Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 315 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Neplata zilelor de weekend si nici recuperate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Neplata zilelor de weekend si nici recuperate

Buna ziua

Sunt sofer de camion la o firma destul de mare, cu peste 40 de angajati. Ca sofer, cand ma duc in delegatie, stau cate 2-3 saptamani in cursa, evident stau si sambetele si duminicile pe afara, adica in deplasare. Revenind din cursa nici nu mi-se da zile de recupereare pt. weekendurile si zielel de sarbatori legale lucrate (fiind in delegatie, in cursa) si nici nu se platesc. Zilele lucrate sambata si duminica, si zilele de sarbatori oficiale nu este obliugatoriu sa ne dea in recuperare sau sa ne plateasca?
In mod fizic eu nu reusesc sa stau acasa lunar decat doua-trei zile, cand ma intorc din cursa (curse internationale), ma forteaza sa ma duc la munca 8 ore, si lunar am cate 3-4 sambete, 3-4 duminici lucrate.
Intrebarea mea este daca exista o lege care reglementeaza aceste lucruri si daca cumva putem obtine legal zile de recupera pt. weekedurile lucrate.
Multumesc, multumim anticipat pt. raspunsuri.
Cel mai recent răspuns: Antoanela Geaman , Avocat 15:31, 18 Decembrie 2013
Conform legislatiei aveti dreptul la doua zile de repaus saptamanal. Codul muncii reglementeaza toate aceste situatii. Dvs. sunteti indreptatit sa va solicitati drepturile, eventual sa faceti o plangere la ITM. Dar intrebarea este daca sunteti pregatit sa suportati posibilele consecinte negative: sicane ale angajatorului, " demisie fortata", etc. Pentru ca din pacate se intampla astfel de lucruri, cand un angajat isi cere drepturile.
Multumescd pt. raspuns.
Este bine de stiut ca putem sa facem o plangere.
Ei repausul saptamanal calculeaza dupa tahograf, adica eu sunt obligat, ca dupa 6 zile consecutive sa fac o pauza de 24 de ore, asta este legea, nu firma ne obliga, si ei abuzeaza de acest fapt si zilele petrecute in cabina, in strainatate puncteaza ca zile de recuperare. Banuiesc ca si acest lucru e ilegal.
Vedeti si Regulamentul (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispoziţii ale legislaţiei sociale în domeniul transporturilor rutiere, de modificare a Regulamentelor (CEE) nr. 3821/85 şi (CE) nr. 2135/98 ale Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 3820/85 al Consiliului.

Durata de conducere este supusă mai multor norme, şi anume:
- durata de conducere zilnică * nu ar trebui să depăşească nouă ore. De două ori pe săptămână, aceasta poate fi prelungită la zece ore;
- durata de conducere săptămânală * nu trebuie să depăşească 56 de ore;
- durata de conducere totală nu trebuie să depăşească 90 de ore pe parcursul a două săptămâni consecutive;
- conducătorul auto ar trebui să înregistreze pe tahograf ca altă muncă orice perioadă de lucru în care nu conduce, precum şi orice perioadă petrecută pentru conducerea unui vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament şi durata de călătorie pe un feribot sau tren când conducătorul nu are acces la un pat sau o cuşetă;
- după o perioadă de patru ore şi jumătate de conducere, conducătorul auto trebuie să facă o pauză neîntreruptă * de cel puţin 45 de minute sau de cel puţin 15 minute urmată de o pauză de cel puţin treizeci de minute pentru aceeaşi perioadă;
- o perioadă de repaus săptămânal obligatorie de cel puţin 45 de ore (perioadă de repaus săptămânal normală) sau 24 de ore (perioadă de repaus săptămânal redusă);
- dacă, pe parcursul a două săptămâni consecutive, un conducător auto poate să ia doar o perioadă de repaus săptămânal redusă, reducerea se compensează cu o perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârşitul celei de-a treia săptămâni;
- între două perioade de repaus săptămânal *, un conducător auto nu poate să ia mai mult de 3 perioade de repaus zilnic reduse *;
- în cazul în care conducătorul auto decide să facă acest lucru, perioadele de repaus zilnic şi perioadele de repaus săptămânal reduse pot fi efectuate la bordul vehiculului. Cu condiţia ca vehiculul să fie în staţionare şi să fie dotat cu cabină de dormit corespunzătoare;
- când un conducător auto ia o perioadă de repaus în care vehiculul este transportat cu feribotul sau cu trenul, perioada respectivă poate fi întreruptă de cel mult două ori de activităţi a căror durată totală nu depăşeşte o oră. De asemenea, conducătorul auto ar trebui să aibă acces la un pat sau o cuşetă.

Sursa
[ link extern ]
Pausele saptamanale obligatorii petrecute in cabina se considera zi libera? Sunt plecat in delegatie in strainatate, stau sambata si duminica in cabina pt. ca sunt nevoit dupa lege sa stau si alea sunt zilele mele libere?
Se considera zi libera, acea perioada petrecuta in cabina.

Alte discuții în legătură

Timpi de conducere in 3 soferi adi-arad adi-arad poate cineva sa-mi spuna timpii de conducere la autocar in 3 sau 4 soferi? (vezi toată discuția)
Cum pontam soferii de tir ncris78 ncris78 Un sofer de tir, care lucreaza 9-10 ore pe zi, apoi face pauza legala, cum se ponteaza? Acesta lucreaza si noaptea uneori. Trebuie acordat un spor pentru orele ... (vezi toată discuția)
12 ore lucrate, 24 libere, mai e nevoie de 2 zile libere consecutiv? ella_1313 ella_1313 Daca se lucreaza 12 ore, si de dau 24 ore libere, nu se depasesc 48 ore pe saptamana. Mai e nevoie sa fie indeplinita conditia de 2 zile consecutiv libere.? (vezi toată discuția)