avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 544 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale Sediu social la apartament in chirie
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

Sediu social la apartament in chirie

Buna ziua,

Am o intrebare la care as avea nevoie de un raspuns va rog.

Situatie: In momentul de fata locuiesc in chirie, din cate stiu eu proprietarul nu plateste impozit pentru banii care ii platim drept chirie. Eu si sotia mea dorim sa pornim o afacere si inevitabil intervine problema sediului social. Cel mai probabil proprietarul nu va fi de acord sa declare acest venit si de aici vine intrebarea.

Intrebare: Ce putem face pentru a stabili sediul social in apartamentul in care locuim fara a obliga proprietarul apartamentului la plata impozitului pentru chiria care o platim?

Va multumesc pentru raspuns.
Cel mai recent răspuns: Lăzăruţiu Lucian , Avocat 11:37, 26 Aprilie 2013
se poate face un contract de comodat , impumut de folosinta care se emite sub semnatura privata , adica nu trebuie autenrtificat la notar si nici inregistrat la fisc , se face in 2 ex originale semnat de parti si la registrul comertului se merge cu copie de pe contract .
la contractul de comodat se vor agauga pt registrul comertului si schita aparatamentul copie si contractul de vanzare cumparare copie simpla din care sa reiasa ca proprietarul este cel care a semnat contrac de comodat .
pentru mai multe informatii va rog sa-mi scrieti mesaj privat
Documentele care atestă drepturile de folosinţă asupra spaţiilor cu destinaţie de sediu social
şi/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte funciară, în termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile, contract de vânzare-cumpărare, contract de
donaţie în formă autentică, certificat de moştenitor, act notarial de ieşire din indiviziune sau de delimitare a proprietăţii, hotărâre judecătorească definitivă privind proprietatea sau
folosinţa/uzufructul, hotărârea judecătorească definitivă de ieşire din indiviziune, proces
verbal de recepţie a construcţiei, act de adjudecare a imobilului vândut în cadrul executării silite, contract de schimb, contract de închiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor
Publice), contract de subînchiriere (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de concesiune, contract de leasing imobiliar(înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de comodat ( înregistrat la AdministraţiaFinanţelor Publice), contract de uz (înregistrat la Administraţia Finanţelor Publice), contract de uzufruct (înregistrat la Administra
ţia Finanţelor Publice), certificat de rol fiscal/rol agricol în termen de valabilitate sau orice alt act juridic care conferă dreptul de folosinţă la alegerea solicitantului. Extrasul de carte funciară şi certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun în original, celelalte documente urmând a fi depuse în copie certificată de parte sau în copie legalizată.
onrc.ro

.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Infiintare pfa danyfofiu danyfofiu Pentru dovada sediu social la ONRC este necesar sa fie intabulat in cartea funciara imobilul? (vezi toată discuția)
Contract de inchiriere spatiu pentru sediu firma emina28 emina28 Buna ziua, As vrea sa stiu ce documente am nevoie pentru a face sediul social al unei firme intro casa care e construita dar e in curs de intabulare? (vezi toată discuția)
Sediu profesional intreprindere individuala romyyy romyyy Am facut demersurile infiintarii unei intreprinderi individuale (II) in Bucuresti, ieri (4.11.2013)mi s-a comunicat la ghiseu ca dosarul e complet, m-au pus sa ... (vezi toată discuția)