avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Cum contestam o licitatie publica pe instanta
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Cum contestam o licitatie publica pe instanta

Buna ziua, am urmatoarea situatie: printr-un HCL s-a aprobat un caiet de sarcini, privind o licitatie publica cu obiect inchiriere prin licitatie publica deschisa a pasunilor care apartin domeniul privat al comunei X. Criteriile stabilite de caietul de sarcini au fost discriminatorii - prin faptul ca nu puteau participa decat persoanele cu domiciliul sau sediul social in comuna X. (fara a se face distinctie intre sediu social si punct de lucru, astfel ca anumiti participanti favorizati, cu sediul social total in alt loc decat comuna X, dar cu punct de lucru acolo au participat si adjudecat tot).
Asadar, desi am depus dosarul complet, am fost exclusi din start de la licitatie (care oricum nu a fost publica intrucat in sala ramaneau doar cei care licitau pentru fiecare trup de pasune in parte).
Am contestat licitatia, si am primit raspuns desigur negativ, ca licitatia a fost legal organizata.
Intrebarea este urmatoarea: mai departe ce facem? ce contestam? HCL ul pe contencios? sau procesul verbal al licitatie prin care am fost exclusi?
multumesc!
Cel mai recent răspuns: nyusziful , utilizator 13:17, 4 Iunie 2013

Art. 270 alin.(1) din OUG nr. 34/2006 prevede elementele obligatorii pe care trebuie să le cuprindă o contestaţie, respectiv:

a. numele, domiciliul sau reşedinţa contestatorului ori, pentru persoanele juridice, denumirea, sediul lor şi codul unic de înregistrare. În cazul persoanelor juridice se vor indica şi persoanele care le reprezintă şi în ce calitate;

b. denumirea şi sediul autorităţii contractante;

c. denumirea obiectului contractului de achiziţie publică şi procedura de atribuire aplicată;

d. obiectul contestaţiei;

e. motivarea în fapt şi în drept a cererii;

f. mijloacele de probă pe care se sprijină contestaţia, în măsura în care este posibil;

g. semnătura părţii sau a reprezentantului persoanei juridice.

La redactarea şi depunerea contestaţiei veţi avea în vedere şi următoarele recomandări:

Ø contestaţia se formulează în limba română, în caz contrar urmând a fi însoţită de traducerea ei în limba română;

Ø pentru contestatorii cu domiciliul/reşedinţa/sediul în străinătate este utilă indicarea unei adrese de corespondenţă din România, pentru a nu fi afectată celeritatea soluţionării contestaţiei;

Ø în contestaţie se vor menţiona şi alte date de contract ale contestatorului şi autorităţii contractante, respectiv numerele de telefon şi fax, adresele de e-mail;

Ø procedurile de atribuire sunt cele enumerate de OUG nr. 34/2006: licitaţia deschisă, licitaţia restrânsă, dialogul competitiv, negocierea, cererea de oferte, concursul de soluţii;

Ø obiectul contestaţiei reprezintă solicitarea pe care contestatorul o adresează Consiliului, respectiv anularea unui act al autorităţii contractante, obligarea autorităţii la a emite un act, obligarea autorităţii la a lua o anumită măsură de remediere, recunoaşterea dreptului pretins sau a interesului legitim etc., conform art. 255 alin. (1) şi art. 256 ind. 2 alin. (1) din OUG nr. 34/2006. Obiectul contestaţiei nu trebuie confundat cu actul autorităţii contractante care este atacat;

Ø se va preciza care este actul atacat prin contestaţie şi data luării lui la cunoştinţă de către contestator. Prin act al autorităţii contractante se înţelege orice act administrativ, orice altă operaţiune administrativă care produce sau poate produce efecte juridice, neîndeplinirea în termenul legal a unei obligaţii prevăzute de OUG nr. 34/2006, omisiunea ori refuzul de a emite un act sau de a efectua o anumită operaţiune, în legătură cu sau în cadrul procedurii de atribuire;

Ø la motivarea în drept a contestaţiei se vor arăta care sunt textele legale pe care le-a încălcat autoritatea contractantă prin actul atacat prin contestaţie;

Ø în cadrul mijloacelor de probă anexate la contestaţie se va depune şi copia actului atacat, dacă este posibil;

Ø semnătura persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice contestatoare trebuie să fie olografă şi în original. Când contestaţia este formulată prin împuternicit (mandatar), este necesară anexarea originalului împuternicirii de semnare a contestaţiei în numele contestatorului.
dar nu e vorba de o contestatie in sensul oug 34/2006, e vorba de o licitatie pe legea pasunilor, facuta in baza unei HCL cu caiet de sarcini atasat. Nu cred ca se aplica OUG 34 in cazul asta. Este vorba despre inchiriere pasuni - proprietatea privata a comunei...

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Diferenta sediu social/punct de lucru nyusziful nyusziful Buna ziua, Am urmatoarea intrebare: la o licitatie publica pentru inchiriere teren pasunat, se adopta HCL, cu anexa caiet de sarcini, in care in mod deosebit ... (vezi toată discuția)
Contestaþie privind legalitatea hotãrârii consiliului local al comunei priponeºti nr.4 din 21.02.2014 manole silviu manole silviu Buna seara, Va rog sa imi spuneti daca in urma precizarilor facute mai jos, Hotararea de Consiliu va fi modificata... Subsemnatul Manole Silviu, domiciliat ... (vezi toată discuția)
Licitatie pasune GuiPaulaPaul GuiPaulaPaul Va rog sa ma ajutati: - pana in anul 2015 Asoc Crescatorilor de Bovine din comuna noastra beneficia de subventia pe pasunea comunala, iar noi crescatorii de ... (vezi toată discuția)