avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 215 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Mod de calcul indemnizatie concediu pre si postnatal
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Mod de calcul indemnizatie concediu pre si postnatal

Buna ziua,

Am aflat de la dept. Administrativ al firmei in care lucrez ca acest concediu prenatal si postnatal e vazut ca unul medical, sau, ma rog, era pana acum, si ca urmare, era platit ca atare, adica salariul integral, ca si cum as fi in incapacitate temporara de lucru.
Doar dupa ce intrai in CIC intra in vigoare se aplica indemnizatia de crestere a copilului.
Eu lucrez cu carte de munca si contract de PFA la aceasta firma, iar diferenta dintre venitul oficial din cartea de munca si norma de venit pe PFA si cat incasez efectiv lunar e foarte mare, deci ar fi sesizabila diferenta daca legea aia ar mai fi in vigoare.
Puteti sa ma lamuriti, va rog, care este reglementarea in vigoare, cu alte cuvinte, voi lua la fel de putinui bani ca in CIC sau pot beneficia de salariul integral?

Si inca o intrebare: stiu ca sunt 126 de zile care trebuie impartite astfel incat sa ramana minimum 42 dupa nastere.
Am vazut pe forum ca sunt oameni disperati ca au nascut mai tarziu decat estimarea si nu au reusit sa indeplineasca conditia efectuarii celor 42 de zile.
Sunt confuza in sensul in care nu inteleg cu ce afecteaza asta CIC-ul, cica nu se mai poate aplica: adica daca imi iau 60 de zile inainte si las 42 dupa si nasc mai tarziu cu 1 saptamana, ceea ce inseamna ca se reduc cele 42 cu 7 zile si se mareste perioada de prenatal la 67, nu mai indeplinesc conditiile de concediu?

Multumesc
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 11:48, 9 Mai 2013
1. - Indemnizatia pentru concediul de maternitate se acorda in baza certificatului medical emis de medic.