avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 146 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Angajare - stau dupa ANOFM ?
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Angajare - stau dupa ANOFM ?

Buna ziua! Sunt angajat la un SRL si vreau sa ma angajez la firma mea (maine imi iau CUI-ul de la Recom) cat mai repede. Actualul angajator (firma familiei) vrea sa ma ajute sa fac trecerea fara nici o zi de pauza sau suprapunere. Care sunt etapele si in ce ordine trebuie facute? Cei de la ANOFM spun ca sunt obligata sa anunt ca am 1 loc liber de munca pe noul SRL dupa care sa astept 5 zile si de-abia apoi pot sa ma angajez. E legal sa imi ceara sa astept atat de mult?
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 08:22, 18 Martie 2014
1. Din Legea 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca:

Art. 10.
(1) Angajatorii au obligaţia sã comunice agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii pentru ocuparea forţei de muncã, în cãror razã îşi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de muncã vacante, în termen de 5 zile lucrãtoare de la vacantarea acestora.
...
(3) Angajatorii au obligatia sa comunice agentiilor pentru ocuparea fortei de munca teritoriale, ocuparea locurilor de munca vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), in termen de o zi de la data ocuparii acestora, in conditiile legii.

2. - Nu scrie nicaieri ca trebuie sa asteptati 5 zile dupa comunicarea locurilor de munca vacante.
- Ori dvs. nu ati inteles ori cei de la Agentia de Somaj nu au stiut sa explice.

3. Faceti anuntul de zi si maine va angajati la firma respectiva.
1. Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă :
Art. 10
(1) Angajatorii au obligaţia să comunice agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii pentru ocuparea forţei de muncă, în căror rază îşi au sediul, respectiv domiciliul, toate locurile de muncă vacante, în termen de 5 zile lucrătoare de la vacantarea acestora.
(2) Furnizorii de servicii de ocupare acreditaţi au obligaţia de a comunica lunar agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă în a căror rază îşi au sediul date privind numărul şomerilor mediaţi şi încadraţi în muncă.
(3) Angajatorii au obligaţia să comunice agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă teritoriale, ocuparea locurilor de muncă vacante care au fost comunicate potrivit alin. (1), în termen de o zi de la data ocupării acestora, în condiţiile legii.

Art. 113
Constituie contravenţie următoarele fapte:
a) nerespectarea prevederilor art. 10;
...

Art. 114
(1) Contravenţiile prevăzute la art. 113 se sancţionează după cum urmează:
a) cele prevăzute la lit. a), b), f), h) şi j), cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei;
....

Art. 116
.....
(2) Organele de control măsuri active ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de muncă şi ale structurilor sale teritoriale vor constata şi vor sancţiona contravenţiile prevăzute la art. 113 lit. a), d), e), h), i), j) şi k), precum şi contravenţia prevăzută la lit. f), în ceea ce priveşte nerespectarea art. 50 alin. (3).
...

Asadar, necomunirea locyrilor vacante la AJOFM este sanctionata cu amenda.

2. Procedura ar fi :
- comunicarea locului vacant la AJOFM
- angajarea persoanei

3. Pentru angajare sunt multi mai multi pasi de efectuat :
= informarea salariatului , potrivit art.17 alin.3 C.mun., cu privire la cel putin urmatoarele elemente:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.

= Daca partile cad de acord , atunci se va incheia c.i.m.

= Anterior inceperii activitatii, contractul individual de munca se inregistreaza in registrul general de evidenta a salariatilor, care se transmite inspectoratului teritorial de munca (cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza).

= Se completeaza si se transmite REVISAL-ul la ITM.
Transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic prin depunerea la sediul inspectoratului teritorial de munca se face pe suport CD, discheta 3,5 inch/1,44 MB sau medii de stocare USB cu sistem de fisiere FAT/FAT32.
Registrul general de evidenta a salariatilor in format electronic (REVISAL), insotit de o adresa de inaintare semnata si stampilata de catre reprezentantul legal, se depune la sediul inspectoratului teritorial de munca in a carui raza teritoriala persoanele fizice sau juridice isi au domiciliul, respectiv sediul.
Pentru prima depunere la sediul inspectoratului teritorial de munca a registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, adresa de inaintare este insotita de o copie a certificatului de inmatriculare - in cazul angajatorului persoana juridica, respectiv o copie a actului de identitate - in cazul angajatorului persoana fizica.

= Obținerea parolei pentru transmiterea online a REVISAL-ului de către angajatori se face la sediul ITM în a cărui rază teritorială îşi au sediul sau domiciliul, în baza prezentării următoarelor documente:
a) solicitarea scrisă pentru eliberarea parolei (model anexat);
b) împuternicire semnată şi ştampilată de angajator, în cazul în care persoana care solicită obținerea parolei este alta decât reprezentantul legal al angajatorului;
c) copia certificatului de înmatriculare al angajatorului;
d) copia actului de identitate al persoanei împuternicite.
Va multumesc! Cei de la ANOFM mi-au spus ca ma vor amenda daca nu astept cel putin 5 zile de cand anunt pana angajez, de aceea sunt contrariata. Sa ma duc sa vorbesc cu un inspector de la ei si sa intreb in baza carui articol ma amendeaza daca ma angajez imediat, poate cei de la ghiseu nu cunosc legislatia?
Nu au nicio baza legala pentru a va amenda , avand in vedere motivul invocat de catre AJOFM.
De cate ori vi se mai spune asa ceva sa intrebati care este baza legala a afirmatiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Pasii importanti ptr angajare si unde trebuie sa merg... anonim2014a anonim2014a Buna ziua! Am o I.I. deschisa recent si trebuie sa fac 2angajari; ce acte trbuiesc facute si mai ales unde merg cu ele? Mi s.a spus la itm...alta persoana ca ... (vezi toată discuția)
Angajare cateldestept cateldestept La angajarea unei persoane mai este obligatoriu sa declar la AJOFM locul de munca disponibil, precum si obtinerea unei repartiii de la ei? (vezi toată discuția)
Angajare mishab mishab Buna ziua.Am un CMI(cabinet medical individual) si ma intereseaza daca pot sa angajez un medic si in ce conditiimultumesc (vezi toată discuția)