avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 578 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Fisa de aptitudini si protectia muncii
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Fisa de aptitudini si protectia muncii

Buna ziua,am o nelamurire sunt angajata la firma parintilor mei si nu stiu cum sa fac fisa de protectia muncii,de unde sa fac rost,firma are decat un angajat,daca nu am aceasta fisa pot fi amendata?
Cel mai recent răspuns: inspectorSSM , utilizator 19:05, 9 Martie 2014
Daca va referiti la forma fizica a Fisei individuale de instrire SSM, gasiti formulare la magazinele de birotica sau cele care comercialozeaza echipamente de protectia muncii sau va puteti confectiona o Fisa dupa modelul din Normele mtodologice de aplicare a Legii 319/2006.
Daca va referiti la cine completeaza Fisa, exista doua posibilitati:
-administratorul firmei, care a absolvit un curs de baza de min. 40 de ore in domeniul SSM si care isi desfasoara activitatea nemijlocit in firma sau
-apelati la un Serviciu Extern de Prevenire si Protectie . Lista acestora o gasiti pe site-ul Inspectiei Muncii.
Modul de completare a Fisei il gasiti in actul normativ mai sus mentionat, la capitolul "Instruirea lucratorilor"
Referitor la Fisa de aptitudine, acesta este eliberata de catre medicul de medicina muncii, in urma unui examen medical.
multumesc
1. Va recomand sa cititi HG nr. 355 din 11/04/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor (publicata în Monitorul Oficial, Partea I nr. 332 din 17/05/2007), modificata de HG 1169/2011.

2. Inainte de incheierea contractului individual d emunca (CIM) se deschide "Dosarul medical" de catre angajator.

3. Angajatorul completeaza "solicitarea pentru examenul medical la angajare" si "fisa de expunere la riscuri profesionale".

4. Candidatul se prezinta cu acest dosar la medicul de medicina muncii care deserveste pe angajator.

5. Medicul de medicina muncii propune examenele medicale, in functie de cerintele postului si, in functie de rezultate, completeaza "fisa de aptitudine" cu care candidatul se prezinta la angajator si apoi semneaza CIM.

6. Conform Legii 319/2006, a securitatii si sanatatii in munca, si a Normelor de aplicare a ei, costurile legate de efectuarea examenelor medicale inainte de angajare si in timpul desfasurarii activitatii la locul de munca sunt suportate de angajator.

7. Dosarele medicale se procura de la aceeasi sursa de unde se procura si dosarele de SSM (Protectia muncii) si PSI si sunt asemanatoare cu acestea.

Se intelege ca dumneavoastra sunteti singurul angajat al firmei. In modul cum se organizeaza activitatea conteaza si activitatea desfasurata in firma pe care dumneavoastra nu ne-o spuneti. Daca activitatea desfasurata face parte din cele prevazute in anxa 5 a NM de aplicare a Legii 319/2006 modificata aprobate prin HG 1425/2006 cu modificari si completari ulterioare angajatorul nu-si poate asuma desfasurarea activitatilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca. In acest caz angajatorul are obligatia sa desemneze un lucrator pentru a desfasura aceaste activitati (in cazul dumneavoastara se pare ca unicul lucrator) sau cel mai simplu sa apeleze la un serviciu extern de prevenire si protectie care in baza unui contract sa desfasoare activitatile in domeniul SSM.

ART. 16
(1) In cazul intreprinderilor cu pâna la 9 lucratori inclusiv, angajatorul poate efectua activitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca, daca se indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) activitatile desfasurate in cadrul intreprinderii nu sunt dintre cele prevazute in anexa nr. 5;
b) angajatorul isi desfasoara activitatea profesionala in mod efectiv si cu regularitate in intreprindere si/sau unitate;
c) angajatorul a urmat cel putin un program de pregatire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, cu o durata minima de 40 de ore si continutul prevazut in anexa nr. 6 lit. A, fapt care se atesta printr-un document de absolvire a programului de pregatire.
(2) In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1), angajatorul trebuie sa desemneze unul sau mai multi lucratori ori poate organiza serviciul intern de prevenire si protectie si/sau poate sa apeleze la servicii externe, in conditiile prezentelor norme metodologice.
(3) In cazul in care angajatorul/lucratorii desemnati/serviciile interne de prevenire si protectie nu au capacitatile si aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activitatilor de prevenire si protectie prevazute la art. 15, angajatorul trebuie sa apeleze la servicii externe pentru acele activitati de prevenire si protectie pe care nu le poate desfasura cu personalul propriu.

ANEXA 5
la normele metodologice
-----------------------

ACTIVITATI INDUSTRIALE

1. Activitati cu risc potential de expunere la radiatii ionizante
2. Activitati cu risc potential de expunere la agenti toxici si foarte toxici, in special cele cu risc de expunere la agenti cancerigeni, mutageni si alti agenti care pericliteaza reproducerea
3. Activitati in care sunt implicate substante periculoase, potrivit prevederilor Hotarârii Guvernului nr. 804/2007 privind controlul asupra pericolelor de accident major in care sunt implicate substante periculoase, cu modificarile ulterioare 4. Activitati cu risc de expunere la grupa 3 si 4 de agenti biologici
5. Activitati de fabricare, manipulare si utilizare de explozivi, inclusiv articole pirotehnice si alte produse care contin materii explozive
6. Activitati specifice exploatarilor miniere de suprafata si de subteran
7. Activitati specifice de foraj terestru si de pe platforme maritime
8. Activitati care se desfasoara sub apa
9. Activitati in constructii civile, excavatii, lucrari de puturi, terasamente subterane si tuneluri, care implica risc de surpare sau risc de cadere de la inaltime
10. Activitati in industria metalurgica si activitati de constructii navale
11. Producerea gazelor comprimate, lichefiate sau dizolvate si utilizarea masiva a acestora
12. Activitati care produc concentratii ridicate de praf de siliciu
13. Activitati care implica riscuri electrice la inalta tensiune
14. Activitati de producere a bauturilor distilate si a substantelor inflamabile
15. Activitati de paza si protectie
16. Activitati in care lucratorii pot fi expusi unui potential risc datorat atmosferelor explozive, asa cum sunt reglementate de Hotarârea Guvernului nr. 1.058/2006 privind cerintele minime pentru imbunatatirea securitatii si protectia sanatatii lucratorilor care pot fi expusi unui potential risc datorat atmosferelor explozive

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Protectia muncii - instruire Danusia27 Danusia27 Daca am obtinut diploma de inspector in domeniul securitatii si sanatatii in munca pot sa desfasor aceasta activitate la firma pe care o detin fara sa ma ... (vezi toată discuția)
Curs obligatoriu ssm jacquelline jacquelline Buna ziua! As dori sa stiu daca pentru postul de responsabil SSM, cursul de gestionare a substantelor periculoase face parte din categoria cursurilor ... (vezi toată discuția)
Protectia muncii costy0866 costy0866 Buna ziua . Am urmatoarea situatie : Un administrator la o firma X cu profil panificatie si cu un numar de 30 angajati , cu curs de 80 de ore absolvit in ... (vezi toată discuția)