrarea asociatiei de proprietari

Buna ziua, va rog daca puteti sa ma ajutati cu o mica nelamurire, sunt nou presedinte de asociatie proprietari, care e sub tutela termo-service iasi.Intr-o discutie avuta cu administratia termo-service, am spus ca e obligatia lor de a verifica apometrele din scara de bloc si apartamente periodic, si mi s-a spus ca nu e obligatia lor ci a presedintelui asociatiei.Eu am citit in lg 230/2007 ca aceste atributii ii revin comisiei asociatiei dar am gasit pe internet un paragraf privitor la hg 400 citez "Conform articolului 36, alineatul 1 din HG 400, daca intr-un bloc exista o frizerie, un cabinet de avocatura sau se desfasoara orice alta activitate comerciala intr-un apartament sau la parterul blocului, administratorul este obligat ca inainte de defalcarea pe persoane si apartamente a sumelor adunate din facturi sa scada din acestea cheltuielile convenite de adunarea generala a locatarilor cu proprietarii spatiilor comerciale. Apoi, sumele ramase se impart pe numar de persoane sau cota parte de proprietate.Daca nu exista contoare de masurare a consumului de apa calda si rece la scara blocului sau la bransamentul blocului, nu se tine cont de eventualele contoare existente in apartamente. Conform articolului 38, alineatul 2, consumul se determina in sistem pausal.
- Daca aceste contoare exista, iar mai departe sunt apometre si in apartamente, este de datoria administratorului (conform articolului 22) sa le citeasca lunar sau periodic (in functie de hotararea adunarii generale) si sa treaca datele in fisa apartamentului. Consumul de apa calda si rece este determinat astfel, in functie de ceea ce arata contorul din apartament, cu conditia ca aparatele respective de masura sa fi fost montate cu acordul asociatiei."
Pana la urma este corect ca administratorul trebuie sa verifice indescii transmisi de asociatia noastra sau nu?

De asemenea va rog daca imi puteti spune cum pot face in calitate de presedinte sa punem alte reguli interne,daca trebuie supuse la vot sau e de ajuns sa fie de acord comisia aleasa de locatari.
Va multumesc



Mentionez ca abia acum ne vom transforma asociatia de locatari in una de proprietari , am inteles ca trebuie sa avem aduse intabularile apartamentelor pt a putea derula procesul de transformare.Daca noi am dori sa facem asociatie de proprietari doar pe scara noastra ar fi posibil avand in vedere ca blocul e cosntituit din 3 scari,si acum asociatia e pe bloc?
Dvs. gresiti din prima cand afirmati ca:

sunt nou presedinte de asociatie proprietari, care e sub tutela termo-service iasi.


Ce inseamna ca sunteti sub tutela termoservice-iasi? Firma despre care dvs. vorbiti nu face altceva decat va administreaza asociatia ca orice alt administrator. Daca de maine doriti sa va administrez eu, poimane o sa scrieti pe forum ca ... suntem o asociatie de proprietari sub tutela lui Adam Grecu? De unde va vin ideile acestea? Tutela este a adunarii generale a proprietarilor, a com. executiv si a comisiei de cenzori - totul ”sub tutela” legislatiei romanesti care pleaca de la Constitutie, Legea 230/2007, si inca vreo cateva zeci de legi si acte normative.

Sa incerc sa raspund la cateva intrebari puse de dvs.:
- cand vorbiti cu termoservice, nu vorbiti, ci faceti scris; daca doriti ca dimineata la 6:30 un salariat de la termoservice trebuie sa de-a desteptarea pe casa scarii, faceti un act aditional la contractul de prestari de servicii incheiat cu aceasta firma, va intelegeti la pret si gata, dimineata vin baietii cu goarna si dau desteptarea! Ce-i aia, ca am vorbit cu dansii sa faca verificarea apometrelor din scara si ca dansii au spus ca este obligatia asociatiei? Ati stabilit in scris aceasta obligatie si nu au efectuat-o sau discutati discutii?
- nu mai puneti in discutie prev. HG 400/1990; in vigoare discutam in virtutea L 230/2007 si a HGR 1588/2007;
- daca tot sunteti din Iasi (si eu sunt din Iasi, cartierul Alex. cel Bun), putem sa ne intalnim la dvs. in asociatie sa discutam - in masura in care ma pricep, sa va ajut, eventual sa iesiti de ”sub tutela termo-service iasi” - cu toate ca aceasta firma nu este de speriat, aceasta isi face treaba ca orice administrator, adica are drepturi si obligatii contractuale - restul va priveste pe dvs. AG, com. ex., com. cenzori;
- pentru transformare puteti apela la servi. as. prop. din cadrul Primariei Iasi, biroul acestora fiind in Bucsinescu, in aceeasi cladire cu Ziarul de Iasi, la parter;
- daca asociatia dvs. este constituita dintr-un bloc cu 3 scari, nu cred ca economic vorbind ati avea vre-un avantaj daca v-ati desprinde, adica sa va constituiti in as. prop. numai scara dvs.; aceasta este parerea mea, dar dvs. puteti face ce doriti...
Succes!

