Va rog sa-mi spuneti daca o persoana fizica sau juridica poate face donatii cash, fara depunere in cont, catre un ONG - asociatie de protectia animalelor, bani care vor fi folositi pentru operatiuni de adoptii a animalelor (deparazitari, vaccinari, castrari, carnete de sanatate), mancare pentru animale, medicamente pentru animale etc. ?
Eu am urmatoarea dilema, cu privire la circuitul contabil al actelor: asociatia find proaspat infiintata, a primit donatii in numerar si inainte de constituire, au fost prieteni, rude care au decis sa dea sume de bani pe care asociatia sa le foloseasca in scopurile acesteia. Pot elibera chitante, pentru sumele respective, cu data ulterioara constiturii juridice a asociatiei?
De asemenea, membrii asociatiei au cheltuit, din buzunarul propriu, diverse sume pentru operatiunile expuse mai sus. Pot elibera chitanta unor prieteni, rude, care sunt salariati si pensionari, chiar daca nu au donat fizic nimic? Aceste operatiuni ar ajuta asociatia sa echilibreze balanta venituri/cheltuieli.
Exemplu de completare: Sa spunem ca azi 16 decembrie aveti doua chitante de incasari si una de plati. Deci selectati documentele fiscale cu data de 16 decembrie.
Completati in susul paginii data de 16 decembrie,
apoi incepeti cu cele doua chitante, scrieti numarul chitantei si ce reprezinta acele sume de bani, de exemplu incasare cotizatie membru Gigel Stan pentru luna decembrie 2013. Apoi sumele.
Dedesubt treceti chitantele de la plati, numarul chitantei, bonului fiscal, ce reprezinta: plata achizitie hartie copiator si valoarea.
Pentru ca nu sunteti platitor de tva, evidenta contabila o s-o tineti la valorile cu tot cu tva.
La sfarsitul zilei faceti totalul si asta e soldul zilei. Nu trebuie sa fie cu minus.
Sa spunem ca pe 20 decembrie o sa mai aveti o incasare cu chitanta si o scoatere din banca a unei sume de bani. Treceti in susul paginii data de 20 decembrie, streceti soldul zilei precedente(cea de 16 decembrie) si incepeti cu chitanta de la incasarea banilor cu numar chitanta, ce reprezinta banii si valoarea. Apoi trecti tot la incasari suma de bani care ati scoso din banca cu numarul documentului primit de la caseria bancii. La explicatii treceti retragere numerar din cont bancar si suma respectiva.
La sfarsitul zilei de 20 decembrie faceti totalul/soldul.
Daca asociatia are mai multe cheltuieli decat veniturile, poate un membru sa imprumute asociatia, si din acei bani sa se deconteze cheltuielile, si ulterior cand va avea venituri ex. din cotizatii, 2%, donatii, sponsorizari, sa restituie imprumutul. Daca e fara dobanda imprumutul si vine de la persoane din interior, sigur nu e o nicio problema. In plus, daca nu ai niste bani in casierie, poti sa te intelegi cu acei membri sau sprijinitori sa avanseze ei din propriul buzunar sumele si sa faca cheltuieli luand factura si chitanta/bon pe numele asociatiei si sa la aduca la decontat doar ulterior, cand ai bani... Nu e interzis de lege sa decontezi cheltuieli pentru care nu ai avansat sumele respective celor care le fac, si in domeniul ONG e chiar obisnuit si firesc ca membrii unei asociatii, si mai ales cei din conducere, sa mai faca asa ceva... salariatii nu e normal sa o faca, pentru ca li s-ar incalca drepturile legale la care nu pot renunta, dar in calitate de membru al asociatiei este OK. Ca sa fie lucrurile clare puteti sa va redactati un regulament al operatiunilor de casa in care sa va punteti termene lungi, ca cel valabil pentru institutii publice, care da termene scurte pentru decont, nu e obligatoriu la persoanele juridice de drept privat, desi se mai gasesc inspectori fiscali care considera asa...
Buna ziua,
Va rog suntem o asociatie non profit nou infiintata daca ne puteti trimite un model de act de donatie cu scopul de a incheia cu persoanele fizice donatiile cash care le primim.
Asociatia noastra doreste sa organizeze un spectacol dans si muzica cu scopul de a strange fonduri pentru noi. Persoanele care vin la spectacol ce vor primi in locul sumei modice de intrare????Pot primi o invitatie pe care sa scrie suma si donatie???cum inregistram la sfarsit suma primita de la toti?Va multumesc!
Incasarile in numerar le faceti pe baza de chitanta cu datele de identificare ale persoanei de la care ati incasat. Apoi chitantele le treti in registrul de casa.