avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 407 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Nereguli in asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Nereguli in asociatia de proprietari

Buna ziua, problema mea este urmatoarea: de 2 luni mi-a aparut la intretinere suma de 112 ron pentru cheltuieli administrative si salarii, separat de fondul de rulment. Din cate stiu si din ce am aflat in urma unor investigatii, suma aceasta este enorma. intrebati de ce e atat de mult, administratorul si presedintele mi-au spus ca am suprafata mare si din acest motiv platesc atat de mult, ca se calculeaza in functie de asta si asa e legea. Am mai vb cu cativa administratori si mi-au spus ca nu este asa, se plateste in functie de nr de locuitori si chiar daca ar fi pe suprafata este enorm sa platesc atat pt 70 mp. Precizez ca blocul este mansardat, izolat termic, eu locuiesc la mansarda, nu se face nici o investitie pt ca nu au de ce, decat intretinerea de baza. cum sa procedez ca sa reglez lucrul acesta? care este legea dupa care se calculeaza si cum pot verifica daca este corect? platesc mai mult cheltuielile acestea decat consumul in sine....astept sfaturile dvs. Multumesc!
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Iunie 2013
lauriciul, utilizator
Cel mai recent răspuns: lauriciul , utilizator 21:00, 19 Iunie 2013
Parti comune se achita aferent cota indiviza din actul de proprietate spatiu
Lecturati L nr 230/2007 si HG nr 1588/2007 pentru a va familiariza cu procedura de calcul
In temeiul disp art 10 din L nr 230/2007 si art 12 A c si d din HG nr 1588/2007 aveti acces la cerere la orice document al asociatiei de proprietari si puteti contesta lista de intretinere in termen de 10 zile de la afisarea acesteia
Presedintele de asociatie are obligatia sa raspunda la contestatie in termen de 7 zile
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Iunie 2013
ynocentta, utilizator
Buna ziua, problema mea este urmatoarea: de 2 luni mi-a aparut la intretinere suma de 112 ron pentru cheltuieli administrative si salarii, separat de fondul de rulment.


Depinde ce reprezinta aceasta suma si ce numiti dumneavoastra cheltuieli administrative, daca in acestea sunt cuprinse toate cheltuielile de intretinere, atunci suma este foarte mica.

Am mai vb cu cativa administratori si mi-au spus ca nu este asa, se plateste in functie de nr de locuitori si chiar daca ar fi pe suprafata este enorm sa platesc atat pt 70 mp.


Gresit, pe numarul de persoane care au locuit in luna in care se face calculul se calculeaza doar: energia electrica pentru functionarea ascensorului, gunoiul si gazele, iar pe cota parte indiviza se calculeaza caldura pentru parti comune, service-ul ascensorului si reparatiile acestuia, cheltuielile administrative ( in care intra si daca sunt reparatii la partile comune ale condominiului), reparatiile mari (terasa, plasa subsolului, zugravit scara, etc.) dar si salariile tuturor celor angajati (presedinte, administrator, ingrijitor, fochist, portar, etc), iar dumneavoastra mai platiti si consumul individual: apa calda, apa rece, interfon, caldura pentru apartamentul detinut.
Asa cum ati fost sfatuit vedeti Legea 230/2007 si H.G. 1588/2007.

In H.G. nr. 1588 din 2007 avem:



ART. 44
(1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire la proprietatea comuna, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrari de întretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare la partile de constructii si instalatii aflate în si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa în cartea tehnica a constructiei si în acordul de asociere: subsolul; conductele de distributie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, încalzire, energie electrica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisul si altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari ori persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau polite de asigurari; alte servicii administrative catre proprietatea comuna.



Dupa cum se observa, cheltuielile enumerate de dvs. se platesc in functie de cota-parte indiviza. In acest context, un apartament de 70 mp va plati dublu fata de unul de 35 mp.
Ultima modificare: Sâmbătă, 8 Iunie 2013
Iulian MANEA, Contabil
Trebuie sa verificati ce posteaza @Iulian Manea, adica daca si la ceilalti proprietari sesizati sume proportionale cu suprafata apartamentului.
De altfel, atat admin., cat si presedintele trebuia sa va lamureasca, la prima discutie despre aceste aspecte. Practic, toate sumele care se achita proportional pe cota-parte indiviza de proprietate, asa cum le arata @thran, se impart la supafata utila totala a blocului, rezultand lei/mp. Acest rezultat, lei/mp se inmulteste cu sup. utila a fiecarui apartament si se trece pe LP la rubrica, cheltuieli pe sup. utila sau cheltuieli pe cota-parte indiviza .
Probabil ca ati avut si ceva cheltuieli cu reparatiile pe-acolo. Ramane sa va clarificati cu as. prop. si sa ne informati si pe noi.
Multumesc mult pentru raspunsuri! Suma respectiva este doar pentru acele cheltuieli administrative si salarii; la asta se adauga consumul meu lunar si toate celelalte; in total luna trecuta a fost 335 RON, pt o persoana; ascensor nu avem, boxe nu, interfon nu, blocul este refacut de 1 an (la exterior, e drept); trebuie sa verific cu ei ce reparatii au fost/daca au fost si sa ma lamuresc.
Voi reveni cu informatii; Seara frumoasa!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Repartizarea cheltuielilor comune la as.de proprietari noane noane Am un apartament in care nu locuieste nimeni ,si lunar apar cu cheltuieli la asociatie pentru lift,lumina pe scara,curatenie si culmea sumele sunt egale pentru ... (vezi toată discuția)
Cota indiviza calcul intretinere asoc6b asoc6b Daca intr-o asociatie de proprietari toate apartamentele au aceasi suprafata, calcularea cotelor de cheltuieli intretinere lunare se poate face impartind ... (vezi toată discuția)
Repartizare fact. revizie iscir.reparatii ascensor pupimic2006 pupimic2006 Normele metoldologice 1588/2007 pt aaplicarea Lg 230/2007 prevad repartizarea acestot costrui pe cota-indiviza din proprietate, ceea ce administratorul + ... (vezi toată discuția)