avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 285 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Magistraţi şi Admitere în ... INM 2015...ADMITERE!!!
Discuție deschisă în Magistraţi şi Admitere în magistratură

INM 2015...ADMITERE!!!

Desi poate unii or sa spuna ca este prea devreme,eu cred ca timpul ramas pana la admiterea din 2015 este suficient sa punem impreuna bazele unui examen reusit si sa reusim sa fim admisi...nu cred in vorba "a doua oara va fi cu noroc",vreau si pot sa reusesc din prima desi stiu ca va fi un drum lung!!!
Sunt studenta in anul 3,i-mi doresc enorm o cariera in magistratura,daca mai sunt persoane care vor sa dea admiterea la inm in 2015 le invit aici sa dezbatem impreuna,sa ne ajutam reciproc si sa invatam!!!
Orice informatie venita din partea voastra va ajuta enorm!!!
Haideti sa punem burta pe carte!!!
Ultima modificare: Duminică, 9 Februarie 2014
madalinaflo, utilizator
imperatrix_mundi a scris:

CrIsTiNa179 a scris:

da, sigur este gresita...sunt curioasa cine este autorul cartii :D


Este o grila de la sng mi-a indicat-o un prieten care se pregătește pentru SNG sau s-a pregătit ca a trecut examenul , încă nu știu ce a facut:((
Apropo ... de sng

Arătați motivat dacă partea civila va mai fi citată pentru termenul următor în situația în care aceasta nu se prezintă la primul termen de judecata și nici nu este reprezentată de avocat sau de o lata persoana , în condițiile legii dacă citația pentru termenul de judecată respectiv a fost înmânată soțului acesteia de la adresa unde partea civila locuiește și prin care a indicat- o prin cerere scrisa.
Santare curios Cum o vedeți :yes:


Din speta reiese ca partea civila a fost in mod legal citata pentru primul termen.
Din cate inteleg nu a fost reprezantata de avocat la primul termen, dar nu stim daca are avocat ales.
Prin urmare are termen in cunostinta, chiar daca nu a fost prezenta la primul termen.
O problema se pune daca partea civila se gaseste in una din situatiile cand asistenta judiciara este obligatorie(respectiv cand este lipsita de capacitate de exercitiu sau cu capacitate restransa, ori nu isi poate face singura apararea) si a fost desemnat un avocat din oficu iar acesta nu s-a prezentat la primul termen. In aceasta situatie se va desemna un alt avocat din oficiu, se va da termen si partea civila va fi citata.
De asemenea, partea civila mai este citata cand instanta considera prezenta acesteia obligatorie, care este o exceptie de la situatia cand are termen in cunostinta.
Eu asa vad situatia...sa vedem si alte pareri
Ultima modificare: Joi, 30 Aprilie 2015
CrIsTiNa179, utilizator
dagt05 a scris:

exista circumstante atenuante reale? care? poate art. 75 alin. (2) lit. b.
Nu cred ca alin. (1) lit d e reala.

1. constituie o circum. atenuanta personala:
a excesul scuzabil
b excesul justificat
c intoxicatia voluntara incompleta

2. depasirea limitelor starii de necesitate :
a consta numai dintr-o infract. comisa cu intentie sau preterintentie
b poate consta intr-o infr. comisa din culpa
c poate fi retinuta in favoarea unui infractor pers. juridica

3. daca a fost savirsita infract. de amenintare, iar instanta retine existenta unei circum. atenuante, se poate aplica pedeapsa:
a 15 zile pirnaie
b 2 luni pirnaie
c amenda de 80 de lei

4 pentru a se retine atenuanta provocarii, riposta tre' sa fie:
a comisa numai cu intentie
b poate fi comisa din culpa
c poate fi ulterioara provocarii

5 circum. agravante nu au efect asupra:
a pedep. complementare
b masurilor de siguranta
c pedep. aplicate pers. juridice

6. spre deosebire de circum. atenuante legale, cele judiciare:
a produc un efect facultativ asupra pedepsei
b nu attrag obligatia instantei de a le retine in toate cazurile
c produc un singur efect asupra pedpsei principale

7. atit atenuantele legale, cit si agravantele legale:
a trebuie retinute de instanta
b pot conduce la inlocuirea ped. inchisorii cu ped. det. pe viata
c sunt prevazute explicit de NCP

8. cind se retine un concurs intre cauzele de agravare si cele de atenuare, se poate stabili pedeapsa avindu-se in vedere urmatoarea ordine:
a tentativa, pluralitate intermediara, concurs
b circum atenuante, cir. agravante, recidiva postcondamnatorie, r. postexecutorie
c tentativa, rec. postexecutorie, concurs, rec. postcondamnatorie






circumstanta atenuanta reala cred ca este art. 75. al 2. lit b cum ai zis si tu
raspuns grile
1.a
2.bc
3.b
4.a
5.ab
6.b
7.c
8.b
Sper ca sunt corecte :d
CrIsTiNa179 a scris:

dagt05 a scris:

exista circumstante atenuante reale? care? poate art. 75 alin. (2) lit. b.
Nu cred ca alin. (1) lit d e reala.

