avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 696 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Concediu de odihna
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Concediu de odihna

Buna seara! Am o intrebare! Lucrez ca bugetar si am 28 de zile lucratoare concediu! Iar sefi nostri ne obliga sa tragem la tombola care cum picam si sa il luam de 2 ori! Eu vreau doar 1 data sa il iau tot pentru ca asa ma ajuta iar angajatorul nu doreste! Ce pot face?
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 09:02, 1 Decembrie 2013
Efectuarea concediului de odihna se realizeaza in baza unei programari colective sau individuale stabilite de angajator cu consultarea sindicatului sau, dupa caz, a reprezentantilor salariatilor, pentru programarile colective, ori cu consultarea salariatului, pentru programarile individuale. Programarea se face pana la sfarsitul anului calendaristic pentru anul urmator.

In cazul in care programarea concediilor se face fractionat, angajatorul este obligat sa stabileasca programarea astfel incat fiecare salariat sa efectueze intr-un an calendaristic cel putin 10 zile lucratoare de concediu neintrerupt.
Deci sa inteleg ca am ajuns in Romania nici concediu de odihna sa numai fie dreptul meu ...daca sa ajung sa imi fie acord cand vrea angajatorul! Eu stiam ca pot sa il iau tot de odata si sa plec in Spania de exemplu sa ma relaxez nu 10 zile ca aia nu ma ajuta cu nimic nici sa aspir in casa nu am timp! Credeti ca ITM ma poate ajuta? O seara frumoasa 1
De unde ati dedus dvs asa ceva?

Din textul de lege prezentat de mine reiese cu totul altceva. Astfel, CO se poate lua integral sau fractionat - situatie in care fiecare salariat sa efectueze intr-un an calendaristic cel putin 10 zile lucratoare de concediu neintrerupt.

ITM-ul va poate ajuta numai daca ati depus solicitare de efectuare a CO , iar angajatorul refuza acordarea acestuia.

~ final discuție ~