Am rugamintea sa imi comunicati daca si la nivelul unei asociatii de proprietari este necesar sa fie indeplinite formalitatile pentru medicina muncii, sanatatea si securitatea in munca si PSI.
Asociatia noastra este compusa din 4 angajati:
- administrator - cu CIM cu timp partial (lucreaza la biroul de acasa, pe calculator, supervizeaza lucrarile care se fac in subsol, atunci cand este cazul)
- femeie de servici - urmeaza sa i se intocmeasca CIM cu timp partial (ea utilizeaza zilnic apa din spalatoriile de la subsol, pe acolo sunt si conducte)
- presedinte - cu contract de mandat (utilizeaza calculatorul de acasa)
- cenzor - cu contract de mandat (care este pensionar, nu lucreaza pe calculator pt ca nu se pricepe, nu umbla pe la subsol, este vecin cu noi in bloc, teoretic nu ar avea nici un risc).
Va rog frumos sa ne explicati ce riscuri are fiecare functie din asociatia noastra si ce trebuie sa facem din punct de vedere legal.
In cazul tuturor asociatiilor de proprietari este necesar sa apeleze la serviciu extern de protectie si securitate a muncii,care sa prevada tuturor persoanelor care desfasoara activitati cu potential risc,masuri de protectie
ea utilizeaza zilnic apa din spalatoriile de la subsol, pe acolo sunt si conducte)
Femeia de serviciu poate ,sa cada pe scari datorita zapezi,ghetii sau chiar si in subsol
Am citit discutia deschisa astazi pe acest subiect, de care spuneati, dar nu imi raspunde complet la situatia expusa de mine.Inteleg ca administratorul si femeia de servici au riscuri, dar presedintele si cenzorul?Daca exista logat un inspector SSM, il rog frumos sa ma ajute cu un raspuns. Am retinut si ideea cu serviciul extern si multumesc pentru raspuns ynocentta.
Pe de alta parte, ce facem cu medicina muncii?Sunt obligati toti cei patru:administrator, femeie de servici, cenzor si presedinte sa mearga la medicina muncii?Se supune asociatia aceleiasi proceduri pe care o initiaza un angajator obisnuit - srl, sa, etc - si anume, dosar medical, cu fisa de aptitudini,etc?
Multumesc
Legea ssm nr.319/ 2006 mentioneaza:
-art. 3 (1) Prezenta lege se aplică în toate sectoarele de activitate, atât publice cât şi private. (2) Prevederile prezentei legi se aplică angajatorilor, lucrătorilor şi reprezentanţilor lucrătorilor.
Referitor la cenzor si presedinte. Sunt angajati, respectiv angajator ai asociatiei de proprietari, care in cadrul activitatilor pe care le desfasoara pot fi expusi la riscuri de accidentare (exemplu: alunecari pe scari, zapada, etc. cand se deplaseaza sa verifice stadiul unor lucrari efectuate de terti pentru asociatie - in subsol, pe acoperis, in mansarde, etc., sa citeasca contoarele de utilitati, amplasate in subsolul blocurilor). Toate aceste aspecte pot fi identificate prin evaluarea riscurilor, obligatorie pentru toti angajatorii conform prevederilor
-art.7 (1) În cadrul responsabilităţilor sale, angajatorul are obligaţia să ia măsurile necesare pentru:
a) asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor; b) prevenirea riscurilor profesionale;
c) informarea şi instruirea lucrătorilor;
d) asigurarea cadrului organizatoric şi a mijloacelor necesare securităţii şi sănătăţii în muncă.
-art.12 (1) Angajatorul are următoarele obligaţii: a) să realizeze şi să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice.
Angajatilor unei asociatii de proprietari li se aplica prevederile HG nr.355/ 2007 cu modificarile si completarile ulterioare privind supravegherea starii de sanatate a lucratorilor.
Toti angajatii asociatiei de proprietari (conform Codului muncii sunt angajati cu Contract individual de munca) trebuie verificati medical la angajare si periodic (li se intocmeste dosar medical).