1. constituie o circum. atenuanta personala:
a excesul scuzabil
b excesul justificat
c intoxicatia voluntara incompleta

2. depasirea limitelor starii de necesitate :
a consta numai dintr-o infract. comisa cu intentie sau preterintentie
b poate consta intr-o infr. comisa din culpa
c poate fi retinuta in favoarea unui infractor pers. juridica

3. daca a fost savirsita infract. de amenintare, iar instanta retine existenta unei circum. atenuante, se poate aplica pedeapsa:
a 15 zile pirnaie
b 2 luni pirnaie
c amenda de 80 de lei

4 pentru a se retine atenuanta provocarii, riposta tre' sa fie:
a comisa numai cu intentie
b poate fi comisa din culpa
c poate fi ulterioara provocarii

5 circum. agravante nu au efect asupra:
a pedep. complementare
b masurilor de siguranta
c pedep. aplicate pers. juridice

6. spre deosebire de circum. atenuante legale, cele judiciare:
a produc un efect facultativ asupra pedepsei
b nu attrag obligatia instantei de a le retine in toate cazurile
c produc un singur efect asupra pedpsei principale

7. atit atenuantele legale, cit si agravantele legale:
a trebuie retinute de instanta
b pot conduce la inlocuirea ped. inchisorii cu ped. det. pe viata
c sunt prevazute explicit de NCP

8. cind se retine un concurs intre cauzele de agravare si cele de atenuare, se poate stabili pedeapsa avindu-se in vedere urmatoarea ordine:
a tentativa, pluralitate intermediara, concurs
b circum atenuante, cir. agravante, recidiva postcondamnatorie, r. postexecutorie
c tentativa, rec. postexecutorie, concurs, rec. postcondamnatorie






circumstanta atenuanta reala cred ca este art. 75. al 2. lit b cum ai zis si tu
raspuns grile
1.a
2.bc
3.b
4.a
5.ab
6.b
7.c
8.b
Sper ca sunt corecte :d


ok, n-am pus raspunsurile tocmai pt. a vedea pareri 'neinfluentate'
baremul dupa udroiu (2014 uj, teste):
1 bc
2 bc
3 bc
4 c
5 ab
6 b
7 ac
8 ac

singura greseala a baremului dupa parerea mea e 3 bc, unde nu cred ca e altceva decit greseala de tipar, in loc de 800 amenda, scrie 80 de lei. nu vad cum ar fi posibil amenda de 80 de lei. 800 ar merge, parerea mea, in speta
iar la intrebarea 8 e cel mai ciudat pt mine, poate si pt. ca trebuie sa mai repet pluralitatea de infr., mai ales cum e treaba cu pluralitatea intermediara. dar nu zic ca e incorecta
Cartea de grile din 2014 are cateva greseli
eu nu sunt de acord cu baremul cu privire la anumite grile si o sa-ti spun de ce
1. depasirea limiteror starii de necesitate si a legitimei aparari sunt considerate excese scuzabile..daca imi aduc bine aminte tot prin udroiu gasesti asta(dupa el am invatat anul trecut).
Excesul justificat se refera la excesul neimputabil al starii de necesitate si al legitimei aparari.
Iar intoxicatia voluntara incompleta nu este considerata circumstanta atenuanta, ci intoxicatia involuntara incompleta

Eu zic ca este si logic.excesul justificat este considerat neimputabil si inlatura caracterul penal, pe cand excesul scuzabil este o circumstanta atenuanta si beneficiezi de o diminuare a pedepsei
3. exista posibiliatattea sa fie o greseala si sa admiti ipoteza asta daca calculezi ziua amenda la suma de 10 lei si sa iei minimum de zile deja redurse cu 1/3 ca urmare a retinerii circum. atenuante :d...deci da
4.la asta e corect c :d riposta trebuie sav. cu intentie sau intentie depasita
7. nu stiu de ce am retinut si chiar mi-am notat ca circumstantele agravante nu se retin obligatoriu de catre instanta, poate si din faptul ca majorarea pedepsei in cazul acesta nu este obligatorie, dar na...nu sunt chiar sigura ( trebuie sa caut)
8.la asta sunt absolut sigura de raspunsul meu :)). este un concurs intre circumstantele atenuante si agravante, in variantel a si c pe langa tentatia etc unde se retine circumstanta atenuanta si agravanta? adica uite-te la art 79 c. p. " ... limitele se reduc prin aplicare a succesiva a dispozitiilor privitoare la tentativa circum. atenuante si cazu spciale de reducere in acesta ordine"
am incercat sa explic cum vad eu situatia
la 8, rasp. b nu poate fi din start pt. ca rec. postexecutorie nu se ia niciodata dupa cea postcaondamnatorie (udroiu+streteanu). rasp a si c sunt pe cod, nu vad de ce contesti:d (ma rog, mai putin chestia aia cu pl. intermediara nu cred ca e pe cod in mod explicit, sau cel putin nu o inteleg eu prea bine, cum am spus)
it's funny ur so sure on question 8:D
revin mai tirziu cu intimpinari la alte chestii pe care le-ai amintit, ma asteapta o punga de chipsuri si ceva quakelive. in asemenea situatii ordinea de valorificare/prioritatea e tot timpul
1. fun
2. drept
ma bucur ca raspunzi si am partener de discutie :)

Alte discuții în legătură

Admitere inm 2016 Deacon Deacon Va salut. Asa cum s-a obisnuit si in anii anteriori, consider ca este necesara deschiderea acestui topic pentru a veni in intampinarea tuturor celor care se ... (vezi toată discuția)
Admitere barou 2014 manuelle manuelle Buna ziua. Pentru admiterea in barou 2014 la Penal trebuie invatat de pe noul cod? Acesta intra in vigoare in februarie 2014. Lucrarile de specialitate dupa ... (vezi toată discuția)
Admitere barou 2013: data examenului, bibliografie, spete, experiente Iulian81 Iulian81 Buna ziua! Imi poate spune cineva daca pentru 2013 se va da examen de admitere in Barou din noul Cod Civil? Si daca da au aparut deja carti de civil? La drept ... (vezi toată discuția)