avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 451 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Neplata salariului- cum pot sa dau in judecata ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Neplata salariului- cum pot sa dau in judecata patronul?

Buna ziua,

Am o intrebare legata de neplata salariului.

Sunt studenta si pe timpul vacantei de vara am decis sa ma angajez. M-am angajat din data de 24.07.2013 la un restaurant cunoscut din Bucuresti in calitate de ospatarita in tura de noapte cu 1 singura zi libera pe saptamana, 12 ore din 24 ore noaptea, salariu 1000 ron, insa am fost si barman si ospatarita pentru ca barmanul si-a dat demisia, cumul de functii. Mi s-a cerut dupa prima zi de munca sa aduc copie dupa buletin sa-mi faca contract de munca. Insa pana acum nu mi-au facut contract de munca. La angajare, patronul localului mi- a spus ca plata sa face de 2 ori pe luna. Menagera de restaurant mi-a comunicat ulterior ca plata se face pe data de 10 si 25 ale lunii. In data de 10 august au refuzat sa imi dea banii pe motiv ca nu au incasari si m-au dus cu zaharelul timp de 1 saptamana. In data de 15 august, mi-au platit decat 300 ron. In data de 16 august, le-am cerut sa imi plateasca si restul banilor pentru zilele lucrate, insa patronul restaurantului a refuzat sa imi plateasca diferenta de salariu de 430 ron si m-a dat afara, m-a concediat, argumentand ca sunt localuri unde patronii platesc o data la 3 luni si ca trebuie sa ma multumesc cu cei 300 ron, zicandu-mi ca sunt obraznica ca imi cer banii pentru zilele muncite, la negru fara contract de munca. Patronul mi-a zis direct ca a avut mai multe plangeri din partea personalului care a lucrat acolo si nu a fost platit si ca pe el nu l-au afectat plangerile lor la ITM. Patronul restaurantului face afaceri fara sa plateasca oamenii pe care ii angajeaza. Nici colega mea care lucreaza acolo mai bine de 1 luna, nu si-a primit toti banii