Buna ziua.
Activitatea pe care o desfasor in cadrul firmei,necesita munca pe teren.
In aceste conditii si conform legislatiei muncii,angajatorul este obligat sa-mi puna la dispozitie documente ( ordine de deplasare ) pentru protectia mea in caz de accident de munca,sau eu ca angajat trebuie sa solicit un asemenea document? Cum este reglementat acest aspect in legislatie? Unde pot gasi informatia?
Delegarea sau detasarea au la baza o decizie a angajatorului care se comunica angajatului in cauza.
In cazul dvs, chiar daca nu este vorba despre o astfel de situatie , in practica, cei care au munca de teren au intotdeauna un ordin de deplasare care se vizeaza de actre unitatile la care se duc pentru a-si indeplini atributiile de serviciu.
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
Pentru protejarea dvs. in cazul producerii unui eveniment care poate fi incadrat ca accident de munca, angajatorul are obligatia sa va instruiasca dpdv al ssm, sa va prezinte riscurile la care sunteti expus in timpul desfasrarii activitatii dvs., sa va trimita pe cheltuiala sa pentru efectuarea examinarii medicale periodice, sa va trimita pe cheltuiala sa la institutiile statului care avizeaza/ emit autorizatiile utile desfasurarii activitatii dvs., sa va puna la dispozitie instructiuni proprii ssm pentru activitatile pe care le desfasurati, sa va doteze cu echipament individual de protectie necesar pentru desfasurarea activitatii dvs., etc.
Documentele de transport, ordinele de deplasare, etc. fac parte din alte domeniu ale obligatiilor angajatorului, dar nu dintre cele din domeniul ssm.
Legea ssm nr. 319/ 2006 stabileste la art.13 obligatiile angajatorului, mentionate mai sus.