avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 501 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate - partida simplă ... Cateva intrebari contabilitate ll
Discuție deschisă în Contabilitate - partida simplă şi obligaţii fiscale declarative pentru PFA, II, AF

Cateva intrebari contabilitate ll

am ii neplatitor tva sistem real...intrebari:
1-completez registru incasari -plati si la final de an ce fac cu reportul?(il declar in declaratia 200?)si pornesc anul urmator cu 0?
2-daca am cheltuieli mai mari decat incasari?(exemplu am declarat incasari 2000 cheltuieli 1000...deci venit 1000....platesc impozit 160 lei+55 lei sanatate)si daca la final de an am invers ce fac??declar asa pe minus si imi da statul inapoi ceva?sau as putea sa reportez cu minus si ma reglez anul viitor?
3-daca am cheltuieli mari pe anul 2013 si am incasari abia in 2014 cum reglez?
in cazul in care eu tre sa incep registru incasari si plati cu 0 in fiecare an...
4-am contract comodat pe masina si apartament ..in ce masura pot deduce cheltuielile si cum fac asta?trec direct in registru sau mai trbuie si alte hartii?
5:cheltuielile cu impozitul pe venit si sanatatea sunt deductibile.?..adica le pot trece ca si cheltuieli?eu stiu ca nu...da daca citesc in 5 parti nu mai stiu cesa cred...
6:daca am factura pentru renovare sediu social o pot trece ca si cheltuiala?
va multumesc

Cel mai recent răspuns: george-neagu , moderator 18:34, 21 Aprilie 2014
1. Se incepe anul urmator de la zero.
Pentru completarea declaratiei 200 se preiau veniturile si cheltuielile avute in anul fiscal respectiv dar trebuie sa aveti in vedere ca sunt o serie de cheltuieli deductibile limitat pe langa cele deductibile total. Pentru asta cititi art. 48 din codul fiscal si normele de aplicare pentru el de la adresa [ link extern ]

2. Da. e posibil ca venitul si cheltuielile estimate la inceput de an si declarate prin D220 sa fie diferite de cele realizate efectiv si care se regasesc in D200 depusa pana pe 25 mai anul urmator. Dupa depunerea acestei declaratii 200 veti primi acasa o decizie de impunere de la finante in care se va vedea clar regularizarea care se face (cat veti avea de primit sau de platit si termenul in care se face plata). Daca va fi nevoie sa vi se returneze ceva bani, mai intai cu aceasta valoare se vor compensa mai intai datoriile restante pana la momentul depunerii cererii de returnare iar restul ii primiti.

3. Pentru anul 2013 va rezulta pierdere in D200, pentru anul 2014 va rezulta castig. Acoperirea pierderii se va face de catre cei de la finante in 2015, nu de catre dumneavoastra cand calculati si completati D200.

4. Da. Se completeaza registrul jurnal de incasari si plati cu valorile totale din documentele fiscale de incasare si plata, indiferent daca cheltuiala e deductibile total sau limitat. Separat completati pentru fiecare categorie de cheltuieli fise de operatiuni diverse in care treceti, la data din documentul fiscal, valoarea totala, chiar daca e cheltuiala deductibila total sau limitat. La finalul fiecarei luni se face total la fiecare fisa. Mai trebuie sa completati jurnalul operatiunilor diverse unde preluati acele totaluri lunare din fisele de operatiuni diverse. Dar aici aveti mare grija ca se preiau , la cheltuielile deductibile total, toata suma iar la cheltuielile deductibile limitat, numai valoarea rezultata din aplicarea procentului de deducere.
De exemplu, aveti activitate de lucrari electrice si aveti totalul lunar la cheltuielile cu achizitionarea consumabilelor (cablu, prize, becuri). Aceasta fiind deductibila total, preluati in jurnalul operatiunilor diverse toata suma. Mai aveti si cheltuieli lunare cu auto personal pe care il folositi si in interesul afacerii de 1000 lei. Aceste cheltuieli care cuprind carburantul, piese de schimb, cauciucuri, manopera de intretinere si reparatii, sunt deductibile limitat 50%. Deci cand preluati in jurnalul operatiunilor diverse, luati doar 500 lei.
La cheltuielile cu intretinerea de la apartamentul unde aveti sediul, in fisa de operatiuni diverse treceti toata valoarea din chitanta de la intretinere dar cand preluati in jurnalul operatiunilor diverse, preluati doar 50%, daca aveti apartament cu doua camere si aveti contract de comodat doar pentru o camera sau 33% daca aveti trei camere.
Daca nu sunteti platitor de tva, atunci toate valorile din documentele fiscale le luati cu tot cu tva.
Daca aveti si bunuri de natura obiectelor de inventar cumparate pe firma (cu valori din factura de peste 25 000 lei) este deductibila fiscal doar valoarea amortizarii lunare.

5. Valoarea din documentele de plata anticipata la impozitul pe venit si regularizarea lui nu e deductibile. Cea de la contributia la sanatate si pensie e deductibila total.

6. Doar daca s-a renovat camera respectiva sau, daca aveti renovat tot apartamentul, aplicati procentul de la intretinere.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Declaratii pfa taximetrie Ana-Maria-27 Ana-Maria-27 1. Va rog sa-mi spuneti ce declaratii trebuie sa depuna un PFA cu activitate de taximetrie, neplatitor de TVA si angajat cu norma intreaga la o societate? Si ... (vezi toată discuția)
Contabilitate intreprindere individuala Andrey23 Andrey23 Recent am deschis un II am de pus declaratia 220 norma de venit, am primit decizia de impunere, am facut deja achizitii pe II-ul deschis si as vrea sa stiu de ... (vezi toată discuția)
Amortizare + cheltuieli cu auto cristian_conea cristian_conea Sunt titular de Intrepr.Individ., neinregistrat in scopuri de TVA. Am achizitionat auto pe firma la data de 1 iulie 2013 cu 72000 lei. Utilizez auto si in ... (vezi toată discuția)