Angajatorii care isi pierd bazele de date din Registrul electronic de evidenta a salariatilor au posibilitatea sa isi recupereze informatiile din Revisal de la inspectoratul teritorial de munca unde se afla in evidenta, potrivit unei informari a Inspectiei Muncii. Noua facilitate este disponibila incepand din 7 iunie 2013.
Cum se procedeaza pentru recuperarea bazei de date?
1. Angajator mediu sau mare
Pentru a recupera informatiile din Revisal, in situatia in care firma este una medie sau mare, angajatorul trebuie sa prezinte inspectoratului teritorial de munca un dosar care sa cuprinda:
• Cerere de recuperare a bazei de date
• Copie dupa certficatul de inmatriculare a societatii
• Imputernicire semnata si stampilata, daca persoana care solicita recuperarea bazei de date nu este reprezentatul legal al angajatorului
• Copie dupa actul de identitate al persoanei imputernicite.
Dupa depunerea documentelor, inspectoratul teritorial de munca va transmite solicitarea catre Inspectia Muncii si, imediat ce va primi baza de date, o va pune la dispozitia angajatorului.
Atentie! Daca persoana care primeste baza de date de la ITM este alta decat reprezentatul legal al societatii, este obligatoriu ca, la primire, ea sa prezinte o imputernicire semnata si stampilata si o copie dupa actului ei de identitate.
2. Angajator de mici dimensiuni
Pentru un angajator mai mic care solicita recuperarea bazei de date din Revisal, inspectoratul de munca ii va pune la dispozitie documentul "Raport angajator". Informatiile din acest raport vor fi utilizate pentru recrearea bazei de date din Revisal, prin reintroducerea informatiilor, "respectand in mod riguros identificatorii specifici fiecarei unitati – CUI, categorie, forma, juridica, forma de organizare, nivel de infiintare pentru angajator, CNP pentru salariat, numar si data incheiere contract", potrivit informatiilor publicate de Inspectia muncii.