avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Contabilitate intreprindere individuala
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Contabilitate intreprindere individuala

Recent am deschis un II am de pus declaratia 220 norma de venit, am primit decizia de impunere, am facut deja achizitii pe II-ul deschis si as vrea sa stiu de ce registre am nevoie, daca trebuie depuse declaratii la sfarsit de luna si care sunt acelea , si cum se tine contabilitatea?
Trebuie sa completati registrul jurnal de incasari si plati zilnic, registrul inventar la sfarsitul fiecarui an (astea doua cumparate de la librariile cu imprimate tipizate si apoi vizate la administratia financiara) si registrul unic de control cumparat de la administratia financiara.
Daca nu sunteti inregistrat ca platitor de tva, in timpul anului fiscal nu mai aveti de depus alte declaratii. Cand se termina anul, pana pe 25 februarie anul urmator, depuneti declaratia 392b si pana la 25 mai declaratia 200 cu rezultatul anului precedent. Si declaratia 220 pana la 31 ianuarie cu venitul estimat pentru anul urmator.
In registrul jurnal de incasari si plati treceti toate incasarile cu chitanta sau raportul zilnic scos de la casa de marcat si incasarile prin contul bancar al intreprinderii. La plati treceti platile in numerar pentru toate cheltuielile atat cele deductibile total cat si cele partial sau deloc. Treceti platile pe baza de chitanta, bon fiscal sau plati prin banca. Deci si platile pentru ratele trimestriale la impozitul pe venit, contributiile la sanatate si pensie daca e cazul.
Daca nu sunteti platitor de tva, treceti in registru sumele cu tot cu tva.
Pentru cheltuielile deductibile limitat, completati in cursul anului si fise de operatiuni diverse: de exemplu la cheltuielile cu benzina. Totalul din aceste fise, la care aplicati procentul de deducere corespunzator fiecarei cheltuieli, il treceti in jurnalul operatiunilor diverse. Acesta va va ajuta sa calculati si sa completati declaratia 200.
Ultima modificare: Vineri, 19 Aprilie 2013
george-neagu, moderator
D-nul Neagu,
Nu prea ati fost atent...!
Userul a spus:
"Recent am deschis un II am depus declaratia 220 norma de venit..."
1. Deci... fara inregistrarea cheltuielilor in registrul jurnal de incasari si plati si nici fisa de operatiuni diverse (mai ales ca userul nu a spus obiectul activitatii si nici nr activitatilor.
2. "... Deci si platile pentru ratele trimestriale la impozitul pe venit"
Impozitul pe venit nu este o cheltuiala deductibila, deci nu se in registraza in Registrul Jurnal de Incasari si Plati, nici macar de cei cu determinarea venitului in sistem real.

@Andrey23
Registrele sunt cele enumerate de D-nul Neagu:
-Registrul Jurnal de Incasari si Plati
-Registrul Inventar
-Registrul Unic de Control
Declaratiile sunt cele enumerate de D-nul Neagu, cu precizarea ca, daca pentru anul 2014 doriti sa treceti la determinarea venitului in sistem real, atunci declaratia 220 nu va este primita de Administratia Financiara daca nu este insotita si de declaratia 200, deci D 220 si D 200 au termen de depunere 31 ianuarie.

Succesuri in activitate! (Vorba unei ilustre deputate europene)
Da, scuze, comentariul e valabil pentru impozitarea in sistem real.
La impozitarea pe norme de venit in registrul jurnal de incasari si plati se completeaza doar partea de incasari.
Referitor la ratele pentru impozitul pe venit ele nu sunt deductibile dar se trec in registrul jurnal de incasari si plati, in fisa de operatiuni diverse si in centralizatorul cheltuielilor nedeductibile si se ia in calcul la completarea declaratiei 200 cu impozitul pe venit.
Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Aprilie 2013
george-neagu, moderator
am ii norma de venit, neplatitor tva de cativa ani si tin urmatoarele reg cf. legii:
- reg jurnal pt vanzari
-reg jurnal pt cumparari
- reg de incasari si plati completat doar la rubrica de incasari-avizatde adm financiara
- am si reg unic de control de la adm. fin
-facturier, chitantier si casa de marcat
despre registrul inventar nu stiu ca ar trebui tinut. va rog sa mentionati legea care obliga la tinerea acestui reg. pt noi cei la norma la venit.Multumesc!
In OMFP nr. 2861 din 2009 avem:



ART. 1
(1) Se aproba Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de
natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, prevazute în anexa care face parte
integranta din prezentul ordin.
(2) Prevederile prezentului ordin se aplica de catre persoanele juridice prevazute la art.
1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, denumite în continuare entitati.
(3) Persoanele care obtin venituri din activitati independente si sunt obligate, potrivit
legii, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila în partida simpla aplica prevederile
prezentului ordin.



Din alin. (3) eu trag concluzia ca trebuie facuta inventarierea chiar daca PFA este cu norma de venit.

Alte discuții în legătură

Cateva intrebari contabilitate ll irina_iris_26 irina_iris_26 am ii neplatitor tva sistem real...intrebari: 1-completez registru incasari -plati si la final de an ce fac cu reportul?(il declar in declaratia 200?)si ... (vezi toată discuția)
Completare rjip intreprindere individuala MoraruAnca MoraruAnca Buna seara. Am si eu unele nelamuriri, daca se poate sa ma ajute cineva? Am o intreprindere individuala, activitate machior. 1- Produsele care le cumpar le ... (vezi toată discuția)
Determinare venit impozabil intreprindere individuala cristina_71 cristina_71 Buna seara , pentru determinarea venitului impozabil la o intreprindere individuala se ia in considerare la venituri baza fara TVA si la cheltuieli baza ... (vezi toată discuția)