daca am gresit spunand ca suntem sub tutela termoservice nu a fost o greseala intentionata, ideea e ca ii avem ca administratori, imi pare rau ca nu m-am facut clara, desi dumneavostra ati tot explicat sincer nu am inteles nimic, eu am ajuns presedinte de bloc deoarece nimeni altcineva nu voia, si incerc sa inteleg ce inseamna aceasta rsponsabilitate, si sa mi-o asum daca tot am acceptat.Cautand raspuns la probleme aparute in asociatie am dat peste hg 400 dar nefiind in domeniu v-am cerut un sfat fiind un site juridic.Eu nu zic ca nu-si face firma treaba, dar ceea ce face nu e mereu in interesul nostru, de asta vreau sa stiu obligatiile administratiei fara a fi nevoita sa cer contractulincheiat si alte acte.Pana la urma exista vreun paragraf care sa spuna in ac 2 legi care sa zica ca e obligatia administratiei sa verifice periodic corectitudinea apometrelor aduse sau nu?
In legea nr 230/2007 si norma acesteia de aplicare,nu este concret prevazuta obligatia asociatiei de proprietari de verificare apometre individuale
Reprezentantii legali a mari majoritati a asociatiilor de proprietari,cu scopul verificarii bunei functionari a apometrelor si a corectitudinii indexilor consum individuali comunicati,periodic fac verificari ale apometrelor individuale
:oops:
Domnul Grecu s-a oferit sa va ajute si cred ca l-ati apucat pe Dumnezeu de-un picior de l-ati nimerit pe dumnealui tocmai la tzanc.
Profitati de aceasta ocazie, va spun drept, unica, si vedeti-va face to face. Veti avea multe de invatat de la dumnealui.
gabrielacat a scris:
... vreau sa stiu obligatiile administratiei fara a fi nevoita sa cer contractulincheiat si alte acte.Pana la urma exista vreun paragraf care sa spuna in ac 2 legi care sa zica ca e obligatia administratiei sa verifice periodic corectitudinea apometrelor aduse sau nu?


Obligatiile administratorului (persoana fizica sau juridica asa cum este firma in discutie) sunt stabilite in contractul de administrare pe care asociatia l-a incheiat cu acest administrator (termoservice).
Nu trebui sa cereti contractul cuiva ci trebuie sa-l aveti in asociatie, sa-l cunoasteti, sa chemati firma sa-l respecte, sa-l modificati daca este cazul prin act aditional incheiat cu firma...
Ca presedinte trebuie sa aveti la indemana toate documentele asociatiei inclusiv contractele incheiate cu tertii.
Da, in Legea 230/2007 exista CAPITOLUL V - Administrarea în asociaţia de proprietari - de la articolul 35 la 44 .
Apoi prin HG 1588/2007 se reglementeaza mai concret activitatea de administrare:
Art. 22. - (1) Activitatea de administrare a condominiului include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie.
......
(5) Administratorul asigură managementul de proprietate al condominiului prin:
a) prestarea serviciilor conform atribuţiilor, obligaţiilor şi responsabilităţilor atribuite de comitetul executiv, în condiţiile legislaţiei în vigoare;
f) îndeplinirea oricăror alte obligaţii expres prevăzute de lege, precum şi a celor stabilite prin contractul încheiat cu asociaţia de proprietari.

Din sublinieri se vede ca administratorul are acele artibutiuni pe care le stabileste comitetul executiv si acre sunt cuprinse in contractul de administrare incheiat si semnat de ambele parti.
Iar paragraful de care intebati daca exista trebuie cautat in acest contract. Daca nu este, atunci faceti un act aditional la contract cu obligatia firmei sa verifice apometrele. Firma o sa accepte sa faca aceasta marind tariful de administrare. Negociati conditiile, costurile si rezolvati problema.
Intelegerea este legea partilor, iar aceasta intelegere este contractul cu firma.

Alte discuții în legătură

(ne)plata pierderi apa rece silviu1975 silviu1975 Buna ziua, in cadrul Asociatiei noastre s-a hotarat ca pierderile de AR sa fie platite de catre toti proprietarii, functie de consumul fiecarui apartament. ... (vezi toată discuția)
Consum apa timpuriu timpuriu va rog sa ma lamuriti, comform care este formula de calcul a consumului de apa rece intr-un bloc ,daca consumul mc de apa de factura de la apa nova este mai ... (vezi toată discuția)
Pierderi apa rece....... dumutaadrianred dumutaadrianred Buna. In cazul in care ai un ceas care contorizeaza consumul de apa rece, de ce trebuie achitat si pierderile care sunt scrise de asociatia de proprietari? Si ... (vezi toată discuția)